View Single Post
  #28  
Old 13.06.2018, 16:18
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Otapa kuva siitä nykyisestä laturista niin arvotaan, että mikä siellä on nyt. Voi olla vaikkapa 10si, 12si, CS130, CS144 jne riippuen edellisestä artistista.

Käsittääkseni laturi ei ole täysin riippuvainen kierroksista eli moni laturi lataa ihan hyvin jo melkein tyhjäkäynnilläkin. Kuinka paljon siitä riittää akulle on riippuvainen siitä kuinka paljon muuten kuluteaan sähköä. Esim. just C3:seen hankkimani Powermaster 100A laturi lataa 70A tyhjäkäynnilllä (enemmän kuin vakiolaturi) ja 90A maantienopeudessa.

Mutta, jos ajaa vaan parin kilsan juttuja järjestäen niin ilman ulkopuolista laturia akku tullee zippaamaan ennemmin tai myöhemmin.

Quote:
C4:ssa jännitenäyttö tuntuu seuraavan paremmin todellista tilannetta eli jännitelukema ei tipu alle akun jännitetason, vaikka laturi hajoaisikin.
Kyllä mulla on mittarin näyttämä pudonnut 9 voltin tietämille C4:ssa monet kerrat vaikka akku on "täys" eli olen päässyt vielä himaan kymmenien kilsojen päästä. Ja olen pari kertaa pysähtynyt tien pieleenkin odottelemaan vartiksi, laturi on taas ladannut normaalisti (mittarin mukaan) vähän jäähdyttyään niin, että olen päässyt himaan satojen kilsojenkin päästä.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote