View Single Post
  #3606  
Old 20.03.2014, 22:11
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,211
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Pientä edistyksen tynkää nokkakeppiä odotellessa. Crowerin suosittelemat venttiilinjousien arvot olivat hieman isot vanhoihin jousiin. Vanhoilla jousilla olisi päässyt shimmaamalla reiluun 140 lbs seetipaineeseen, mutta sitten pakopuolen nostoilla alkoi mennä jo liian tiukille jousien turvarajojen kanssa. En halunnut lähteä kikkailemaan noilla, joten uudet jouset kaupasta. Jouset shimmattiin mahdollisimman lähelle suositeltua 155 lbs seetipainetta. Lopputulos taisi olla laskennallisesti 152-153 lbs.

Pakosarjan pinnapultti katkesi jossain vaiheessa viime syksynä ja jämän kaivelemista piti siirtää koko talvi, että pääsee nyt sitten keväällä sen kimppuun. Ensin parilla pienellä poranterällä koloa pulttiin, toinen poranterä nappaa jo sen verran kiinni, että pyörittää pultin jämän reiän pohjaan. Sitten naputellaan 'neliökiila' koloon:



...ja ruuvataan pultinpätkä ulos:



Kansitasojen putsaus lohkosta ja kannentiivarit esiin



Näissähän on oikein ohjeetkin mukana, etteivät mene vahingossakaan väärinpäin



Kansien tasot putsataan myös ja sitten nostetaan kannet paikalleen. Kannenpulteiksi otettiin ARP:n pultit. Sekä pultin kannan että prikan alle läträttiin ARP:n lördeä, kierteisiin elastisena pysyvää tiivistetöhnää, joka kestää bensat, öljyt, jäähdytinnesteet jne.



Pultit kiristettiin neljällä rundilla: 30 Nm - 50 Nm - 70 Nm - 91 Nm momenttiin. Lördeä on sopivasti, pikkaisen tursuaa joka välistä:



Ai niin, ne uudet venajouset. Niissähän kasvoi halkaisija vähän ja retaineritkin meni sitten uusiksi. Tossa on verrokkina vanha jousi päällä:



Ei sentään niin paljoa halkaisija kasvanut, että tulisi ongelmia pulttien mahtumisen kanssa



Sitten mallailtiin vähän apulaitteita paikalleen dynoa silmälläpitäen. Alkuperäinen suunnitelma oli sisällyttää ilmastoinnin kompura (kaikillahan löytyy yksi joutilas varakompura?) omalla paikallaan ja laturi vakiopaikalleen, niin moniurahihna kulkee mahdollisimman lähellä vakioreittiään. Mutta laturin kiinnitykseen olisi pitänyt saada ohjaustehostimen kannake vielä mukaan, muuten laturi olisi roikkunut vähän liikaa 'tyhjän päällä'.



Eihän tuosta mitään tule...

Meni suunnitelmat uusiksi. Yksinkertainen on kaunista, joten ilmastoinnin kompura kannakkeineen pois ja laturi vänkärin puolelle. Ilmapumpun dellaussatsi jätettiin toiselle puolelle, jolloin hihnakin kulkee osapuilleen järkevää reittiä:



Kyl tää tästä.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams