View Single Post
  #2  
Old 16.06.2019, 20:11
spad's Avatar
spad spad is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Aug 2005
Location: Kuopio
Posts: 65
spad on oikealla tiellä
Aikaa vilahti hakureissusta kuukausi, tai puolitoista. Kaikenlaista muka-kiirettä sitä elämässä onkin. Mutta mitä tästä nyt tekisi?

Numbers matching tästä ei tule enää, joten luovuutta voi käyttää enemmän. Minä haluan autojen kuitenkin edustavan aikakauttaan, joten mitään typerää tälle ei tule tapahtumaan. Mutta kaksi asiaa pitää saavuttaa:
1. luotettavuus
2. hauskuus

Edellinen omistaja oli kasannut auton siirtokuntoon lähtöpäässä. Onneksi vedin liinat konepellin yli. Kori oli kiinni pelkästään kahdeksalla pultilla, plus käsijarruvaijeri, joten sama se on ottaa pois. En nimittäin omista moottoripukkia, vaan tekniikka pitää nostaa jotenkin muuten irti.



Kuten vaikkapa primitiivisillä maataloustyökaluilla?



Niillä on näppärä myös siirrellä muutakin. Minulla on sellainen perussääntö, että jos se tuntuu painavalle, teet sen väärin.



No mutta, puulaatikossahan olikin moottori!



Ja nehän vaihtavat paikkoja nopeasti! Tai sitten ei, kun olin ostanut väärän kytkimen. Miksei 10,4" käy 11" vauhtipyörille? Pirun jenkit, miksei näille kiinnityksille voi antaa tarkkoja mittoja!



Painelaakeri oli ainakin finaalissa. Laatikko on kai OK, pitää vielä tarkistaa vaihteiden kytkeytyminen.



Erilaisena nuorena päädyin single plane -imusarjaan, kun tarkoituksena on laittaa päälle Sniper EFI. Olen lukenut joitain juttuja, että se MAP ei toimisi oikein kunnolla dual plane -imusarjojen kanssa. Alavääntöähän tässä saattaa vähän menettää. Mutta kai sitä vielä vähän kuitenkin jää?



Puhuinko minä jo luotettavuudesta? Perustekniikan tulee toimia. Minä en halua jäädä minnekään Mikkelin ABC:lle keskellä yötä, kun se "ihan hyvä" 30 vuotta vanha startti päätti päivänsä.



Selvisi myös, että Borgeson ei olekaan olutmerkki, vaan tekee tällaisia ohjausvaihteita! Kovin kätevä paketti! Tuo ensimmäinen ohjausvarsi piti irroittaa vanhasta. Oli muuten tiukassa. Ulosvetäjään niin paljon pänninkiä, kun uskalsi, pitäen käpäliä samalla sivusuunnassa kiinni ruuvipenkissä. Ja sitten iso pajavasara, kovia lyöntejä kylkeen ja kolme ave mariaa lausuttuna. Ja PAM, irti on!

__________________
Corvette C3 1972 - Fiero GT 1986 - Emäntä 1988
Reply With Quote