FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996) > C4 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C4 Projekti Kertomukset Vikakoodeja ja Ruiskumoottoreita, vahvaa ja informatiivista C4 projekti kerrontaa.

Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread
  #3521  
Old 15.02.2014, 09:10
SeReNi's Avatar
SeReNi SeReNi is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2008
Location: JKL Palokka
Posts: 356
SeReNi on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Nyt näyttää hyvältä. Ei ole mikään teurastaja kasaamassa konetta. Paistaa se päivä risukaasaankin.
  #3522  
Old 15.02.2014, 09:30
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is online now
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,315
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by tuplakoo
Nyt kun mottia kasataan selkeesti keskisuomenmoottorimurskaamon kykyjen tuolla puolen,
niin tulihan tsekattua runkolakrujen välykset?

Ei lähdetty mittailemaan noita, kun koneistuksien tekijä on ihan järjettömän tarkka kaveri ja oli tehnyt välykset tehtaan suosittelemalle öljylle.

__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

  #3523  
Old 15.02.2014, 09:42
tuplakoo's Avatar
tuplakoo tuplakoo is offline
Tilapäinen hevosmies?
 
Join Date: Jun 2008
Location: Porvoo
Posts: 1,264
tuplakoo on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Yorcci
Ei lähdetty mittailemaan noita, kun koneistuksien tekijä on ihan järjettömän tarkka kaveri ja oli tehnyt välykset tehtaan suosittelemalle öljylle.


No toivotaan että se "lakruntekijä" on myös ollut äärettömän tarkka kaveri.
Tässä vaiheessa kun aikaa on, ei perustsekkauksista kuitenkaan kannattaisi tinkiä. (niin tylsiä kun ne onkin)
Ei tarvii arvuutella/jossitella myöhemmin kun kaiken tsekkaa.

Tiedän että lakruissa voi olla suuriakin heittoja,
jopa vääriä alikokomerkintöjä.
Yleisiähän ne ei ole, mutta kuitenkin mahdollisia.
  #3524  
Old 15.02.2014, 12:00
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is online now
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,315
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by tuplakoo
No toivotaan että se "lakruntekijä" on myös ollut äärettömän tarkka kaveri.
Tässä vaiheessa kun aikaa on, ei perustsekkauksista kuitenkaan kannattaisi tinkiä. (niin tylsiä kun ne onkin)
Ei tarvii arvuutella/jossitella myöhemmin kun kaiken tsekkaa.

Tiedän että lakruissa voi olla suuriakin heittoja,
jopa vääriä alikokomerkintöjä.
Yleisiähän ne ei ole, mutta kuitenkin mahdollisia.

Tottahan tuokin on.

Mutta tässä tapauksessa ei ainakaan minun tarvitse tekijää epäillä.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

  #3525  
Old 16.02.2014, 19:06
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is online now
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,315
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Yorcci
Ja nostetaan kampura paikalleen



(Tähän piti tulla videopätkää, kun pyöritän kampuraa ensin ilman runkopukkeja ja sitten vielä runkopukit 108 Nm (80 ft/lbs) momentissa. Mielenkiintoista ja aluksi yllättävää oli se, että runkopukit momentissa kampura pyöri selvästi herkemmin kuin ilman runkopukkeja. Mutta sitten, kun hetken miettii asiaa, niin näinhän sen täytyykin olla. Video tulee sitten, kunhan saan se ladattua johonkin. Ja loput kasauksesta, mitä ehdittiin tekemään)

Okei, nyt on ladattu videonpätkää. Tässä laakerit on voideltu ja kampura nostettuna paikalleen:

http://penthouse.homelinux.net/fs14/...piakseli_1.mp4

Sitten runkopukit paikalleen lördellä voideltuna, momenttiin ja koestus:

http://penthouse.homelinux.net/fs14/...piakseli_2.mp4

Muistutuksena vielä tilanne konerikon jäljiltä, kun kone oli purettu:

http://penthouse.homelinux.net/fs13/...ampiakseli.mp4

On siinä 'hieman' eroa...

