Thread: Lämmöt nousee
View Single Post
  #10  
Old 14.03.2018, 20:24
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,776
LT-1 on oikealla tiellä
Vaikka mulla ei olekaan Vettessä vielä koskaan ollut lämmönnousua, aina kun autollani ajan mulla on nopeusmittarin digitaalinäytössä vedenlämmön lukema esillä koska sehän kertoo tarkan lukeman, kun taas viisarimittari on hehtaariskaalalla eikä sillä ole juuri käyttöä, se on "sinnepäin".

Kun olen istunut muiden C4 kuskien kyydissä, yleensä diginäytössä ei ole mitään näkyvillä tai sitten kilometrilukemat, ei tosi automiehen tapaista ollenkaan. Napistahan saa näytölle veden ja öljyn lämmön.

Tieto lisää tuskaa joten on tietysti huolettomampaa ajella kun ei tiedä todellista lämpöä, mutta kun tietää ja seuraa, on mahdollista reakoida ajoissa KUN se paha päivä iskee, kuten mulla reilu 15 v sitten Camarossa kun ajelin talvipäivänä töistä kotiin n. 80 km matkan ja pihalle pysähdyttyäni tein rutiinivilkaisun konepeiton alle. Heti pisti silmään paisuntasäiliö joka oli tyhjentynyt. Kone röyskytti tyhjäkäyntiä ja huomasinkin että syylärin muovipääty oli päättänyt haljeta ajon aikana ja nyt kusi hyvin pientä pikkupojan kusta koko ajan. Oli tuuria että nestevajaus ei ehtinyt niin pahaksi että lämmöt olisi noussut, etenkin kun pellin alla oli tuore sisään ajettu crate kone.
Reply With Quote