View Single Post
  #128  
Old 01.08.2020, 20:26
frost63's Avatar
frost63 frost63 is offline
Aktivisti
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 515
frost63 on oikealla tiellä
Käsijarru, vielä kerran. Eihän se vasen puoli pitänyt kun pääsi ensi-ilosta yli. Vietin pari meditointipäivää auton alla FSM:n kanssa ja pura-kasaa harjoittelua satulan kanssa.

Kuvassa tiivistyy perusvika, kaikki osat ovat 'normilepo tilassa' eli kuten jos kaikki toimisi ja olisi kytketty. Vaijeri on liian lyhyt. Apinaraivolla saa paikoilleen, mutta eihän se toimi tarkoitetulla tavalla.



Tässä kohtaa soitto Finnvetteen ja: "sori, möin viimeiset tänä aamuna. Ne on vähän hankalia kun tarvikkeet ovat väärän pituisia, vain yksi on oikean pituinen". Vaikka olen pihi, niin olen yhä enemmän siirtynyt ostamaan 'paikallisilta' koska sopiva/toimiva osa on aina se halvin. Tähän show:n on mennyt vapaapäiviä käsittämätön määrä..

Oikealla puolella liian lyhyttä kaapelia "kompensoi" kahvan automaattisäätö, mutta vasemman puolen vaijeripituuden määrittää kiinteät elementit, palautusjousi ja päävaijerin metalli'runko'



"Kompensoi" lainausmerkeissä koska, vaikka ei kuvassa erotu, säätömekanismi ei itse asiassa välttämättä edes kytkeydy jos oikean puolen kaapeli on väärän pituinen. Kerran kiskoessani rakennelmaa auton alla kuulin kun säätö naksahti ensimmäiselle hampaalle. Se olikin ainut kerta kun kahvan kiskominen vaikutti mitään.. toista kertaa en onnistunut toistamaan.



Ehdin välillä jo tilaamaan Rockautosta uudet vaijerit, uusi osanumero, mutta sama väärä pituus kuin edellisillä. Ja kuten niissä jotka olivat autossa (miltei varmasti tarvikkeita, puuttuvat kumisuojat).

Nyt tehty väliaikaviritys jatkamalla vaijeria, toivottavasti kestää katsastuksen ajan.. luotto ei ole korkea.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	kassarilyhyt.jpg
Views:	531
Size:	135.4 KB
ID:	15342  Click image for larger version

Name:	jarru4.jpg
Views:	535
Size:	144.6 KB
ID:	15343  Click image for larger version

Name:	kassarisaato.jpg
Views:	545
Size:	133.3 KB
ID:	15344  Click image for larger version

Name:	liitin.jpg
Views:	529
Size:	57.8 KB
ID:	15345  
__________________
63, 91, GM patteri
Reply With Quote