View Single Post
  #71  
Old 06.01.2018, 10:06
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,795
Rimfire on oikealla tiellä
Päivitys

Ei siellä venakoppien alla mitään ihmeellistä ollut.

Tämän tallikauden purkuvaihe alkaa olemaan valmis. Mukavasti tule tilaa kun otin AC/lämppärisysteemit pois:

Tuohon reikään leikataan alumiinikomposiittilevy ja siihen sitten 7-sarjan sytkäbox (MSD 7531) ja uusi sulakerasia ja mitä muuta sinne taas tulekaan uutta. En ole vielä päättänyt teenkö kaksi osaisen peittolevyn vaiko yhtenäisen (se pyöreä reikä ei näy yo. kuvassa). No, se on pikkudetalji.

Sisältä tämä on taas vähän karun näköinen ja tähän joutuu tekemään uuden "keskikonsolin" levystä, siis se kohta jossa on vaihdekeppi, lämppärin säätimet jne.


Vacuumsysteemit
Taitaa käydä niin, että mitään alipaineella toimivaa ei jää jäljelle. Pyyhkijöiden luukka ja lamppuluukuthan tossa oli vielä alipainella mutta muutetaan ne sähkösiksi kunhan keretään. Niitähän voi liikutella yhden kesän Vaikka käsin.

Jarrut
Eli hydroboostithan siihen tulee. En ole vielä ostanut osia kun budjetti on muutenkin karannut.

Polttoaine
Tankki on jo irti ja alan miettimään bensalähtöjä ja pumpun paikkaa sekä vetämään bensalinjoja. Kyllä mä alan vihreäksi jo ensi kesänä. E85:llä siis mennään. Pumppu onkin sitten aika hurja: 2000hp Magnafuel suodattimella (MagnaFuel ProStar 500 Fuel Pumps with Filters MP-4450). E85 kaasarikin on jo tulossa (Dominator).

34-3x TH400
Laatikoksi tuli Hughesin 34-3x TH400 ja siinä on siis Transbrake. Nopeusmittarin releet joutuu tilaamaan erikseen ja asentamaan drive ja driven rattaat sekä housingin. Mulla oli akselissa drive-rattaan klipsin vaatima reikä. Kaikissa versioissa ei sellaista kuulemma ole. Jouduin hieman dremelillä muuttamaan turbiinin akselin uria kun konvertteri ei muuten mahtunut. Samoin joutui hieman tekemään laatikon kopan modausta, että räjähdyskilpi mahtui päälle. Toivotaan, että se paketti sitten aikanaan mahtuu paikalleen.

Ilokaasut
Holleyn foggerit (02462NOS). Hirveä määrä osia näköjään siihenkin sisältyy, kamat on jo tallissa. Jep, jep.

Pakosarjat ja lambdat
No mulla on ne Jerry Stahlin kalliit pakosarjat jemiksessä ja nyt herättää ihmetystä riittävätkö ne sittenkään. Täytyy laittaa sinne kyselyä mihin ne on suunniteltu.

Dynotus ja pyörivät osat
Kai toi kone joudutaan viemään dynoon mutta kun ei ole tietoa mitkä pyörivät osat siellä on niin täytyy käyttää öljypohja pois. Ideana olisi ensi kesänä ajaa vaatimattomilla 200hp suuttimilla mutta jos sieltä paljastuu I-beam rodit niin menee taas mietittäväksi, että mitä..

Päävirtakatkaisin
Ajattelin, että voisi jotenkin virittää sen taakse vasemmalle siihen missä minulla on nyt radioantennin nysä. Maadoituspuolellehan se tulee.

Mitä muuta
No tossa on vähän muitakin suunnitelmia mutta katsotaan miten budjetti ja aika antavat niille myöten.

Missä ajetaan
Jotain kiihdyttelyähän tällä sitten tullaan ajelemaan. Lähinnä omaksi iloksi. Mulla ei maailma kaadu jos yksi kesä menisi pelkästään stripillä. Tässä lähinnä ajattelen sitä, että jos en saa aikaiseksi minkäänlaisia äänenvaimentimia niin jos jonnekin kisaan pääsisi ns. putket auki. Sharkin 1/4 mile listalla pitäis toki päästä ylöspäin, noi eri sarjat mitä tällä hetkellä pyörivät kiinnostavat mutta katotaan nyt mitkä on voimavarat ja mahkut ylipäätään kiertää useassa kisassa.

Hieman huimaa kuinka paljon tää taas muuttuu mutta toivotaan, että tällä ajetaan taas kesällä. Mulla näyttää tähän mennessä koko ajan käyvän niin, että noi kehityshankkeet tapahtuvat nopeampaa tahtia kuin alkuun maltillisesti tuumailen.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Reikä tulipellissä yleiskuva moottoritilasta.JPG
Views:	1009
Size:	153.2 KB
ID:	12759  Click image for larger version

Name:	Reikä tulipellissä yleiskuva sisältä.JPG
Views:	1016
Size:	279.1 KB
ID:	12760  
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote