|
|
||||
|
||||
|
Mulla on tullut sellainen tunne viimeisen kymmenen vuoden aikana että juuri tuo e85 on se ongelmien juurisyy. Itse olen ollut alusta asti epäileväinen sen suhteen enkä ole koskaan edes kokeillut tuota menovettä. Ja koska hyvin on ahdettuna toiminut jo 15 vuotta kahdessa vehkeessä niin en kyllä aiokaan muuttaa suuntaa. Kisa-autot eri asia, nyt puhun sellaisesta jolla voi pyyhkiä vaikka heti Roi-Hki-Roi kuten oma autoni on.
Minusta parempi suunta on normi bensa, maltilliset ahdot ja puuttuvan voiman voi vielä lisätä kuutiotuumilla, niin toimii ja kestää eikä tarvi joka päivä rassata.
Camaro Z28 IROC-Z 1986, 350 TPI+TH700 ex Corvette 1995, 350 LT4 supercharged+ZF S6-40 ex Camaro Z28 1998, 346 LS1+Tremec T-56 ex Camaro SS 2010, 376 LS3+Tremec TR-6060 Pontiac Trans Am 1973, 440 BBC+Tremec TKO-600 Kawasaki Ninja 2000, ZX12R |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Puhut kyllä asiaa. Ei e85 ole tarpeellista käyttää jos pensalla pärjää. E85 on lisäksi syövyttävää eli alumiinit hapettuu, vaikka olisivat anodisoituja ja polttoaineen kuivuminen suuttimiin ja kanaviin pitempiaikaisen seisomisen aikana. Ne jotka ajelee kesät e85:lla esim yksi kaveri täällä Megan ohjauksessa olevalla tuplaturbo BBC 509:llä, ei vaihtaisi normipensalle enää millään ilveellä. Kunhan säädöt on kohdillaan niin ei kait e85 paskempaa ole ollenkaan. Talvi näyttää, että mitä teen tuon tekniikan suhteen mutta hiljaisemmaksi se on saatava keinoja kaihtamatta
|
||||
|
||||
|
Taitaa E85:ssa etanolipitoisuus vaihdella senverran paljon, että tulee jo pelkästään siitä mahdotomaksi saada kaasuttimella seos kunnolla kohdalleen.
|
|
|
||||
|
||||
|
The Spirit of ElRayno -kiertopalkinto
Kiertopalkinto vuodelle 2026
En tuntenu ElRaynoa mutta olen lukenut hänen positiivisesta elämänasenteestaan ja intohimosta autoharrastukseen. Melkein voisin lainata legendan sanontaa "elämä on ihmisen parasta aikaa". ElRayno lähti liian aikaisin mutta varmastikkin teki asioita joista piti. Tätä olen koittanut itsellenikin toitottaa, vaikka joskus erehdyksissä meinaan sanoa ääneenkin, että sitten kun jään eläkkeelle niin......... eeei p.e.r.k.e.l.e, on tehtävä heti, huomenna voi olla jo liian myöhäistä
|
||||
|
||||
|
Pitännee aloittaa auton saneeraus, että ehtii kesäksi ajoon. Moottorin meinasin koota toiseen lohkoon. Tarkastelut osoittivat, että viimekesäinen härdeli aiheutti sen, että lohko halkesi. Ennakon epäonnistunut tiputtaminen (informaatioletku lähes poikki) ja siihen lisäksi liikaa ahtoa oli vanhalle lohkolle liikaa. Yhdellä laskimella laskeskelin, että 22.6 psi olisi ollut ahtoa joka on n. 1,6 bar.
Löysin std porauksella olevan mark4 lohkon. Hiekkapuhalsin sen ja ultrasin pytyt. Vesitilaan tykitin jokaisesta vesireiästä hiekkaa niin, että tuli pultin reistäki ruostetta. Nyt olisi edessä kunnollinen puhdistus ja koneistukset.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Niinhän se on, että ei se määränpää vaan se matka. Mukavaa tallikautta! |
|
|
||||
|
||||