#1
|
||||
|
||||
Ylätukivarsien kiinnityspisteet
Onkos kellään kuvia ylätukivarsien kiinnityspisteiden muuttamisesta?
__________________
Hurley Andersson 74cid '55 (+ few else)
Ducati 749R factory race bike
Flat track racer Harley 74cid Corvette C3 FIA racer 454cid Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Muuttamisesta mihin ? |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
corvetteforumin C3 osiossa oli threadi kuvien kanssa.. Ylätukivarren kiinnitysakselin reiät oli vaan koneistettu soikeiksi jolloin saatiin säädettyä lisää casteria. Koitan hakea threadin josko löytyisi! EDIT: Tässä 'home-made' malleja: http://forums.corvetteforum.com/show....php?t=1749691 http://forums.corvetteforum.com/show....php?t=1855863 'Slotted upper control arm' tai 'caster' hauilla löytyy kanssa jotakin C3 osiosta.
__________________
Vantaanlaakson Racing ja Remonttikerho
* '75 L-82 * Last edited by Teemu : 18.01.2008 at 07:41. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
-73 ZL1 matalaviritteinen museovanhus ET 11.14s / 201,23kmh http://www.youtube.com/watch?v=FUejD8TqEjw Stingray & Sea Ray |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Juu arvasin kyllä että kyseessä oli ylätukivarsien paikan siirämisestä. Toi tukivarsien asennon muuttaminen on alunperin lähtenyt 1gen camaroiden heikon geometrian geometrian korjaamisesta.Korjaus on yleisesti tunnettu Guldstrand modina .Ko modissa ylätukivarren kiinnitystä lasketaan alaspäin ihan reilusti.Ylätukivarren oikea asento ajokorkeudessa pitäisi olla sellainen että tultaessa mutkaan ulkokaaren renkaan sisään jouston tulisi kääntää/vetää rengasta sisäänpäin negatiivisen camberin saamiseksi jotta renkaan pito olisi mahdollisimman hyvä. Sama ilmiö saadaan aikaiseksi myös korkeammalla spindlellä. Oheisesta kuvasta selviää aika selkeästi mistä on kyse. Samassa muuten ohje raidetankon oikealle asennolle ja kulmapisteille bump steerin korjaamiseksi. |
#6
|
||||
|
||||
Kiitos Pappis! Tuo laittamasi kuva valaisi paljon!
__________________
1975 coupe 350cid ("L48") + 4sp |
#7
|
||||
|
||||
Hahmottelin tuon saman C4 eturipustukseen... Pallonivelten oikeita nivelpisteitä sekä raidetangon sisäpäätä hiukan vaikeaa paikoittaa, mutta ideaalitilanteessa menis siis näin?
Ymmärsinkö oikein, että Bumpsteerin eliminoimiseksi noiden punaisten linjojen pitäisi kohdata samassa pisteessa kaikissa jousituksen asennoissa?
__________________
Vantaanlaakson Racing ja Remonttikerho
* '75 L-82 * |
#8
|
||||
|
||||
Ei tollasia sepustuksia tänne sais laittaa!
Meni yöunet, ja täytyy tehdä kaikennäköisiä pienoismallihavaintovälineitä ja kokeita, miten tota etupäätä nyt sitten pitäisi ruveta korjailemaan. Voi voi voi. Justiin, kun sain ton venttiileiden geometrian kuntoon, niin tosta sitten tuli uusi päänsärky! Eikös noita ylätukivarsia, joissa toi caster ja mahdollisesti suurimmat geometriavirheet olis saatu paranneltua, ole kaupan rapakon takana?
__________________
Nobody is perfect, except captain. |
#9
|
||||
|
||||
Tnx, selventi asiaa. Jatkoa seuraa...
__________________
Hurley Andersson 74cid '55 (+ few else)
Ducati 749R factory race bike
Flat track racer Harley 74cid Corvette C3 FIA racer 454cid Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
http://www.scandc.com/spcarms.htm http://www.scandc.com/suspensions.htm |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|