Thread: Joukon -79
View Single Post
  #182  
Old 29.09.2014, 23:32
TVS's Avatar
TVS TVS is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Sep 2011
Location: Orivesi City
Posts: 250
TVS on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by joukoy
Oli niin hyvä puhe TPI:n puolesta että pitää alkaa miettimään ihan vakavissaan.
Kerro toki lisää jos viitsit.

Pitänee laittaa ostoilmoitus ja alkaa haalimaan puuttuvia osia... ehkäpä nuo kaasarikamat voi sitten myydä pois.

Mikähän olisi järkevin tapa toteuttaa bensapumppu? Halvalla ja helpolla tottakai
Pitääkö sijoittaa tankin sisälle? Entä jos laittaa konehuoneeseen, tarviiko siirtopumpun, esim tuo nykyinen mekaaninen???
Ei se mikään huipputehoratkasu ole, mutta mulla on ylinokitettu ja vakiokaasarilla oleva kone, vakio sytkäosilla. Siihen kun laitto täyden ohjelmoitavuuden niin kyllä käytös parani, etenkin ihan pintakuormilla alle 1500rpm eli kylällä tasavauhtia romplotellessa. Tommonen ylinokitettu kone on sitten huikean tarkka säätää jos käyttää MAP-pohjasta säätöä, ilmamäärämittari olis varmasti parempi kun osais kytkeä sen megaan sillai että se toimii.

Mulla on tankkivarusteratkaisu tehty nollabujettiratkaisulla, mulla on paalikamppeesta "tankkiämpäri" jossa painepumppu makoilee tankissa. Bensalinjat on etutukivarren tienoolle asti letkuja lukuunottamatta vakio, tankissa on 255l walbron (aito) painepumppu, mitattu tuotto 3bar paineeseen oli noin 230-240L. Tällä tuotolla vakio bensalinjat aiheuttaa noin 0.7bar paineen paluulinjaankin, mutta eipä tuo vaarallista ole.

Tuon "tankkiämpärin" idea on se, että ei tarvita välisäiliötä, vaan pumppu makoilee paljussa, jossa on pari about 5mm reikää "ulos", muuten pumppu on suljetussa ämpärissä. Paluulinja taas puhaltaa tähän ämpäriin jolloinka siellä soppa pysyy kaarteissakin myös vajaalla tankilla.

Edit: voit myös käyttää orggista bensalinjaratkaisua ja tankkivarustetta, jos teet välisäiliön jota joku ulkoinen pienipaineinen (orggis?)pumppu täyttää, sen pohjasta lähtö painepumpulle ja ruiskun paluulinja sitten välisäiliöön. Välisäiliön yläpäästä sitten linja orggikseen paluulinjaan ja tankkiin.

Edit2: ilmanputsariratkasun kanssa tulee sitten pieniä ahtausongelmia, ja alkuperäinen mekaaninen tuulimylly ei mahdu olemaan TPI:n kanssa. Konepeittoonkin jää matkaa jottain sormen paksuuden luokkaa. Ja vaikein (mulle ainakin) homma on tehdä kampuralle triggerisysteemit, jotka olis luotettavat ( ??) ja tasapainossa. Mun ratkasu oli pistää 36-1 anturikehä kampuran hihnapyörän "jatkeeksi", muuten ihan pätevä muutos mutta vesipumpun hihnapyörä tulee niin lähelle anturikehää että tehostimen hihnaa ei saa vaihdettua irrottamati vesipumpun hihnapyörää . Hups oho. Hall-anturi lukee tuota kehää, sille tein tukiraudan noin 14mm terästangosta joka on kiinni bensapumpun block-off platessa ja sille tulee lohkon etupinnasta pari tukirautaa vielä. Anturin tarttee olla tosi lujasti kii, ilmaväli on pienehkö(milli) ja kosketus on yhtä kuin entinen anturi.
Jotensakin tällänen voi olla lopputulema kun tekee itse ja säästää .
__________________
Romuja nurkissa ihan liikaakin. Useammalla voi jopa ajaakin
Reply With Quote