View Single Post
  #3752  
Old 04.06.2014, 22:04
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is online now
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,200
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
HEI-moduulille vähän piitahnaa selkään ja samaa soosia aluprofiiliinkin:



Kiinnityspultit rannemomenttiin ja välistä tursunneet ylimääräiset tahnat pois, rasvanpoisto + kevyt hiomapaperin kosketus ja kilikalimaalia pintaan. Jätetään kuivumaan kaikessa rauhassa ja lähdetään letkuhommiin.

Quote:
Originally Posted by Yorcci
Ensin MAP-anturille sovitellaan 90 mutka
.
.
.
Tulpataan vielä jarrutehostimelle ja cruiselle ym. varatut lähdöt plenumin takaosasta


No tuota tulpattua MAP-anturin mutkaa ei pystynyt kattelemaan edes dynoreissuun asti. Orggisbensakiskoissa on regun lähtö soppeli 90 mutka, joten lähdetään siitä liikkeelle ja pätkäistään tuosta T-haarasta jalka pois, koska letkut ovat hieman erilaisella sisähalkaisijalla:



Sitten varmistetaan pätkäistyn T-haaran perustiiveys sopivalla kutistesukan pätkällä:





Lisävarmistus vielä letkujen liitoksissa isommalla kutistesukalla ja kulman kierto on jo kohtuullisen siististi hoidettuna



Sitten jatketaan bensakiskojen kimpussa. Autossa on tietysti vielä orggisliittimet odottelemassa, joten raiskataan joutilaat vakiokiskot. Rautasaha laulamaan ja putkien päältä maalit pois:



Sitten toi orggismaali ja varsinkin maalauksen nykykunto alkoi ahdistamaan.



Vähän toistoja ja suhaus mustaa kilikalimaalia



Vedetään dynoa silmällä pitäen letkut reilun mittaisiksi. Sitten, kun istutetaan kone takaisin autoon, niin pätkäistään sopivaan mittaan ja pistetään orggiskiskojen liittimet letkujen päihin.



Ja sitten bensalinjat ovatkin taputteluja vaille valmiit. Tai sitten ei. Klemmari ottaa ikävästi kiinni pintaan ja mahdollisesti jää hieman kinnaamaan.



Poistetaan ongelma alumiinitaivaaseen



Jep, tilaa on riittävästi:



Monttu ei haittaa mitenkään, koska sehän jää letkun taakse piiloon. Ja sitten bensalinjat ovatkin taputteluja vaille valmiit, kun paluulinjakin jää tulolinjan alapuolelle ja näinollen imusarjasta/venakopasta johtuva lämpökuorma on marginaalisesti pienempi tulolinjan bensalle.



Tai itse asiassa ei sitten ihan vieläkään... Jakajaa ei pysty laittamaan paikalleen eikä nostamaan pois, ellei ota paluulinjan letkua irti regulta ja lisäksi se jakaja ei edes prkl mahdu paikalleen.

Joten sovitellaanpa noita tulolinjan 90 mutkia paluulinjaan, jos vaikka sillä saataisiin kierrettyä jakajan runko.



Hyvältä näyttää, jakajakin mahtuu nyt putoamaan paikalleen



Tässä kuvassa näkyy hyvin, että jakajan runko sattuu juuri sille korkeudelle, mistä bensalinjan paluuletku olisi kulkenut (kuvassa jakaja ei ole ihan pohjassa)



Mutta eihän siinä sen kummempia. Ratkotaan ongelmat sitä myöten, kun niitä tulee vastaan. Nyt on taas yksi pulma vähemmän.

Kyl tää tästä.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams