Thread: Akkulaturia
View Single Post
  #82  
Old 02.03.2018, 09:50
JJ66's Avatar
JJ66 JJ66 is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 871
JJ66 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ToniH
Menin sitten minäkin hommaamaan C-tek MXS 5.0 Polarin. Mulla on aikaisemmat "älylaturit" Defan Smartcharge ja joku Motonetin kiinanihme. Ko. laturit eivät lataa tyhjiä akkuja, joten kokeillaan nyt vielä C-tekkiäkin.

Eilen päivällä siis Polar kiinni, auton ja lumihiutaleen kuva palamaan ja tänään aamupäivällä menin ottamaan sen irti. No, siellä palaa huutomerkki ja nro 5. Eli oliskohan vajaa 2v Boschin akku ei läpäissyt sitä akun varauksenpito -analyysiä. Suosituksena uuden akun hommaaminen.

Great...tieto lisää tuskaa. No, koska olen hieman skeptinen näiden älyvehkeiden kanssa, jatkan kuitenkin kuten ennenkin - kunnes itsekin totean, ettei akku tosiaan enää tosielämässäkään pidä varausta.

Joo, älä vielä luovuta akkuasi kierrätykseen. Sullakin on ohjekirja ja tiedät jo miten laite toimii mutta kohta 5 analysoi jännitettä, varauksenpitokykyä ja jos ei ole tyytyväinen niin ilmoittaa huutomerkillä.

Laita uudestaan ja naputtele, vaikka että auto-lumihiutale-recond -valot palavat. Tuo voi auttaa tai akkusi alkaa olemaankin ehtoopuolella.

Jos omistat hyvän auton, joka hörähtää heti käyntiin niin silloin akku ei oikeasti joudu vielä koetukselle ollenkaan. Ensimmäinen pitempi, kunnon starttaus pakkasessa yleensä hyydyttää akun aika nopeasti. Älylaturit ovat hyviä mutta ...

tästä linkistä (mulla ainaki) ylimpänä oleva pdf on riittävän lyhyt luettavaksi.
https://www.google.fi/search?q=CTEK+...38HO-xX-7QkKAG
__________________
"The early bird may get the worm, but the second mouse gets the cheese"
Reply With Quote