|
|
||||
|
||||
|
Ecm korjaus?
Nyt kun tällainen sähkövikainen Vette makaa pihassa ja osaa odotellaan,niin tuli myös sellainen mieleen että jos niin pitkälle mennään että ECM on viallinen niin, onko meillä täällä suomessa firmaa joka näitä korjaa?
Auto elektroniikka firmoja on , mutta onko joku näistä sellainen josta teillä olisi jo kokemusta? |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
(Sellainen hatara muistikuva C4:n service manuskojen jäljiltä on ettei ECM:n uusiminen taida olla täysin "plug and play"...jos siis päädyt uusimaan ECM:n vanhan korjaamisen sijaan.) Last edited by C4vettester : 11.08.2024 at 18:51. |
|
|
||||
|
||||
|
Miulla oli taannoin käyttiksessä vastaava ongelma (saksalainen). Niitä boxeja on kyllä tuolla markkinoilla läjäpäin, eikä maksa montaa sataa euroa.
Todennäköisesti joutuu koodaamaan uudelleen. Lähes millä tahansa korjaamolla on kontaktit lähettää se edelleen, jos ei itse osaa. Tosi näppärä osaa koodata myös itse (mie en osaa). |
|
|
||||
|
||||
|
...Noniin jonkin verran on antureita vaihdettu. Tps oli vainaa , lisäksi uusin imuilman lämpöanturin , sytytys modulin sekä mapin. Puola ja tulpat tuossa vielä odottelee vaihtoa. Käynti on selvästi parempaa mutta hieman miettii 1000-1500 välillä... opti tähän olikin jo vaihdettu ennestään vikoja etsiessä..
Ecm ssä myös jokin kosketus vika. Olen sen liittimet putsannut mutta, ensimmäistä liitintä (vasemmalta oikealle), paikallaan sisään työntäessä moottori meinaa sammua. Yksittäisiä johtoja nypittäessä ei reagoi käyntiin. Pelastin siis tällaisen -92 kaltoin kohdellun veten muutaman vuoden kuusen alla vietetyn vuoden jälkeen , ja putsannut kaikki liittimet mitä käteen osuu. Vielä palaa ASR service valo, sekä Mittarin keskiosa on pimeä ja "irrallaan" . Minulla siihen nuo uudet polaroidit hommattuna , mielelläni sen työn antaisin sellaiselle joka niitä tehnyt. Alle voi kommentoida jos jokin yritys tai täällä alan harrastaja näitä mittareita on korjaillut. Auto on Ulvilassa. |
|
|
||||
|
||||
|
Jos tarvitset apua mittariston korjauksen kanssa ja mahdollisesti ECU:n pätkimisen korjaamiseksi niin laita YV:tä niin sovitaan miten toimitaan. Jos kierroslukumittari näyttää liian suurta kierroslukua niin voin senkin korjata ja kalibroida niin että näyttää oikein.
|
||||
|
||||
|
Minun C4 -92 ECM on korjattu USA:ssa sellaisessa firmassa kuin SIA Electronics, otin sen irti ja postitin, odotin n. 5 viikkoa ja sain korjattuna takaisin. Jouduin makselemaan erilaisia maksuja, jotta paketti liikkui, mutta kannatti huoltaa.
|
|
|
||||
|
||||
|
Minä en paljoa tiedä ja ymmärrä ECM : n toiminnasta. Itselläni muutama vuosi sitten Corvette`ssa vikaa mm. käynnissä. Finnvette´ssä vaihdettiin uusi ECM ja vika, sekä muut korjaantui. Uusi EMC maksoi muistaakseni noin 300 ¤. Suosittelen - Finnvette osaa hommat !
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|