View Single Post
  #20  
Old 03.12.2019, 17:30
VetteMan's Avatar
VetteMan VetteMan is offline
President
 
Join Date: Jan 2004
Location: Jämsä
Posts: 4,609
VetteMan tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Itse olen myös ohjeistanut tarkastettujen ajoneuvojen osalta, että pitää sen oman kappaaleen tai kopion siitä mukana, jottai ei tule epäselvyyksiä.

Museoajoneuvotodistusta tehdään kolme kappaletta.
Yksi jää heti allekirjoitusten jälkeen tarkastuksen suorittavan yhdistyksen arkistoon.
Kaksi allekirjoituksin varustettua todistusta ajoneuvon omistaja ottaa mukaan muutos- tai rekisteröintikatsastukseen ja näistä toinen jää katsastustoimipaikan arkistoon (varmaan myös sähköisenä traficomille) ja toinen museoajoneuvon omistajalle.
Näihin kappaleisiin tulee myös katsastajan tiedot ja allekirjoitus.

Museoajoneuvotarkastajat (aina kaksi tarkastuksessa) tekevät siis tarkastuksen ja museoajoneuvotodistukset.
Varsinaisen museoajoneuvokatsastuksen (muutos- tai rekisteröintikatsastus) tekee katsastaja katsastuskonttorilla, museoajoneuvotodistuksen perusteella.

Katsastuksessa ja mahdollisesti tienpäällä viranomaiset valvovat että ajoneuvo on sellainen, kuin se museoajoneuvolausunnossa on.
Eikä sitä ole muuteltu, tai ole muuten päässyt huonoon kuntoon, kuten esim. näkyvä etenevä ruoste yms.

Museoajoneuvotarkastuksia tekee muutamat valtakunnalliset yhdistykset.
Itse edustan Suur-Jämsän Moottoriklupi ry:tä museoajoneuvotarkastuksissa.
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454

Reply With Quote