Ei päässyt hivelemään läppärungon spaceria, mutta oli sentään muita kilkkeitä hiplailtavaksi. Ensin tutkailtiin Holleyn bensakiskojen mukanatullutta yhdysputkea. Lämppärin ja imusarjan liitokseen laitettu banjo on sen verran turpea, että yhdysputki ei kulje kiukuttelematta. Pikkaisen putkentaivutinta näyttämällä saa yhdysputken vähän lähemmäksi yhteistyötä, mutta koska taivutusta pitää saada sellaisiin kohtiin, että putkentaivuttimen kyvyt vaan loppuvat, lopuksi päädytään väkivaltaisempaan ratkaisuun ja paukutellaan ihan härskisti vasaralla putkea suosiollisempaan muotoon.
Tuubi saadaan tyköistuvaksi, jolloin banjoonkiin jää sen verran hajurakoa, että bensan lämpenemistä jarruttava suojasukka mahtuu vielä väliin:
Bensapukkien liittimiä vaihdeltiin ristiin ja kaiveltiin vähän uusiakin liittimiä helpottamaan polttoainejakelun järjestämistä. Puukiilassa bensan tuonti- sekä paluulinjat tulevat tehdasratkaisuna vänkärinpuoleisen suutintukin päähän:
...joten sinnepäin sitten yritetään tähtäillä uudetkin bensaletkut. Sisääntulo tyrkätään 180 asteen käännöksellä apukuskinpuoleisen bensapukin peräpäähän, siitä yhdysputkella etupäästä kuskin puolelle, kuskinpuoleisen pukin peräpäästä paluu viedään takaisin kulman ympäri
Bensa kulkee siis suuttimia hyväillen suuntaan sekä toiseen, tätä linjaa bensan on hyvä kulkea suuttimien vierustaa pitkin:
Mutta vielä, ennenkuin bensaa lähdetään syöttämään pukkeihin, laitetaan ulkoiset puitteet kuntoon. Bensapukit ovat tietysti vähän reissussa rähjääntyneet:
Eihän tuollainen käy. Hieman ajankäyttöä ja perinteisen reseptin mukaisia toistoja, niin pukit ovat enemmän edustuskunnossa:
Ja kun pukit on saatu edustuskuntoon, niin sittenhän suuttimet näyttävät suorastaan törkyisiltä
...joten suuttimet ultraäänipesuun. Sillä aikaa lyhennellään alipaineletkuista ylimääräisiä mutkia pois. Ensin MAP-anturille sovitellaan 90 mutka:
...ja höyrysulkuletkukin lyhenee, mutta siitä jäi kuva ottamatta.
Sitten suuttimetkin pääsevät kylvystä
...ja saavat vähän lisähivelyä, niin pintakin alkaa näyttää vähemmän karstaiselta
O-renkaat vaseliinin avulla takaisin paikalleen ja suuttimet sekä kiskot paikalleen, niin pääsee sovittelemaan PCV-letkulle reittiä plenumin pohjaan ja leikkelemään korkkimatosta tiivistettä plenumin ja imusarjan väliin.
Kyl tää tästä.