View Single Post
  #143  
Old 31.03.2018, 20:10
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is online now
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,804
Rimfire on oikealla tiellä
Pääsiäisloma joka on allekirjoittaneelle tärkeä vapaa-aika viedä projektia eteenpäin. Arvaan, että talleissa tapahtuu muuallakin.

Hiljaiset kilahdukset
Ne on,.. no, aika pahoja. Riippuu tietysti mitä on tekemässä mutta jos on paljon pikkaista tavaraa esillä, jotka eivät kenties kestä astumista päälle, niin kummasti hidastuttaa. Itse kuulin sellaisen eilen ja sen verran tutkin ettei siinä tallomisalueella näy mitään. Ehkä se osa tippui tänne tai sitten lattialle saakka:

No, katotaan löytyykö ja kuinka nopeasti saa uuden tilalle.

Putkityöt käynnissä
Tää on aika kiva vaihe. Valitsin noille kartiotiivisteille (kentis väärä aine) Loctite 577. Tässä on aika hauskan näköiset urut:


Minulla tulee ilmanputsarin pohja todella alas joten noita solenoiden sijoittelua jouduin miettimään. Tähän ilmeisesti lukitaan vastaus:


Laitan tohon muistiin miltä NOS kaasu-solenoidin IN liitin näytti, bensapuolella oli samantapainen punainen liitin:


Muistiinpano
Sisemmät NOS-putket kaari alkaa 2.0cm
Ulommat NOS putket kaari alkaa 3.7cm

Suuttimet
Mun sarjan mukana tuli erikokoisia suuttimia. Taulukosta sitten katsellaan paljonko sitä tehoa otetaan. Muistelen, että minulla on jossakin toinenkin setti niitä suuttimia mutta ei ole näkynut viimeaikoina. En ole edes vielä kunnolla lukenut ohjeita tältä osin mutta kaiketi saman kokoiset suuttimet bensa ja kaasu puolelle. Ja jos niin on, niin tuon perussetin mukana kun ei tule kuin 8 kpl kutakin kokoa => ei ole riittävästi. Aha, NOS ja Bensa suuttimet valitaan erikokoiset joten se olisi reilassa.

Tällainen se taulukko on:

Sarja mukana tuli 24,28,32,36 ja 40: kutakin 8kpl. Mitenhän E85:a tehdään 116 oktaanista? Hmm..

Vielähän on Pääsiäistä jäljellä joten tällä mun etanatahdilla ehkä jotakin vielä ehtii nysvätä.

Ai niin Barum, sanoit: "..NOS on voimallista tavaraa.." jotenkin vaan hauskasti (hyvin) ilmaistu
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Laatikko sekaisin.JPG
Views:	1027
Size:	197.8 KB
ID:	12895  Click image for larger version

Name:	NOS urut.JPG
Views:	1095
Size:	204.1 KB
ID:	12896  Click image for larger version

Name:	Nos solenoidien paikka.JPG
Views:	1118
Size:	182.9 KB
ID:	12897  Click image for larger version

Name:	NOS bensa IN liitin.JPG
Views:	1092
Size:	135.6 KB
ID:	12898  Click image for larger version

Name:	NOS Jetting.JPG
Views:	1106
Size:	131.5 KB
ID:	12899  
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote