View Single Post
  #1  
Old 31.07.2006, 18:35
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,182
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
"Mitä pikkulohkolle merkkipäivänä?"

"Joo täs on ny kuulkaa sellainen tilanne, että oon punkannu tuon toisen pikkulohkon kanssa jo yli kuusi vuotta, ja tää nuorempikin on ollu samassa taloudessa jo reilun vuoden. Oonkin vähän ajatellu, että pitäis varmaan viettää jonkinlaista merkkipäivää. Sillälailla niinku kummankin kanssa samana päivänä, ei sitä sentään pysty kaksia juhlia tällainen tavallinen työläinen millään järjestämään. Nyt vaan pitäis miettiä, että mitä niille lahjaksi?"

"Vanhempi pikkulohkoista tykkää aina pukeutua punaisiin, kun taas tuo nuorempi hempukka on aina mustissaan. Eikä siinä mitään, kummatkin värit on mun mielestä ihan ookoo. "Sull'on komiat letukat", kehuskeli eräskin pohjalais-isäntä, kun poikkesin hiljattain kotipuolessa. Eikä sillä reissulla kumpikaan pikkulohkoista edes ryypiskelly paljoa, vähään tyytyväisiä tuntuvat olevan. Se toinen pikkulohkoista hiukan aristeli mun kaveria joka sitä ohjasti, mutta kun mun periaate on aina ollu "kaverille kans", niin ajattelin, että paree se vaan on heti totuttaa nuoresta pitäen muihinkin ohjastajiin."

"Mutta sen mä vaan sanon, että sitkeitä ovat kumpikin pikkulohkoista olleet. Ei minkäänlaista marinaa kummaltakaan näitten vuosien aikana, vaikka onkin tullut poljettua kumpaakin kuin vierasta sikaa. Ei tietysti samaan aikaan, siitähän tulisi ilmiriita, vaan aina pelkästään yhtä kerrallaan. Onhan siinä tietysti kumi savunnut, mutta sen siitä saa kun täydellä höyryllä painetaan menemään. Tosin ei niin, että virkavallalla olisi ollut mitään huomauttamista, mitä nyt ovat vähän puolikateellisina vilkuilleet sivusilmin."

"Tämä uudempi omaa jotenkin paljon kireämmän äänen kuin se vanhempi näistä kahdesta pikkulohkosta. Mä oon miettiny, että olisiko se vain nuoruuden innostusta, tai jotain murrosikää. Vanhemmalla on sellainen tasaisempi ääni, ja muutenkin se on sillä lailla niinku tasaisempi, jotenkin kuin automaattisempi. Tää nuaree, se nykii ja kiekuu joskus niin että aivan hävettää kanssaihmisten puolesta. Vai olisiko esimerkiksi sisäänajossa vaan jääny jotakin tekemättä? Paha sanoa, kun mä ostin tämän nuoremman pikkulohkon vähän käytettynä, enkä tiedä tarkkaan miten sitä oli kohdeltu silloin aivan alussa. Autoliikkeen miehiä ei kuitenkaan oltu päästetty lähelle, ensimmäinen omistaja oli ollu sitä mieltä että "ne nyt on yksiä mul***uja". Tiedä sitten, tämä autoliike kun oli kaukana ameriikassa asti."

"Joo niin siis sitä mä vaan täältä Finnsharkista ajattelin kysyä, että mikä olisi sopiva tapa juhlistaa merkkipäivää? Mä ajattelin ittekseni, että voisin vaikka luvata tuolle nuoremmalle sen, että lopetan ainaisen kiihdytyksissä tapahtuvan kierrostenrajoittajaa vasten rynkytyksen ja hankin paremmat ja paljon pitävämmät takarenkaat sitten kun nykyiset on kulunu puhki. Ja ehkä tuolle vanhemmalle voisi luvata, että käyn useammin sitä katsomassa ja ulkoiluttamassa. Jos ne vaikka sillä olis tyytyväisiä. Vai mitäs meinaatte?"

Kirjoittanut Pekka Berkeles, 31.7.2006
Reply With Quote