#5431
|
||||
|
||||
LT-1 moottorissa IAC counts pitää olla lukemissa 5-50. Pätee varmaan aika hyvin L98 moottoriin myös. Tosin pitää muistaa että nämä vakiokoneelle, viritetyllä selviää vain testaamalla. Mulla lukemat nyt n. 40 kuumana ja toimii hyvin myös kylmänä.
Käynnistymiseen olennaisesti vaikuttava asetus löytyy PCM ohjelman taulusta: IAC Park Position Vs. Coolant Temperature. Esim. mulla omassa on -40 ast. 109 steps, 20 ast. 52 steps, 56 ast. 24 steps, 80 ast. 10 steps, 92 ast. 7 steps. Olen joutunut jonkin verran noita lukemia muuttamaan koska kyseessä ei vakiokone eikä vakio läppärunko. Jos lukemat liian pieniä, käynnistyy vaivalloisesti ja startti on pitkähkö, jos taas liian isot lukemat, kone parkaisee heti käynnistymisen jälkeen. Asetteluiden hakeminen teettää töitä koska eihän se moottori hetkessä jäähdy, mutta nopeasti kyllä lämpenee, seuraava mahdollisuus tulee huomenna kun kone jäähtynyt. |
#5432
|
||||
|
||||
Quote:
Se olikin siis idle air control
__________________
Corjaamo@vettepeikko.fi MPA@cfc.fi http://www.vettepeikko.fi 1969 C3 cabriolet, C31, C60, M21, J50, N37, U69, 973/zQ4 1 out of 6. Myydään.... Ehkäpä. 1968 C3 coupe 427 L71, F41, M21, N40, U79, A01, 978/Black valmistuu pikkuhiljaa. 1987 C4 coupe 350 autom black since 1995 1984 Jaguar XJS V12 projekti MYYDÄÄN! Hp 2500¤ 1967 Tiger 289cid projekti 1971 Honda Monkey Z50A |
#5433
|
||||
|
||||
Quote:
Pari vuotta on mennyt ja nyt viime päivien muutamalla logitusreissulla nakutukset ovat vähentyneet ihan orggis-memcalillakin lähes olemattomiin, vaikka vielä kesällä otetuissa logeissa haamunakutuksia esiintyy. Mistä muutos sitten voisi johtua? Mekaanisesti koneessa ei ole tapahtunut muutoksia (osia ei ole vaihdettu) eikä VE- tai sytkätauluihinkaan ole tehty muutoksia.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
#5434
|
||||
|
||||
Quote:
Kesällä on saattanut välys venttiileissä aiheuttaa sen verran ääntä että nakuanturit reagoi?
__________________
'ex - 96 C4 LT4 383 6spd '77 C3 383 TH350 |
#5435
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
AC induction + PMSRM |
#5436
|
||||
|
||||
Quote:
Usean vuoden ajan täysin satunnaisesti? Mainintoja "nakutusmoodista" löytyy tästä ketjusta ainakin jo vuodelta 2012... http://finnshark.com/forum/showpost....postcount=2332
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
Last edited by Yorcci : 22.09.2017 at 09:59. |
#5437
|
||||
|
||||
Quote:
Ei varmaa tietoa. Olettaisin, että joo, koska venttiilien ja ohjureiden vaihdosta ei ole kuin pikkaisen reilut 20 000 km. (Edellisellä kerralla pari ohjuria kulahti n. 35 000 km:n aikana huonoiksi.)
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
#5438
|
||||
|
||||
Quote:
Feikkinakutukset voivat johtua esim. sytkästä, onko sillä puolella kaikki pilkulleen samaa? Esim. piuhat jne. Ja, kun olet purkanut ja kasannut konetta moneen otteeseen enempi tai vähempi niin ehkä jokin on nyt paremmin kiinni? Ei se paljoa tartte, että nakutusanturi kuulee sen, tyyliin löysällä oleva öljytikun suojaputki tms.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#5439
|
||||
|
||||
Kompuran kiinnike ehjätty?
__________________
Corjaamo@vettepeikko.fi MPA@cfc.fi http://www.vettepeikko.fi 1969 C3 cabriolet, C31, C60, M21, J50, N37, U69, 973/zQ4 1 out of 6. Myydään.... Ehkäpä. 1968 C3 coupe 427 L71, F41, M21, N40, U79, A01, 978/Black valmistuu pikkuhiljaa. 1987 C4 coupe 350 autom black since 1995 1984 Jaguar XJS V12 projekti MYYDÄÄN! Hp 2500¤ 1967 Tiger 289cid projekti 1971 Honda Monkey Z50A |
#5440
|
||||
|
||||
Quote:
Juuri näin tapahtuu. Asia on myös todettu kuulokkeilla. Quote:
Ei oikeastaan, koska noi haamunakutukset ovat alkaneet jo siinä vaiheessa, kun kone oli vielä melkein vakio TPI vakionokalla, pikkuvirityksin. Mutta nyt Stealth Ramin aikaan kyllä, kaikki palikat ovat pysyneet melkolailla samoina. Tulpat on jossain vaiheessa uusittu, mutta ei vaikuttanut asiaan. Ai niinm, jakajan kansi vaihtui just ennen Meettiä, mutta sekään ei vaikuttanut tähän nakutusasiaan. Quote:
Kaikki on vedetty ihan samoihin momentteihin kuin aiemminkin. Ja kun se "haamunakutusmoodi" tulee ja menee ilman, että mikään muuttuu. Siis esim. kesken tasaisen maantieajon. Hyviä huomioita kyllä!
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|