View Single Post
  #4  
Old 06.12.2015, 12:34
frost63's Avatar
frost63 frost63 is online now
Aktivisti
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 525
frost63 on oikealla tiellä
Cruisen ihmettelyä

PMJ:lle kiitokset ja yv:tä lähetetty.

Cruisea en muista edes kokeilleeni ennen tätä syksyä. Työmatka piteni sen verran että motarilla jo rikesakkojen välttämiseksi alkoi kaasun automatisointi kiinnostamaan. Eihän se cruise tietenkään mennyt päälle. Paljon ihmettelyä, paljon lukemista ja mittari käteen.

Aikaisemmin olin vaihtanut alipaineletkut ja tarkistanut alipainepumpulla ettei oleellisia vuotoja ole. Olin varma että olisi pitänyt tilata tuo aktuaattoripurkki uusi jo viime vuonna, mutta erityisen edullinenhan tuo ei ole ja pihiys esti. Siitä pitäisi tuntua solenoidin naksahdus kun cruise laitetaan päälle. Tämä yksilö vietti hiljaiseloa. Liittimestä B- ja D- terminaaleista mitattiin tuleeko sähköä, tuli.



Ajattelin että rattiputkessa kulkevat piuhat ovat varmaan poikki ja nyt sattui vaan osumaan oikeaan asentoon. Mutta jännitettä tuli vajaat 8V vaikka tilttiä heilutteli innokkaastikin.

Ei kun purkki irti ja pöydälle. Likainen se oli mutta puhdistui siedettäväksi. Kaikki kelat olivat ehjiä. Tulppaamalla letkuliitännät ja toisen solenoidin sisältä löytyvä "plunger" varmistui että purkin kalvo on ehjä.



Pään raapimisen jälkeen muistui mieleen että eikös siellä kytkimessäkin ollut jokin katkaisija.. Shop Manual auttoi. Taas sai ryömiä kojelaudan alle.. testaukseen sopiva säätökappale löytyi lenkkiavaimesta koska se oli ainut käteni ulottuvilla oleva työkalu erittäin epämukavassa asennossa.



Purkki alkoi saman tien naksumaan. Samalla muistui mieleeni että olin vaihtanut kytkimen pää- ja työsylinterit, minkä jälkeen tuota katkaisijaa pitäisi kait säätää. Katkaisija irti, puhdistus ja törkkäys paikoilleen - se oli siinä. Ei kun odottelemaan kevättä että pääsee testaamaan livenä.

Pieneksi riskiksi jää vielä cruisen ohjausboksi mutta jos huoltaisi sitten kun lämppärinkenno tarvitsee vaihtaa, on niin kivassa paikassa.

Reply With Quote