Tollaista laitettiin sitten noihin ARP:n pultteihin ja muttereihin (tää ei siis ole sitä lördeä, mitä laitettiin laakereihin)



Ja uusi vakioöljypumppu piti tietysti heti purkaa. Tarkistettiin rattaat, ettei löydy mitään pykäliä.



Ei ongelmia sillä osastolla, joten putsattiin osat, laitettiin vähän liukastuslördeä rattaisiin ja takaisin nippuun. Sen verran tehtiin ensin vielä, että sullottiin suodattimen jalan ohivirtausventtiili epoksia täyteen. Tällä siis pakotetaan kaikki öljy menemään suodattimen läpi, ettei esim. sisäänajossa syntyvä partikkelikuona pääse niin helposti kiertoon.



Sitten öljypohjan kimppuun. Tällä kertaa valinta sattui Cantonin tuotteeseen, jonka ero vakioon on levennykset pohjassa. Itse öljypohja on aivan orggispohjan 'korkuinen'



Sekin piti tietysti purkaa, ettei tehtaalla ole kasausvaiheessa jäänyt mitään trasselitukkoa tmv. jemmaan



Viimetalvisen rempan yhteydessä öljypumpun käyttöakselin holkki fiksattiin metalliseksi vakion muoviholkin sijaan:



Sillä aikaa epoksi oli jämähtänyt öljynsuodattimen jalan ohivirtausventtiiliin, joten öljypumppu + Cantonin pickup paikalleen:



Sitten vielä männänrenkaat oikeaan asentoon ja kiertokanget purkuun. Kiertokankien laakeripesien pyöreyshän tarkastettiin kasaamalla kanget oikeaan momenttiin. Pulttien avaaminen ja kankien purku ei onnistu ihan vaan kädessä pitämällä, mutta onneksi tähänkin on apuvälineitä:





Edellisessä kasauksessa oli ilmeisesti jäänyt hieman huonolle tuo kiertokankien laakeripesien putsaus, koska tää möhnä ei irronnut millään:



Ei jäädä suremaan, vaan putsataan laakerit sekä kankien laakeripesät kunnolla ja pistetään paikalleen. Kiiltävää, kiiltävää



Mäntien paikalleenlaitosta jäi kuvat ottamatta, joten kuvallista antia on vain valmiista tapauksesta.



Vielä öljypohja ja kannet pölysuojaksi ns. sormitiukkuuteen. Sitten oli pakko vähän mehustella



Kyl tää tästä
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams


Last edited by Yorcci : 20.02.2014 at 22:20.
  #3526  
Old 16.02.2014, 19:15
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950
 
Join Date: Apr 2005
Location: Pöllönummi
Posts: 8,499
Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by juzzi
Mitä sä lässytät siellä?

...mekaaninen rolleri jo vuodesta 2007... Koskaan ei oo tarvinnut kesken kauden säädellä...

Ja katsastukseen voi säätää "sellaset välykset" että menee päästöistä läpi...kokeiles samaa hydraulisilla...

....NII ettäs tierät!


Juza

Kyllä alkaa turkulaisuus näkyä, voimaa on kuin seitsemällä miehellä

Mikäli yhtään on tullut Yorcin visiot selviksi niin koitas ajella ympärivuoden lumessa ja rännässä työmatka-ajoa sillä mekaanisella roller mosalla. Varmasti mahdollista mutta ei käytännössä niillä kilsoilla mitä Yorcilla on mielessä.

Muustaakseni se sunkin sepelimylly on ollut muutaman kerran auki since 07
__________________
..it's not how you drive, it's how you arrive.

