Thread: Cool Tools
View Single Post
  #1654  
Old 02.11.2018, 15:54
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Juke
Jep, noinhan se toimii tietenkin kun samat jännitteet kyseessä. Pohdin lähinnä jenkkien 110V jännitettä, että silloin tarvittaisiin varmaankin muuntajaa väliin. Ja toki toiseksi pohdin tuota takuuta, mutta siihenhän jo itsekin totesit, ettei taida olla voimassa enää.

Makitan akut on palvelleet todella hyvin harrastekäytössä mulla, oikein ihmetellä täytyy miten hyvin ovat kestäneet. Voihan toki olla, että vähäistä hyytymistä ei edes huomaa kun ei tule käytettyä yhtäjaksoisesti akkua tyhjäksi yhdellä käyttökerralla, paitsi autoa kuivatessa puhaltimella, sillä kyllä menee akku tyhjäksi yhden auton kuivauksessa.
Olen ostanut jenkeistä hifilaitteita, joissa ei ole ollut useampaan jännitteeseen pystyvää poweria. Niihin olen hommannut Puolasta autotransformerit, joilla homma hoituu suht laadukkaasti. Jos kyseessä japanilaiset laitteet, niin sitten enkuista löytyy sopivia mutten nyt muista firmaa suoraan.

Mutta, toinen mahdollinen toimintatapa on se, että ostaa työkalun rungon ja akut ulkomailta ja laturin Suomesta. Siten voi sitten ostaa vaikka sieltä jenkeistä, jos siltä tuntuu. Nämä laitevalmistajathan myyvät nykyään rungot, akut ja laturit myös irrallisina johtuen siitä, että moni työkalu käyttää samaa akku- ja laturikantaa.

En minäkään varmaan muuten huomaisi Makitan akkujen hyytymistä mutta aikoinaan tein kestotestin terassia rakentaessani ja laskin montako ruuvia yhdellä latauksella pystyi ruuvaamaan usealla eri porakoneella. Makita oli testin kakkonen, jos oikein muistan. Nyt Makita ei enää pysty lähellekään samaan vaan akkuja saa ladata jo ärsyttävän usein.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote