View Single Post
  #1106  
Old 15.07.2014, 23:49
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,163
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by barum
Ja työkalu/konerepertuaari on sellainen, että mitä ei vielä löydy, se voidaan itse tehdä.

Joskus on nopeampi tehdä itse kuin ostaa kaupasta, mutta yleisesti ottaen ei joten parempi jemmata kaikkea etukäteen.

Yksi työkalu taisikin jäädä pois kertomuksesta. Tällä helppo katsoa onko kaikki jouset tehtäviensä tasalla. Kuvassa mittailen jotain normijousta lähellä coil bindia. Yhden sarjan mitattuja vanhoja mutta käypäisiä jousia lahjoitinkin eräiden kansien mukana jollekin nuorelle V8 harrastajaporukalle.




Quote:
Originally Posted by Juhatee
Tässä on tullut monta erityisen näppärää ja kekseliästä kikkaa jo esille (paitsi se mineraalikuran käyttö sisäänajon JÄLKEEN) ja sunnuntai-aamun keskusteluun liittyen: mistä sbc mittaa öljynpaineen? LS:ssa se mitataan öljynsuodattimen jälkeen, linjasta jossa öljy nousee yläkertaan/nostajille eli suodattimen läpäisy ei vaikuta paineeseen. Nyt kun ohitusventtiili poistetaan, suodattimen aiheuttama paineen alenema on hyvä näkyä mittarissa. Kylmänä se voi olla varsin merkittävä, huono suodatinelementti voi siirtyä paine-eron mukana repaleina kanavaan (miksei hyväkin..).

Wazaa, kyllä synat on inessä normiajossa...
Seurailen paineita kylmänä ja vaihdan suodattimen usein. Toki pidempi ja virtaavampi filsu voisi olla hyvä, taidan ostaa jatkossa sellaisen jos jostain hyviä löytyy.
Optimi öjynkierto sbc koneissa mulla vielä hakusessa. Tässä on jollain ukolla oma agenda, mitä mieltä?
Reply With Quote