View Single Post
  #64  
Old 08.02.2011, 19:23
Maamoottori's Avatar
Maamoottori Maamoottori is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 492
Maamoottori on oikealla tiellä
Tänään sain purettua penkin. Ihmettelin ohjeita ja omaa penkkiäni. Mulla ainakin selkänojan purku lähti siitä että selkänojan ala osasta irroitti vaakatasossa olevan ura kiinnityksen, tämän jälkeen sai vetoketjun aukaistua alhaalta ylös. Eniten ihmetystä aiheutti penkin sähkäsaatimien irroittaminen. Kahva irti, 2 kpl ruuveja ja sen jälkeen piti vaan vetää säädin irti(on yhdellä kiinnitysnastalla kiinni vielä). Onneksi penkit ei ole yhtä pahassa kunnossa kuin topicin kirjoittajalla.

Missä malleissa noi ilmapussit on? Mulla ei ainakaan oo.

Selkänojassa on reikiä, vain yhdessä oli muovinasta? Onko joku käynyt jo mun penkin sisällä?

Ajattelin korjata penkin. Selkänojan ominaisen klapin korjaan laittamalla pultin saranaan ja rälläköimällä sopivat prikat tuohon sarana osaan. Nopeasti kokeilemalla hervottoman klapin sai pois, mutta 1-2 cm:n klappi yläosaan jää väljien saranoiden takia. Yläosassa ole selkänojan kallistus jää tällöin pois.

Ympyröidyssä osassa ongelma alue.


Ajattelin lisätä kuvaan piirrettyihin alueihin 1cm paksuista äänieristykseen tarkoitettua vaahtomuovimattoa. Ajattelin liimata kaksipuoliteipillä matot kiinni suoraan runkoon. Terävät kohdat täytyisi varmistaa ohueammalla vaahtomuovilla. Tarkoituksena saada sivutukea vähän enemmän. En tiedä sitten miten onnistuu, kun en ole ennen penkkejä fiksaillu. Apuaja kellään?






Yleisesti ottaen aika surkea tekele toi penkki. Ei hirveesti amerikan poika harrasta kehitystyötä, kun tuntuu tuo penkissä olevan samat ongelmat tuotannon alusta saakka. Vaihtaisin penkit ellei nahat olisi kohtuullisessa kunnossa. Markkinoilla on aika kohtuullisen hintaisia kuppipenkkejäkin, eli jos nahat, pehmusteet ja klapillinen penkki, suosittelin jotain parempaa penkkiä.
__________________
-"Mitä isompi moottori, sitä tyhmempi kuski".
Reply With Quote