View Single Post
  #5472  
Old 24.09.2017, 20:48
kipi79's Avatar
kipi79 kipi79 is offline
White Dwarf
 
Join Date: Sep 2009
Location: Kotona
Posts: 2,785
kipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääkipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Yorcci
Itse olen tullut siihen johtopäätökseen, että aiemmin käyttämäni kolmannes-puoli kierrosta preloadia on ollut aivan liian vähän.

Nythän heinäkuulla "lash cap":ien asennuksen yhteydessä laitoin kaksi kierrosta preloadia tämän taulukon innoittamana:

Quote:
This is what preload is using the stock 3/8-24 rocker studs (7/16-20 studs will take slightly less turns to reach the same preload):

.020" = .48 turns (roughly 1/2 turn)
.030" = .72 turns (just under 3/4 turns)
.040" = .96 turns (not quite 1 turn)
.050" = 1.2 turns
.060" = 1.44 turns
.080" = 1.92 turns

Ja tämän jälkeen "haamunakutukset" ovat tyystin kadonneet. Tai ainakin tässä muutaman päivän aikana n. tuhannen kilometrin aikana, kun olen enemmän ja vähemmän seurannut tilannetta, niitä ei ole esiintynyt. "Knock count":it eivät ole tietenkään kokonaan loppuneet, mutta "nakutusmoodia" ei ole enää esiintynyt. Nyt knock count kasvaa satunnaisesti ja sellaisissa olosuhteissa, joissa nakutusta voisi kuvitellakin esiintyvän.

Seuraavaksi tarkoituksena on saada sopiva apukuski kuulokkeiden kanssa kuulostelemaan, onko nämä vielä kertyvät "knock count":it oikeita nakutuksia vai eivät, jolloin voi joutua käpistelemään/optimoimaan sytkätauluja.

Tarkoittaakos tuo puolestaan sitä että käyvässä koneessa on paljon enemmän jotain joustavaa, kuin vakiokoneessa ja pienempi preload ei riitä joustoa kompensoimaan.

nimim. Tässä juuri yhtenä päivänä vilkuilin AFR suositusta "katu" hydrauli-rullanokalle, eli 7/16 rocker studit ja 0.120 seinämällä olevat tönärit...
__________________
AC induction + PMSRM