View Single Post
  #45  
Old 13.03.2013, 17:18
TVS's Avatar
TVS TVS is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Sep 2011
Location: Orivesi City
Posts: 250
TVS on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by JJ66
Filosofointi tarvitaan aina (enkä tarkoita himasen vilusointia), joten no problem.

Niin, väännöllä tarkoitan sitä mikä tekee sen kiertymän (kierron) siis puhumme samasta asiasta.
Mielestäni etäisyys, josta jousi vetää alaspäin ja renkaan "keskipiste" työntää ylöspäin on momenttivarsi, jolla tukivartta kierretään.
Ajettaessa mutkaan tulee sitten vielä lisää voimaa ja voimia tekemään tuota kiertymää.
Ja juuri kuten kerrot niin strutrodi ja vetarihan ne yrittää pistää hanttiin mutta ovat kovin lähellä toisiaan, jotta onnistuisivat edes välttävästi.

Nuo Vansteelin varret mulla oli raksittuna ecklersin listalla mutta nappasin pois ennen tilausta ko se vaatii kuitenkin ne toiset poikittaiset tukiaiset sinne ja kun/jos ne laittaa niin kelpaa ehkä orkkiksetkin. Onhan ne toki jäykemmät joka suunnassa.
Hyvä pointti, en ollut ajatellut itsekään tuota jousikuormaa ihan loppuun asti. Mutta yritetään nyt kun asian mainitsit: mun nähdäkseni jousi vetää tukivartta hyvin pitkälti suoraan alaspäin (ok pieni kulmaheitto, mutta tehdään se kuuluisa approksimaatio), ja taas napa on se osa jossa on kiinni pystysuuntainen tuenta eli poikkituki ja vetari. Myös rengas on kiinni samassa osassa -> mun nähdäkseni renkaan ja jousen/tukivarren kiinnityspisteen välinen momenttivarsi ei käännä tukivartta vaan kiertävä voima jää navan ja em. tukipisteiden väliseksi asiaksi.

Ja kyllä, verrattuna tuohon mitä itse on tullut raavittua romuja kasaan on tuo työnjälki kadehtimisen arvoista. Kun joskus itellä riittäis kärsivällisyys ja aika ja budjetti tehdä hommat noin jetsulleen, frameoffi ei tilojenkaan puitteissa ole mahdollinen niin sitten on tehtävä mitä tehtävissä on. Ole onnellinen mahdollisuudesta tehdä mahtavaa jälkeä hienoon C2:seen, me muut ollaan iloisia että joku tekee C2:sta vimpanpäälle.
__________________
Romuja nurkissa ihan liikaakin. Useammalla voi jopa ajaakin
Reply With Quote