View Single Post
  #2  
Old 29.03.2016, 10:04
Jarmo79's Avatar
Jarmo79 Jarmo79 is offline
Aloittelija
 
Join Date: Aug 2006
Location: Orivesj
Posts: 2,663
Jarmo79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Athean
Heippa!

Olen haaveillut Corvetesta (C3) vuosia, mutta nyt kun hankinta voisi olla mahdollinen, on alkanut epäilyttää voiko sellaisen ihan vain ostaa ja ajaa vai pitääkö corvettea myös elää. Eli pitääkö olla kiinnostunut ja osaava sen laittelussa, korjauksissa jne? Riittääkö vanhemman kaunottaren kanssa puuhasteluksi pelkkä kruisailu, ja mitä tapahtuu jos jotakin hajoaa? Onko osaavia korjaamoita (pkseudulla) tai onko hinnat pilvissä? Kannattaako unohtaa koko haaveen toteutus jos ei ole valmis opiskelemaan uutta harrastusta itselleen, vai voiko nettiautosta selata itseä miellyttävän yksilön, ostaa sen pois ja cruisata kesän? Mitä hankittaessa pitäisi ottaa huomioon, tai mitä eriyisesti vettejen kohdalla mitä ei käyttöauton kohdalla ehkä tarvitse (yhden käyttöauton onnistuneesti ostanut nettiautosta aiemmin). Entä pärjääkö vette autokatoksessa peitettynä talven vai pitääkö sille löytää joku vuokratalli ja jos niin onko näitä sitten pkseudulla tarjolla sopuhintaan..?


Hei,

Tervetuloa joukkoon!

Ensimmäinen Corvette oli itsellänikin C3 ja taidot auton korjaamiseen eivät mitenkään mullistavat ole. Suuren osan olen pyrkinyt kyllä tekemään itse, koska eihän sitä opi, jos ei opettele. Mitään Corvette-tietämystä ei käytännössä C3:n kanssa tarvitse ja perusrempat osaa tehdä varmasti mikä tahansa korjaamo.

Katsele Nettiautosta sopivaa tai kerro tänne speksejä (ikä, hinta, kunto, korimalli, vaihteisto..) ja kysele täältä. Yleensä suositellaan ostamaan mahdollisimman hyvä/valmis ja sen voin itsekin allekirjoittaa. Kannattaa ottaa joku C3-asiantuntija kaupoille mukaan, niin osaa katsoa tyyppiviat ja on muutenkin takaraivossa referenssejä, mitä auton kuuluu olla, niin tulee todennäköisemmin onnistunut ostos.

Jarmo

PS. Kannattaa siirtää topic C3-osastolle.
__________________
C6 LS2 -06 coupe, manuaali
Land Rover Discovery 2.5 -99, automaatti (ex)
Porsche 944 2.5 -82, museoauto (ex)
Audi A8 4.2 -95, automaatti (ex)
C3 454 -71 coupe automaatti, museoauto (ex)
C4 350 -87 coupe manuaali (ex)
C5 350 -98 coupe manuaali (ex)
C3 350 -76 coupe automaatti, museoauto (ex)
Reply With Quote