View Single Post
  #3709  
Old 08.05.2014, 09:49
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,200
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Noniin, pikkaisen taas homma edennyt.

TPI:ssä on imukannessa takaosan vedenkierrolle ihan täysmittainen kanava, mutta vedenkiertoa rajoitetaan tiivisteellä, jossa on metallilätkässä aivan pieni reikä höyrynpoistoa varten. Tuollalailla:



Ja tästä vesikanavasta on sitten metalliputki ja kumiletku lämppärin paluulinjaan, jota kautta mahdollinen ilmalukko pääsee siis purkautumaan tuolta lohkon takaosasta, näkyy kuvan oikeassa reunassa:



Stealth Ramissa ei vastaavaa höyryn-/ilmalukon poistoa ole laisinkaan. Minä taas olin sitä mieltä, että se olisi syytä olla. Tehdään. Stealthin takaosaan poralla reiät, kierteet ja pienet nipat. Tässä vaiheessa yhdistetään vain letkunpätkällä (sitten, kun kone on paikallaan konehuoneessa, laitetaan T-/Y-haara ja tarvittava määrä lisää letkua):



Samalla noi alipainelähdötkin Stealthin takaosassa saivat uudet liittimet, että letkulähtöjen suuntimia voi sitten vähän sovitella tarpeen ja käytettävissä olevan tilan mukaan.

Bensalinjat aiheuttavat sitten enemmänkin päänraapimista.

Bensanpaine halutaan varmistaa kaikille suuttimille, joten bensa tuodaan toiselle puolelle päädystä sisään, kierrätetään tämän pukin toisesta päädystä taas toiselle puolelle ja sen pukin toisessa päässä on sitten regu, jonka jälkeen paluulinjaan. Tällä systeemillä pitäisi bensan siis kiertää koko systeemin läpi yhteen suuntaan ja kaikilla suuttimilla sama bensanpaine.

Tämä tietysti vaatii enemmän tai vähemmän letkuvetoja ristiin ja rastiin konehuoneessa, koska auton bensalinjat tulevat pelkääjänpuoleisen bensapukin pään lähettyville.

Ja läppärunko vivustoineen, IAC-venttiileineen jne. sattuu asettumaan juuri sille puolelle konetta.

Tämä ongelma on tullut vastaan muillekin Stealthin kanssa painineille. Corvetteforumilta Jobyn projektiketjusta http://forums.corvetteforum.com/c4-t...ification.html yksi ratkaisumalli

Quote:
I will have to use the cruise control location for the throttle wire and cut the throttle wire thingie off to clear the fuel rail.

http://www.joby.se/corvette/mods/200...N_DSC05000.JPG

A short video showing throttle movement.
http://www.joby.se/corvette/mods/200...r/MOV05453.MPG

Minä haluan pitää cruisen toiminnassa, joten ei käy tuollainen ratkaisu. Toisessa projektiketjussa mahdutettiin vakiokonepeiton alle Stealth tekemällä madallus plenumiin ja spaceri läppärunkoon: http://forums.corvetteforum.com/c4-t...ealth-ram.html

Tässä siis se oleellinen asia:











Tuolla tavalla saa myös läppärungon hieman parempaan paikkaan ilmasiltaa ajatellen, kun Stealthissa läppärunko jää aavistuksen taaemmaksi kuin TPI:ssä

Quote:
Originally Posted by Yorcci
Stealth on jotakuinkin reilun sentin verran orggiskäikäleitä lyhyempi, mutta ei siitäkään tule merkittävää lisätilaa


Tietysti sitten olisi tuohon spaceri-dilemmaan myös kotimainen vaihtoehto olemassa

Quote:
Originally Posted by Pappatunturi
Näyttäis löytyvän kotimaasta valmiit palikatkin



http://ftmachineshop.fi/ftms/node/22

Seuraava ongelma tulee sitten termarikotelon kanssa. Nyt, kun plenumia on laskettu alaspäin, on mahdollista, että IAC-venttiilin kotelo tulee melko lähelle. Toisaalla oli ratkaistu termostaattikotelon ongelma 64-81 Pontiacin osalla (jos siis tulee mahtumisongelmia Stealthin oman kotelon kanssa)

Quote:
I ended up using a water neck from a 64-81 pontiac V8, very low profile 90 degree


No, kyllä se ratkaisu vielä löytyy, kunhan läppärunko on paikallaan sovittelussa ja bensakiskoja on tarpeeksi heitelty puolelta toiselle ja käännelty edes-takas.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams