View Single Post
  #1  
Old 10.08.2018, 10:35
JayJones-C4's Avatar
JayJones-C4 JayJones-C4 is offline
Tulokas
 
Join Date: Jul 2015
Posts: 7
JayJones-C4 on oikealla tiellä
Question Vikakoodi 36 MAF / Burn off Relay - C4 1989 avo

Olen tapellut tämän SES-valon kanssa koko ajan auton hankinnasta lähtien (2015).
Tuona kyseisenä kesänä vaihdettiin kaikki ruiskun suuttimet ja ECM, kun vikakoodit sitä näyttivät. Näiden operaatioiden jälkeen päästiin tähän vikakoodiin 36, joka ei näytä häviävän noita releitä vaihtamalla. Nuo MAF-releet vaihdettiin jo varmuudelta silloin ekassa huollossa 2015, jolloin ruiskun suuttimet vaihdettiin myös. Vaihdoin releet toiseen kertaan 2016 kesällä. Silloin totesin että ei ne ainakaan mun autossa identtiset ole. Sain US-Partsista kaksi samanlaista relettä. Kun vaihdoin ne vanhojen tilalle, niin auto ei käynnistynyt ollenkaan. Kun vaihdoin toisen edellisestä setistä takaisin, niin taas käynnistyi ja pelitti, kunnes vikakoodi palasi taas noin 300km ajon ja erinäisten starttien jälkeen. Niin, auto siis käy normisti ja liikkuu hyvin vaikka tuo vikakoodi oli päällä.

No nyt noita releitä on vaihdeltu ristiin ja vaihdoin myös sen auton keskellä virranjakajan vieressä tulipellissä olevan samanlaisen releen, joka lienee bensapumpun rele. Tänä kesänä olen havainnut pienoisia starttiongelmia kylmänä, jos auto on seissyt muutaman päivän. Usein pitkittyneen startin jälkeen tuo vikakoodi 36 alkaa herjaamaan. MAFfia en ole vaihtanut, mutta olen putsannut useaan otteeseen. MAFfin kaikki langat ovat ehjiä, mutta voiko olla muuten rikki?

Olisko kellään fiksuja ideoita?
Jenkkifoorumilta olen lukenut ettei MAFfin vaihto ole useinkaan poistanut ongelmaa. Jotain mittauksia pitäisi ilmeisesti tehdä, mutta minulla ei siihen taitoa löydy. Löysin jenkkifoorumilta jotain kytkentäkuvia ja mittausohjeita, mutta ne menivät minun osaamiseni yli täysin.
Reply With Quote