Thread: 69 avo MPÄ
View Single Post
  #102  
Old 08.06.2016, 14:34
MPÄ's Avatar
MPÄ MPÄ is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2010
Location: Jyväskylä (Tikkakoski)
Posts: 2,743
MPÄ on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by MS73
Onnistuuko tuon kannakepellin vaihto ilman että koko kori täytyisi irroittaa rungosta?
Lähinnä olen pähkäillyt että onnistuuko sen paikoilleen ujuttaminen ilman että leikkaa mitään pois.
Tekisi mieli vastata, että ei onnistu! Tässä tapauksessa onnistui, koska shimmejä oli 15mm molemmin puolin, joten runkoa ja koria ei tarvinnut paljon lisää "taivuttaa"

Takimmainen niitti jäi myös laittamatta, kun en halunnut enempää purkaa tällä kertaa. Coupessa taitaa onnistua sekin.

Ts. Kaikki onnistuu, mutta joskus korin nosto voi olla helpompi vaihtoehto, jos esim pultit on jumissa tms. Voin mitata paljonko vaatii tilaa siihen väliin, että saa pujotettua sen pellin väliin, mutta varmaan ainakin 5-7 cm.edit: oli valmiiksi 3,5 cm kuidun ja rungon välissä ja mun piti nostaa lisäö 2,5 cm, eli osui hyvin arvioon..... Puslien tyyppi vaikuttaa asiaan myös, PU-puslilla on helpompi, kuin tässä tapauksessa. Jouduin nostamaan aika ylös, ja rikkomaan vanhan pellin, että kumipusla mahtui nousemaan pois.

Niin ja ne koripultit kannattaa varmaankin avata kaikki ainakin toiselta puolelta. Mun ei tarvinnut avata kuin kaksi takimmaisista.

Ilman autonostinta en tuohon hommaan ryhtyisi, koska se runko taipuu noston aikana luonnostaan alaspäin perästä ja keulasta. Muutenkin joutuu paljon roplaamaan välillä alta ja välillä päältä. Niittien poisto vaatii erilaisia poranteriä, lyhyitä ja erittäin pitkiä ja oikean kokoisella tuurnalla on hyvä lyödä niitit pois.
__________________
Corjaamo@vettepeikko.fi
MPA@cfc.fi
http://www.vettepeikko.fi

1969 C3 cabriolet, C31, C60, M21, J50, N37, U69, 973/zQ4 1 out of 6. Myydään.... Ehkäpä.
1968 C3 coupe 427 L71, F41, M21, N40, U79, A01, 978/Black valmistuu pikkuhiljaa.
1987 C4 coupe 350 autom black since 1995
1984 Jaguar XJS V12 projekti MYYDÄÄN! Hp 2500¤
1967 Tiger 289cid projekti
1971 Honda Monkey Z50A
Reply With Quote