FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #71  
Old 12.02.2018, 09:40
PR1's Avatar
PR1 PR1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 2,158
PR1 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Tuo olis kätevä vain tökätä.

Hyvä idea. Käyttis sentti-pari seinää vasten ja C4 taas painava peitto veivata.

Pari johtoa kai ja yks koje sit. Entisessähän meni ne kaapelit tosiaan ihan jäykäks.

Pitäis keksiä vielä siisti asennustapa ettei roiku vain mistään pellin välistä.

Ulkona olevassa sais kyllä Virtapuolelta pistokeboksin lukkoon. Muuten ei juurikaan varasteltu mitään, lumilapio 18v. aikana minkä emo jätti näytille, tilaisuus tekee rimmarin.

Last edited by PR1 : 12.02.2018 at 09:51.
Reply With Quote
  #72  
Old 28.02.2018, 22:38
PR1's Avatar
PR1 PR1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 2,158
PR1 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Compromise:

https://www.tokmanni.fi/auton-huolto...38114890844/dp

Laitoin huolella o renkulat näpit jäässä ennen näitä kovempia pakkasia mut nyt ei tarttee kun tökätä venkslailematta peltiä ja mittareita ja ovia.

Vaikka saunajäähyllä käy tökkäämässä..

Heti toimii, näyttää virrat. Red Toppiin kävi ja pienempiin.

Lampun yllä on syslerissä nyt pieni pistoke. Sopivasti testattu ja ekaluokkalainen tyttö soitti puolentoista kilsan päästä Ma. et on kipeänä ja tuulee ja on pakkasta, voisitko tulla hakemaan?

Diesel hehkui heti ja eikun hakemaan. Virtaa kun oli muuten vähän ajetussa.

Olis muuten ollut aika no go, sit se auttaa Corvettea kans koska vajaa akkuhan kuormittaa laturia joka jo kerran vaihdettu sen takia. (+akku tietty)

Missä lie kiinassa tehty suomen liikkeen kapistus. Eipähän tarttee näpit jäässä enää viritellä Kiitos C-Tek hirveän mainoksen vinkin.

PR
Reply With Quote
  #73  
Old 28.02.2018, 23:58
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: Deep south
Posts: 7,362
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Macho
Starttauksessa oli nimittäin alkanut hyydyttämään nyt pakkasten tultua.
....
Ajattelin että sen lataukseen oli tullut jokin häikkä, mutta ei, jännite oli 14.3V kuten pitikin. Kyseisessä laturissa on myös lumihiutale moodi, laitoin nyt sen aktiiviseksi jolloin jännite on korkeampi 14.9V, joka näytti olevan täsmälleen sama, kuin mitä auton omakin jännite on kylmänä tyhjäkäynnillä.
Tiedoksi että enää ei ole hyydyttänyt vaikka on ollut enemmänkin pakkasta. Kyllä se vaan piti olla tuo korkeampi jännite hiukan kulahtaneeseen akkuun, että jaksaa pysyä tikissä. Ja/tai sitten se 'recond' ohjelma auttoi myös.
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #74  
Old 01.03.2018, 02:47
1969TurboFire's Avatar
1969TurboFire 1969TurboFire is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2013
Location: Oulu
Posts: 1,235
1969TurboFire on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by JJ66
Jos oikeasti tarttee jotain niin eikö kannatta satsata siihen odotusten mukaisesti riittävästi. Ymmärrän tarkoitusperäsi hyvin mutta aivan halvimmissa ei taida olla parhaita ominaisuuksia. Vituttaahan se jos joku varastaa uuden laturin mutta jos se sijoittaa konehuoneeseen ja painaa lunkan kiinni niin eikös se siellä pysy??

Ite ostin c-tekin polar:n eli pakkasiin tarkoitetun mallin kun oli se 10% etu vielä käyttämättä. 5 vuotta takuuta. http://www.motonet.fi/fi/tuote/45554...-Polar-12-V5-A
Pysyy kaapelit pehmeinä ja mode toimii joka napautuksella, lyhyen kokemuksen jälkeen voin suositella. Joka vehkeeseen kun vielä asennat kiinteän laturijohdon http://www.motonet.fi/fi/tuote/45553...engasliittimet
niin nätti tuikata lataukseen, eikä tartte kaivaa akkua aina esille. Tämä ei ollu mainos mutta moni on ko merkkiä kehunu.

Ajelin tuolla laturilla kaikki akut mitä oli jemmassa niin ainoastaan yksi ei enään elpynyt, pieni mp:n akku.