  #3527  
Old 16.02.2014, 19:26
pomppe's Avatar
pomppe pomppe is offline
Banana Split Racing Club
 
Join Date: Sep 2008
Location: Orivesi, Finland
Posts: 1,929
pomppe on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Yorcci


Kyl tää tästä

__________________
"If everything is under control you are just not driving fast enough."- Sir Stirling Moss
  #3528  
Old 16.02.2014, 19:36
systeemi's Avatar
systeemi systeemi is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2010
Location: Kemi
Posts: 539
systeemi on oikealla tiellä
Kyllä se on aina niin jotenkin hienoa!! Moottoripornoa etten sanoisi
  #3529  
Old 16.02.2014, 20:07
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is online now
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,315
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Yorcci
LSM kertoo hinnaksi 675 taalaa ja neljä viikkoa
Hekimian Racing Engines 625 taalaa

Ei noi hinnat enää kuulosta laisinkaan pahalta, kun CompCams veti ensin ilmat pihalle 835 taalan tarjouksellaan

Cranelta ei ole tullut vielä vastausta ollenkaan. Lunatilta ei ole tullut vastausta, saako sieltä hydraulisia rollereita Gen I -lohkoon "tuplaswäpättynä" vai onko mekaaninen rolleri ainut vaihtoehto.

Postikuluthan noihin nokkahintoihin tulee vielä niskaan ja niistä odottelen informaatiota, mutta eiköhän ens viikolla pääse jo tekemään tilausta... tai en mä ainakaan odottele kauempaa, viittivätkö vastata vai eivät. 'If you snooze, you lose'

LSM: nokka 675, arvio postikuluista n. 60 taalaa => n. $ 735 Toimitusaika n. neljä viikkoa
Hekimian Racing: nokka 625, postikulut 105 taalaa => $ 730 Toimitusaika (nokka 4-6 päivää, postit 6-10 päivää) sellaiset vähän vajaa tai reilu pari viikkoa
Crower: nokka 475, postit 80-120 taalaa => $ 555 - 595
Lunati: ei ole tullut vastausta lisäkysymykseen, saako hyd. rolleria
Crane: ei vastausta

Hekimian Racingin tekemiä nokka-akseleita on kuulemma muutamia, esim. V-P:n C3:ssa, joten ei ole ainakaan laadussa mitään ongelmia. Lisäksi Gregg vastaa posteihin nopeasti ja vastaukset ovat olleet perusteellisempia kuin muilla, joten tässä vaiheessa vaakakuppi on kallistumassa siihen suuntaan.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

  #3530  
Old 18.02.2014, 22:11
Cocco's Avatar
Cocco Cocco is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 992
Cocco on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Yorcci
No kyllä se LS:n sytkäjärjestys on vähän niinkuin pakollinen (päähänpinttymä...), kun ei noita puukiiloissa taida tässä maassa vielä ollakaan?

Mutta tässä se mun päättelyketju asiasta, jolla olen itselleni asian järkevyyden(?) perustellut:

Perinteinen sytkäjärjestys (18436572) tekee 7-pytystä 'kuumimman' sylinterin (vierekkäiset pytyt syttyvät peräkkäin) ja suurin lämpökuorma on lohkon takanurkassa, kaukana veden sisääntulosta ja termarista.

4/7-swapin sytkänärjestys (18736542) tekee 2-pytystä 'kuumimman' sylinterin, joten suurimman lämpökuorman kohdilta vesi tulee sisään lohkoon, parempi kuin tuo perinteinen.

LS:n sytkäjärjestys (18726531) tekee 1-pytystä 'kuumimman' sylinterin, joten suurin lämpökuorma on termarin juuressa. Silloin termari aukeaa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa.
...
Tossa jälkimmäisessä sytkäjärjestyksessä on nyt jotain häikkää, kun nelonen puuttuu ja ykkönen on kahteen kertaan. Loppuosa vissiin ...6543...
__________________
Chevrolet Corvette -97, 6-speed manual
Closed Thread


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:52.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.