View Single Post
  #51  
Old 18.08.2018, 08:17
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,796
Rimfire on oikealla tiellä
Mun mielestä C3:een on hankittava turvakaaret jos katolleen ajaminen yhtään mietityttää. Mutta ei kai se kovinkaan paljoa parempi tilanne ole aikakauden peltiautoissakaan. 2d HT kun ei liene kovinkaan vahva ratkaisu.

No, sitten kun miettii niitä turvakaaria niin täytyy ottaa huomioon ajajan pituus. Mitä pidempi jantteri, sen vaikeampaa on. Ne kaaret kun kulkee siinä keikkuvan ohimon vieressä, niin pää tulee herkästi kipeäksi mitä pidempi kuski on. Markkinoilla on penkin taakse tulevaa kaarta (Shark Bar) jotka sellaisenaan taitavat olla aika lailla yhtä tyhjän kanssa (koska tuulilasi painuu alas joka tapauksessa) mutta varmaan löytyy paja joka voisi vähän parannella konstruktiota jolloin turvallisuus paranee merkittävästi. Itse tietty lähtisin hakemaan 11,5s luokiteltua turvakaarta saman tien kun jotakin tehdään.

Jos nää pyörii kovasti mielessä, niin sitten vaan hankkimaan 2000 jälkeen valmistettua voima-autoa.

Hmm.., mainittakoon, että kuljen harrastuksen suhteen enemmän tuolla kiihdytyspuolella ja ottanut vaikutteita sieltä. Minulla on siksi 8,5s luokiteltu turvakehikko.
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote