Thread: C5 vikakoodeja
View Single Post
  #5  
Old 27.03.2016, 08:15
Truelive's Avatar
Truelive Truelive is offline
Tulokas
 
Join Date: Jan 2015
Location: Kotka
Posts: 8
Truelive on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Juke
Okei, nyt ymmärrän enemmän.
Eli vakio "real time damping" iskarit on heivattu pois ja vaihdettu Bilsteinit, joissa ei olekaan sitten paikkaa "rtd" pistokkeelle. Siksi on laitettu ne huijaus-vastukset johdonpäähän.

Silloin ei säätö tietenkään toimi, kun systeemi kuvittelee säätävänsä iskareita, vaikka sitä vaan huijataan vastuksilla kuvittelemaan että kaikki on kunnossa.

Koodien selitykset on kyllä mulle tutut, siksi kirjoitinkin, että koodit viittaa muihin kulmiin, paitsi vasempaan etukulmaan.

Muutenhan nuo vikakoodit ei haittaa mitään, mutta taitavat aiheuttaa "reduced engine power" tilan, eli ei anna ottaa kunnolla kierroksia. ( jos nyt oikein muistan )

Koska vika tuli päälle liittimiä puhdistaessa, niin sieltä kai se vika sitten täytyy löytyä...

Yksi teoria mulle tulee mieleen;
- irrotit vastukset puhdistusta varten.
- käytit virrat päällä jostain syystä ennen kuin vastukset taas paikallaan.
- siksi systeemi huomasi, että nyt ei kaikki liitokset ole kunnossa.
- siitä tuli vikakoodit.

Jos noin on, niin johtopäätökseni;
- tsekkaa vielä kerran, että vastuksille on kontaktit kunnossa.
- nollaa sitten vikakoodit.
- pitäis olla kaikki kunnossa.

Omassa autossani en tyytynyt noihin vastuksiin, vaan purin koko systeemin pois kun vaihdoin Bilsteinin iskareihin. GM liikkeessä, jossa on Tech2 laitteeseen jenkkimallien softat, pystytään ohjelmoimaan pois kokonaan tuo optio F45 eli real time damping BCM;ltä, eli Body Control Modulelta. Itse kylläkin vein ohjeet mukana, miten homma hoidetaan. Seinäjoella Rinta-Joupilla tuo ohjelmointi mulle tehtiin. Ohjelmoinnin yhteydessä irrotettiin sieltä tavaratilan boxilta pistoke ja laitettiin teippi päälle, ettei sitä kukaan vahingossa laita takaisin paikalleen, sillä BCM kuulemma osaa itse asentaa softan uudestaan, jos tunnistaa että nyt tuli real time damping purkki kiinni johtosarjaan. Tech2 on kai ainoa laite, jolla tuon ohjelmoinnin pystyy tekemään, kun softa on tosiaan BCM;llä ja tietääkseni esimerkiksi Efi-livellä ja HP-Tunersilla pääsee kiinni vain PCM;ään ( Powertrain Control Module ).

Tilanne lähtisellaisesta että auto herjaa aina Service Ride Control kun auton käynnistää.... Se tuli päälle kun akun kenkä oli irti,aikaisemmin ei tullut. Lueskelin vika koodeja niin näytölle ilmestyi Ride Control Swiths. Se vika on poissa nyt. Nyt koeajolla herjaili ABS antureja. Nostin auton pukille ja putsailin ABS piuhat ja se nyt kunnossa. Samalla aattelin että putsaan kaikki pyörä kotelon liittimet ja ongelmat alkoi....

Jos otan vastuksen piuhan irti ja katon vika koodin niin eri kuin nyt! Jos otan iskarin säätäjän pois niin tulee eri vika kuin nyt.... eli puihat on kontaktissa! Tämä on niin mystinen juttu kun mulla on ollut virrat poissa puihoja rassatessa... Jotenkin tuntuisi että järjestelmä valvoo vaikka virrat poissa! Omat ajatukset menee tohon keskikonsolin alustan säätö katkaisiaan.... Täytyy lainata joltakin sitä.....

Tän kun lyö googleen:corvette C1761 RF Position Sensor (Out of Range). Niin tulee säätö ohjeita mutta olen sen verran huono englannissa että mun pitää käydä tavaamaan ajatuksella...

Onko kellään tietoa oisko Tech 2 ohjelmointi pulikkaa kotkan liepeillä? Tai mikä on lähin paikka kuka osaa tehdä ohjelmoinnin?
Reply With Quote