FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #11  
Old 22.06.2017, 19:54
vette-91's Avatar
vette-91 vette-91 is offline
Irwinismi
 
Join Date: Mar 2006
Location: millo missäkin
Posts: 773
vette-91 on oikealla tiellä
Hyvä että vika löytyi!
Nyt vaan kovaa ajoa
__________________
Avonainen -91
Reply With Quote
  #12  
Old 23.06.2017, 00:26
johannes's Avatar
johannes johannes is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Oct 2013
Location: Akaa
Posts: 275
johannes on käyttäytynyt asiattomasti viime aikoina
Vanhassa Spinnerissä oli joskus juttu -87 vetestä missä oli toisen puolen männät mustia. Syyksi paljastui männänrenkaiden rakojen väärät paikat. Olivat päällekkäin.
Reply With Quote
  #13  
Old 23.06.2017, 10:58
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,163
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Tuota olisin veikannut, mutta vikakuvaus aiheutti hiukan epäröintiä enkä sanonut mitään.. Kummalta puolen viallinen tulppa muuten löytyi, vasemmalta?
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #14  
Old 23.06.2017, 13:31
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,782
LT-1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Macho
Tuota olisin veikannut, mutta vikakuvaus aiheutti hiukan epäröintiä enkä sanonut mitään.. Kummalta puolen viallinen tulppa muuten löytyi, vasemmalta?
Oikeanpuoleiset tulpat olivat valkoiset, kyllä silloin viallinen tulppa täytyy myös olla samalla puolella. Palamatonta seosta meni pakoputkeen, happianturi kertoi tietokoneelle koneen käyvän rikkaalla, jolloin seos säätyy laihemmalle. Tai sitten minä en ymmärrä mitään.

Uudemmissa LS koneissa tietokone lopettaa bensan ruuttaamisen jos kipinää ei ole jotta katti ei pala paskaksi. Käsittääkseni LT koneessa tätä ei ole.
Reply With Quote
  #15  
Old 23.06.2017, 19:44
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,163
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Lambda mittaa vain jäännöshappea, ei bensiiniä. Sytyttämättömässä seoksessa on normaalia pakokaasua enemmän happea seassa, joka näkyy lambdan mittauksessa laihana seoksena. Laiha lukema puolestaan saattaa saada tietokoneen turhaan lisäämään bensansyöttöä sille puolen.
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #16  
Old 25.06.2017, 19:34
ARI J's Avatar
ARI J ARI J is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2010
Location: Lempäälä
Posts: 126
ARI J on oikealla tiellä
Oikean puolen tulpat oli valkoiset ja kaikki toimi, vasen puoli oli nokinen ja 1 ei toiminu kunnolla.
__________________
black is beautiful, pysyis vaan puhtaana
Reply With Quote
  #17  
Old 26.06.2017, 17:51
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,782
LT-1 on oikealla tiellä
Bank 1 sylinterit ovat 1,4,6,7 ja bank 2 ovat 2,3,5,8. Jos ykkösen tulppa ei toiminut, oikean puolen tulpista 4 ja 6 voisi olla valkoisia. Muuten on jotain mitä ei taas ymmärrä.

Näyttää siltä että SFI koneessa 1994-96 bank 1 sylinterit ei ole vasemman puolen sylinterit ( 1,3,5,7 ), vaan kaksi vasemmalta ja kaksi oikealta ja samoin bank 2.
Reply With Quote
  #18  
Old 26.06.2017, 18:39
kipi79's Avatar
kipi79 kipi79 is offline
White Dwarf
 
Join Date: Sep 2009
Location: Kotona
Posts: 2,827
kipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääkipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by LT-1
Bank 1 sylinterit ovat 1,4,6,7 ja bank 2 ovat 2,3,5,8. Jos ykkösen tulppa ei toiminut, oikean puolen tulpista 4 ja 6 voisi olla valkoisia. Muuten on jotain mitä ei taas ymmärrä.

Näyttää siltä että SFI koneessa 1994-96 bank 1 sylinterit ei ole vasemman puolen sylinterit ( 1,3,5,7 ), vaan kaksi vasemmalta ja kaksi oikealta ja samoin bank 2.
Mistäs tämä tieto on peräisin? Miten lambdaohjaus säätää systeemiä kahdella anturilla?
__________________
AC induction + PMSRM
Reply With Quote
  #19  
Old 26.06.2017, 19:47
ARI J's Avatar
ARI J ARI J is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2010
Location: Lempäälä
Posts: 126
ARI J on oikealla tiellä
Pakkohan se bank 1 on olla pelkästään toinen puoli. Eihän anturi tiedä mistä sylinteristä kaasu tulee vaan minkä puolen putkeen se on kiinnitetty, ja bank 2 vastaavasti toinen puoli. Jos ne on ristissä ni lambda haistelee vaan kahta pyttyä, eikö?
__________________
black is beautiful, pysyis vaan puhtaana
Reply With Quote
  #20  
Old 26.06.2017, 20:55
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,782
LT-1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ARI J
Pakkohan se bank 1 on olla pelkästään toinen puoli. Eihän anturi tiedä mistä sylinteristä kaasu tulee vaan minkä puolen putkeen se on kiinnitetty, ja bank 2 vastaavasti toinen puoli. Jos ne on ristissä ni lambda haistelee vaan kahta pyttyä, eikö?
Ei kai se mikään pakko ole mutta todennäköistä. Suuttimien käskyttämisestä tässä on kyse. Vasen lambda haistelee vain vasemman puolen sylintereitä ja oikea oikean puolen, mutta miksi suuttimia ei voisi ohjata ristiin. Ei tosin järkeä taida olla. Tehtaan manuaalissa PCM piirikaaviossa suuttimet on jaettu kahteen ryhmään, yksi ja kaksi ja sylinterit ovat nuo aiemmin mainitsemani. Voihan se olla syy sekin että jos vaikka bank 1 ryhmältä katoaa maadoitus niin bensa ei lopukaan kaikilta vasemman puolen sylintereiltä, vaan kaksi vasemmalta ja kaksi oikealta, joten autolla voi vielä ajaa nelisylinterisenä.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:26.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.