View Single Post
  #14  
Old 29.03.2016, 16:12
Jarmo79's Avatar
Jarmo79 Jarmo79 is offline
Aloittelija
 
Join Date: Aug 2006
Location: Orivesj
Posts: 2,887
Jarmo79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Athean
Miten tuo museorekisteri sitten vaikuttaa auton käyttöön (vakuutusmaksuihin jne) tai siihen millainen auto alun alkaenkaan on (varmaan sille on jotain vaatimuksia niin se on sitten samalla jonkinlainen "takuu" jostain?).
Liikennevakuutus on n. 35e vuodessa. Kaskonkin saa halvemmalla. Saa ajaa 30 päivää vuodessa, mutta ainakaan toistaiseksi ajopäiviä ei tarvitse ilmoittaa etukäteen ja voi siis käyttää sopivasti niille aurinkoisille päiville. Vuosittaista käyttöveroa ei ole. Katsastus kahden vuoden välein. Takuuna nyt on ainakin suunnilleen se, että auto on likimain alkuperäisen kaltainen, mutta aikakauden osia noihin on aika paljon saanut vaihtaa.
Quote:
Originally Posted by Athean
Harmillisesti tuo kyseinen auto, vaikka nätti onkin, on hieman tylsän värinen omaan makuuni.. (american car showssa oli kaksikin tuommoista..) Tosin vaikuttaa olevan kaikenlaista pientä kivaa..
Henk.koht. olen kyllä samaa mieltä, etten oikein tykkää värityksestä, mutta silti sitä ehdotin, kun moni tuntuu tykkäävän
Quote:
Originally Posted by Athean
Tällainen taas http://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/7264613 on jo hieman räväkämpi (ehkä jopa vähän jo liikaa?)
Koskaan ei ole liikaa tehoa ja noillakaan teholukemilla ei puhuta mistään raketista. Ajattelin itse aluksi samoin, että kruisailupeliä vaan hain ja ajattelin, että 180 hepoa riittää, mutta ei se kauaa riittänyt. Vähän varauksella suhtaudun noihin ilmoituksen tehoihin kyllä, kun ainakaan vakiona ei tuollaista ole ollut saatavilla ja ilmoittaja voi heittää noihin kenttiin, mitä haluaa.
Quote:
Originally Posted by Athean
mutta onko ihan väärin jos vanhassa corvetessa on ihan uusitut penkinverhoilut jne?
Ei minua ainakaan haittaisi, jos on uusitut verhoilut.
Quote:
Originally Posted by Athean
Mitenkäs luotettavia tuommoset liikkeet ylipäätään, eli ovatko selvästi luotettavampia kun yksityinen vai onko niissäkin huijauksia..?
Ei kai voi mitään nyrkkisääntöä tehdä. Itse en ole koskaan ostanut autoa liikkeestä, mutta lähinnä siksi, että aina niissä näkyy se hinnassa, että elävät autokaupalla.
Quote:
Originally Posted by Athean
Väritykseltään tämä miellyttäisi http://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/7373542 mutta ilmoituksessa ehkä eniten epäilyttää se ettei autosta ole yhtään kuvaa edestä.. miksi?!
Mua taas enemmän häiritsee tuon ilmoituksen teksti, mutta en mä tiedä, miksi tuota pitäisi senkään perusteella skipata.
Quote:
Originally Posted by Athean
Tämäkin miellyttää, mutta alkaa olla jo turhan hintava.. http://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/7882895
En tiedä autoa, mutta äkkiseltään tuntuu kovin kalliille. Tietenkin, jos on frame-off -auto ja hyvin tehty, niin ei ehkä mahdoton. Oma alkuperäisellä isolohkolla oleva '71 oli noissa hinnoissa ja tuossa ilmoitetussa ei ole edes alkuperäinen tekniikka.
Quote:
Originally Posted by Athean
Nämä miellyttävyydet siis tässä vaiheessa lähes puhtaasti visuaalisista syistä, varmaan on ominaisuuksia ja luotettavuustekijöitä joita pitää myös pohtia..
__________________
C6 LS2 -06 coupe, manuaali
Land Rover Discovery 2.5 -99, automaatti (ex)
Porsche 944 2.5 -82, museoauto (ex)
Audi A8 4.2 -95, automaatti (ex)
C3 454 -71 coupe automaatti, museoauto (ex)
C4 350 -87 coupe manuaali (ex)
C5 350 -98 coupe manuaali (ex)
C3 350 -76 coupe automaatti, museoauto (ex)
Reply With Quote