View Single Post
  #5  
Old 13.06.2015, 19:21
68Corvette's Avatar
68Corvette 68Corvette is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Mar 2005
Location: Hyvinkää
Posts: 137
68Corvette on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Maxi
Olen katsellut käytettyjä LS7 kansia mun proggis moottoriin.
Äkkiä näemmä käy niin et kannattaa ostaa uudet tai kunnostetut.

Yks vaihtoehto on ollu procompin LS7 kannet (made in china)

Vai olisko jopa portatut LS3:n kannet parempi vaihtoehto ku LS7:n kannet?

Alakerraksi tulee LS7 märkäsumpulla ja kaasari päälle.

Jälkituotanto / kunnostetuissa kansissa ei ilmeisimmin ongelmia ole ollut.
Uusien LS7 kansien kanssa varmaankin kannattaa ainakin venttiilin varret kiilloitella.
Ls7 kansi on selkeästi parempi kanaviltaan kuin LS3.
Samoin titaani venttiilit / ontot pakoventtiilit ovat etu jos moottorilta haetaan kierroskestävyyttä.

LS7 kansissa on kanavien poikkipinta-ala suurempi, joten hyödyt tulevat suurilla kierrosluvuiulla ja / tai isolla kuutiotilavuudella.

Quote:
Originally Posted by jm2001
Venttiilien ohjurien poistossa hyvä konsti on porata poistettavat ohjurit seinämältään ohueksi muttei tietysti ihan loppuun asti - sitten lähtee hyvin napauttamalla ja ei muuta "pesän" kokoa.

Venttiilin on hyvä pyöriä ja sen vuoksi kosketuspinta ei pidä olla ihan keskellä

Kohtuu nätisti lähtevät ulos, kun kansi on tarpeeksi lämmin, ohjaimet olivat ihan kiiltävät päältä, joten materiaalin siirtymää ei tapahtunut.
Hienovaraisempi olisi kyllä noin poraamalla.

Itselläni on päinvastaisia kokemuksia seetin pitopinnan keskeisyyden kanssa.
Jollei seeti ole täysin keskellä, venttiili hieman "jumittaa" seetiin/ohjaimeen ja tyypillisesti johtaa siihen ettei venttiili pyöri / venttiili ja seeti kuluvat nopeammin.
Tämän olen todennut tuosta jumittamisesta ja huomannut, että tällöin usein venttiilin päässä on painimen kuoppa, eli venttiili ei ole pyörinyt.

Itse pyrin mahdollisimman keskeiseen seetiin suhteessa ohjaimeen.
__________________
http://npsheads.com
Reply With Quote