Thread: Lämmöt nousee
View Single Post
  #26  
Old 24.04.2018, 17:39
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,781
LT-1 on oikealla tiellä
Kaikki kolme on kokeiltu. Eli erillinen lämpökytkin kanteen ja vähän sähkötöitä niin toimii tuokin mutta huono kun ei voi säätää. Toinen oli joskus manuaalinen kytkin keskikonsolissa, siinä huonoa se että ei sitä aina muista kytkeä päälle.
Paras vaihtoehto PCM säätö. Voi asettaa alle asteen porrastuksella mitä haluaa, ja voi myös asettaa niin että kun auto lähtee liikkeelle esim. valoissa seisonnan jälkeen, ropelit sammuu ettei turhaan pyöri, ja voi myös asettaa millä nopeudella sammuu/ kytkeytyy. Muistaakseni vanhemmissa malleissa sammuu
jotain 35 mph vauhdissa, mutta esim. ysivitosessa taitaa sammua heti kun auto lähtee liikkeelle eli asetus on 0 mph. Toki sitten kun lämpö jatkaa nousua ja jos vauhti ei kasva niin ropelit käynnistyy uudelleen, ja tätäkin muutaman asteen nousua voi säätää miten haluaa. Nämä säädöt voi lisäksi tehdä erikseen puolinopeudelle ja täysnopeudelle. Jotkut Jenkkivirittäjät tosin ottavat tämän toiminnon kokonaan pois että ainoastaan lämpö ohjaa, ei nopeus. Tehdas tavoitteli tuolla vain bensan säästöä.
Omassa kiesissä termostaatti (160 F ) pitää ajossa lämmöt aika tarkkaan tasan 80 astetta. Flektin puolinopeus olen asettanut 86 astetta ja täysnopeus 91 jotta termostaatti on kokonaan auki ennen täyttä puhallusta. Näiden lisäksi voi vielä säätää että montako astetta lämpö pitää laskea kytkeytymislämpötilan alapuolelle jotta ropelit sammuu. Tehtaan asetus luokkaa 5 astetta mutta itse olen pienentänyt tuota eroa koska käynnistyy vakiota alempana suhteessa termostaattiin. Muuten voi käydä niin että flektit jauhaa vaikka termari on jo sulkeutunut.
Reply With Quote