#3521
|
||||
|
||||
Nyt näyttää hyvältä. Ei ole mikään teurastaja kasaamassa konetta. Paistaa se päivä risukaasaankin.
|
#3522
|
||||
|
||||
Quote:
Ei lähdetty mittailemaan noita, kun koneistuksien tekijä on ihan järjettömän tarkka kaveri ja oli tehnyt välykset tehtaan suosittelemalle öljylle.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
#3523
|
||||
|
||||
Quote:
No toivotaan että se "lakruntekijä" on myös ollut äärettömän tarkka kaveri. Tässä vaiheessa kun aikaa on, ei perustsekkauksista kuitenkaan kannattaisi tinkiä. (niin tylsiä kun ne onkin) Ei tarvii arvuutella/jossitella myöhemmin kun kaiken tsekkaa. Tiedän että lakruissa voi olla suuriakin heittoja, jopa vääriä alikokomerkintöjä. Yleisiähän ne ei ole, mutta kuitenkin mahdollisia. |
#3524
|
||||
|
||||
Quote:
Tottahan tuokin on. Mutta tässä tapauksessa ei ainakaan minun tarvitse tekijää epäillä.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
#3525
|
||||
|
||||
Quote:
Okei, nyt on ladattu videonpätkää. Tässä laakerit on voideltu ja kampura nostettuna paikalleen: http://penthouse.homelinux.net/fs14/...piakseli_1.mp4 Sitten runkopukit paikalleen lördellä voideltuna, momenttiin ja koestus: http://penthouse.homelinux.net/fs14/...piakseli_2.mp4 Muistutuksena vielä tilanne konerikon jäljiltä, kun kone oli purettu: http://penthouse.homelinux.net/fs13/...ampiakseli.mp4 On siinä 'hieman' eroa... Tollaista laitettiin sitten noihin ARP:n pultteihin ja muttereihin (tää ei siis ole sitä lördeä, mitä laitettiin laakereihin) Ja uusi vakioöljypumppu piti tietysti heti purkaa. Tarkistettiin rattaat, ettei löydy mitään pykäliä. Ei ongelmia sillä osastolla, joten putsattiin osat, laitettiin vähän liukastuslördeä rattaisiin ja takaisin nippuun. Sen verran tehtiin ensin vielä, että sullottiin suodattimen jalan ohivirtausventtiili epoksia täyteen. Tällä siis pakotetaan kaikki öljy menemään suodattimen läpi, ettei esim. sisäänajossa syntyvä partikkelikuona pääse niin helposti kiertoon. Sitten öljypohjan kimppuun. Tällä kertaa valinta sattui Cantonin tuotteeseen, jonka ero vakioon on levennykset pohjassa. Itse öljypohja on aivan orggispohjan 'korkuinen' Sekin piti tietysti purkaa, ettei tehtaalla ole kasausvaiheessa jäänyt mitään trasselitukkoa tmv. jemmaan Viimetalvisen rempan yhteydessä öljypumpun käyttöakselin holkki fiksattiin metalliseksi vakion muoviholkin sijaan: Sillä aikaa epoksi oli jämähtänyt öljynsuodattimen jalan ohivirtausventtiiliin, joten öljypumppu + Cantonin pickup paikalleen: Sitten vielä männänrenkaat oikeaan asentoon ja kiertokanget purkuun. Kiertokankien laakeripesien pyöreyshän tarkastettiin kasaamalla kanget oikeaan momenttiin. Pulttien avaaminen ja kankien purku ei onnistu ihan vaan kädessä pitämällä, mutta onneksi tähänkin on apuvälineitä: Edellisessä kasauksessa oli ilmeisesti jäänyt hieman huonolle tuo kiertokankien laakeripesien putsaus, koska tää möhnä ei irronnut millään: Ei jäädä suremaan, vaan putsataan laakerit sekä kankien laakeripesät kunnolla ja pistetään paikalleen. Kiiltävää, kiiltävää Mäntien paikalleenlaitosta jäi kuvat ottamatta, joten kuvallista antia on vain valmiista tapauksesta. Vielä öljypohja ja kannet pölysuojaksi ns. sormitiukkuuteen. Sitten oli pakko vähän mehustella Kyl tää tästä
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
Last edited by Yorcci : 20.02.2014 at 22:20. |
#3526
|
||||
|
||||
Quote:
Kyllä alkaa turkulaisuus näkyä, voimaa on kuin seitsemällä miehellä Mikäli yhtään on tullut Yorcin visiot selviksi niin koitas ajella ympärivuoden lumessa ja rännässä työmatka-ajoa sillä mekaanisella roller mosalla. Varmasti mahdollista mutta ei käytännössä niillä kilsoilla mitä Yorcilla on mielessä. Muustaakseni se sunkin sepelimylly on ollut muutaman kerran auki since 07 |
#3527
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
"If everything is under control you are just not driving fast enough."- Sir Stirling Moss |
#3528
|
||||
|
||||
Kyllä se on aina niin jotenkin hienoa!! Moottoripornoa etten sanoisi
|
#3529
|
||||
|
||||
Quote:
LSM: nokka 675, arvio postikuluista n. 60 taalaa => n. $ 735 Toimitusaika n. neljä viikkoa Hekimian Racing: nokka 625, postikulut 105 taalaa => $ 730 Toimitusaika (nokka 4-6 päivää, postit 6-10 päivää) sellaiset vähän vajaa tai reilu pari viikkoa Crower: nokka 475, postit 80-120 taalaa => $ 555 - 595 Lunati: ei ole tullut vastausta lisäkysymykseen, saako hyd. rolleria Crane: ei vastausta Hekimian Racingin tekemiä nokka-akseleita on kuulemma muutamia, esim. V-P:n C3:ssa, joten ei ole ainakaan laadussa mitään ongelmia. Lisäksi Gregg vastaa posteihin nopeasti ja vastaukset ovat olleet perusteellisempia kuin muilla, joten tässä vaiheessa vaakakuppi on kallistumassa siihen suuntaan.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
#3530
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Chevrolet Corvette -97, 6-speed manual
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|