View Single Post
  #4050  
Old 26.08.2014, 07:56
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,200
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Yorcci
Tänään varmistelin diagnoosia mittailemalla puristuspaineita. 2- ja 6-pyttyjen osalta en mitannut, koska mittaletkun saaminen paikalleen olisi vienyt kohtuuttomasti aikaa ja tulokset olivat muutenkin ihan selviä:

1..165 PSI.....2..--- PSI
3..170 PSI.....4..110 PSI
5..170 PSI.....6..--- PSI
7..120 PSI.....8..95 PSI


Tulpat näyttivät tältä:

(kuskin puolen tulpat 1 3 5 7)



Siis muuten värin perusteella ok, mutta 7-pytyn tulppa mustunut. Ei kuitenkaan pahasti öljyinen.

(vänkärin puolen tulpat 8 6 4 2)



4-pytyn tulppa öljyisin, 8-pytyn tulppa ei näytä niin pahalta, vaikka puristuspaineet olivat mitatuista pienimmät. 2-pytyn tulpassa näkyy vähän kellertävää karstaa.

Ei sentään alumiinimuhjua missään, joten vielä elää pieni toive siitä, että selviäisikin "pelkällä" koneen rengastuksella.

Öljyä puski öljytikusta, öljyn täyttökorkista, venttiilikoppien kiinnityspulttien kantojen alta ja varmaan venakoppien tiivisteiden välistäkin, koska öljyä riitti pitkin poikin imusarjaa:









Auton perä sai öljyisen mattapinnan...



...kuten rekisterikilpikin



Ei siis ollut mikään ihme, että vähintään pari-kolme litraa öljyä hävisi matkan aikana. Ei kotipihassa nimittäin enää edes tikku kastunut, vaikka Pudasjärvellä lisäsin öljyä ylärajaan asti. Seurasin toki koko matkan ajan silmä kovana öljyn ja jäähdytysnesteen lämpöjä sekä öljynpainetta ja kaikki pysyivät koko ajan normaalina. Onneksi tuossa Cantonin öljypohjassa on n. kolme litraa enemmän tilavuutta kuin vakiossa.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams