View Single Post
  #1  
Old 27.02.2020, 20:10
Lohimies's Avatar
Lohimies Lohimies is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Feb 2020
Posts: 31
Lohimies on oikealla tiellä
C6 hankinta USAsta tai Euroopasta

Tervehdys ryhmäläiset,

Pitkällisen harkinnan tuloksena olisi hankintalistalla Vette. Kyseessä olisi allekirjoittaneen ensimmäinen oma jenkki.

Mallina olisi joko C5 tai C6. Ns. naulattuja asioita ovat manuaalilaatikko, coupe/targa -kori ja se, ettei moottoria ole viritelty/räpelletty millään tavalla. Värinä mieluiten hopea, mutta musta saattaa myös kelvata, jos hyvä yksilö tulee vastaan.

Olen kahlannut läpi eurooppalaisia ja jenkkiläisiä sivustoja ja tullut siihen tulokseen, että C5 kohdalla hankinta kannattaisi tehdä Suomesta. Alle 20K pitäisi kaiken järjen mukaan jo irrota ihan kohtuullinen kulkine, vaikka toki oma asiantuntemukseni ei riitä arvioimaan yksilöä, joka kannattaisi ostaa. Ongelmanona tarjonnan rajallisuus kotimaassa. Euroopassa jokunen kiinnostava yksilö olisi, mutta hakukustannuksineen ja autoveroineen hinta karkaa vähintään samaan luokkaan kuin ostaminen suoraan Suomesta.

C6:n kohdalla olen räknäillyt, että tuonti ulkomailta tulisi selvästi edullisemmaksi. Jenkeissä valinnanvaraa on tietty vaikka millä määrin ja euroiksi muutettu hankintahinta kohtuullisen oloiselle laitteelle olisi luokkaa 16K, firman kautta hankittuna rahdit yms. luokkaa 4K, 10% tulli luokkaa 2K ja sitten päälle verot luokkaa 7-8K. Sitten toki vielä muutokset, jotka tarvitaan rekisteröintiin Suomessa, mutta nämä eivät liene kovin suuret. Kokonaiskustannukset saisi näillä spekseillä kuristettua 30K marginaaliin, kun taas Suomesta ostaminen (mikäli edes sopivaa löytyisi) karkaisi useamman tuhannen korkeammaksi.

Toinen vaihtoehto olisi itse hakea C6 Euroopasta. Näitä on muutama myynnissä noin 20-22K hintaluokassa, mutta lähinnä yksityisillä myyjillä ja valinnanvara on todella vähäistä.

Kaikenlaisia vinkkejä ja kokemuksia otetaan ilolla vastaa
Reply With Quote