Suositus täältäkin.Se alkuperäinen malli ei ollut suomen olosuhteisiin oikein sopiva.
__________________
1969 stingray convertible

1992 w124 MB 500 000km+
http://www.minunauto.com/auto/22674
Reply With Quote
  #75  
Old 01.03.2018, 10:26
PR1's Avatar
PR1 PR1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 2,158
PR1 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Vois parantaa sen verran et lukis merkkilaitteessa kans Voltit ja muut.

Pakko oli ennen yleismittarilla kattoa. Heippa venkulointi for know.

Broikkeli ilmoitteli uudesta semmoisesta jolla saa auton käyntiin vaikka tyhjäks olis mehtäkalareissulla luukutettu musaa. (annoin takas kunnon ämyrit matkailuautoon exexex käyttiksestä hyllystä kun Corvetessa ei tarttee niin mahottomia sterkkoja olla.)

Siellä ne papparaiset pistää jalalla koreasti kai. Pääsee aamulla kotiokkin..
Reply With Quote
  #76  
Old 01.03.2018, 11:43
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,711
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Menin sitten minäkin hommaamaan C-tek MXS 5.0 Polarin. Mulla on aikaisemmat "älylaturit" Defan Smartcharge ja joku Motonetin kiinanihme. Ko. laturit eivät lataa tyhjiä akkuja, joten kokeillaan nyt vielä C-tekkiäkin.

No, yhtään tyhjää akkua ei tällä hetkellä ole mutta mulla auto seisoi reilun viikon, kun oltiin hiihtolomalla. Samaan aikaan tulivat reilun kympin pakkaset. Olen sitten ajanut päivittäin semmosia kilsan reissuja 2-4 startilla. Pakkasten kiristyessä tällä viikolla ajattelin, että extralataus voisi olla hyvä idea, jottei tule starttiongelmia. Tätä funtsintaa vielä vahvisti se, että eilen mulla unohtui valot päälle 3-4 tunniksi.

Mainittakoon, että tähän mennessä käynnistymisessä ei ole ollut mitään ongelmaa. Pari pyörähdystä ja hörähtää käyntiin. Mutta, vara ei venettä kaada.

Eilen päivällä siis Polar kiinni, auton ja lumihiutaleen kuva palamaan ja tänään aamupäivällä menin ottamaan sen irti. No, siellä palaa huutomerkki ja nro 5. Eli oliskohan vajaa 2v Boschin akku ei läpäissyt sitä akun varauksenpito -analyysiä. Suosituksena uuden akun hommaaminen.

Great...tieto lisää tuskaa. No, koska olen hieman skeptinen näiden älyvehkeiden kanssa, jatkan kuitenkin kuten ennenkin - kunnes itsekin totean, ettei akku tosiaan enää tosielämässäkään pidä varausta.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #77  
Old 01.03.2018, 13:25
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: Deep south
Posts: 7,362
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Kantsii vielä koittaa uudelleen, ettei ole joku random errori.

Mr murphy on kyllä kehissä, tuo eilen mainitsemani akku nimittäin hyytyi TÄNÄÄN..
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #78  
Old 01.03.2018, 15:25
barum's Avatar
barum barum is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 3,345
barum on oikealla tiellä
Ohhoh, kuinka kylmää siellä Sloveniassa on?
__________________
"The world has gotten it into its head that wind power is the solution to everything, and I just don't think it is. Wind is just annoying, internal combustion is good."
Reply With Quote
  #79  
Old 01.03.2018, 16:40
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: Deep south
Posts: 7,362
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by barum
Ohhoh, kuinka kylmää siellä Sloveniassa on?
Tuo akku on käytössä tutulla Suomessa, ilmoitti että ei starttaa enää lainkaan. Meni aika yllättäen, kun edelliskerralla pyöritti vielä iloisesti. Tietysti on mahdollista että joku sisävalo oli jäänyt päälle tms.

Täällä on nyt nollakeli.
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #80  
Old 01.03.2018, 18:29
Sammy_'s Avatar
Sammy_ Sammy_ is offline
Club Tom of Finland 1%
 
Join Date: Dec 2007
Location: Toinen jalka Narniassa
Posts: 806
Sammy_ on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ToniH
Menin sitten minäkin hommaamaan C-tek MXS 5.0 Polarin. Mulla on aikaisemmat "älylaturit" Defan Smartcharge ja joku Motonetin kiinanihme. Ko. laturit eivät lataa tyhjiä akkuja, joten kokeillaan nyt vielä C-tekkiäkin.

No, yhtään tyhjää akkua ei tällä hetkellä ole mutta mulla auto seisoi reilun viikon, kun oltiin hiihtolomalla. Samaan aikaan tulivat reilun kympin pakkaset. Olen sitten ajanut päivittäin semmosia kilsan reissuja 2-4 startilla. Pakkasten kiristyessä tällä viikolla ajattelin, että extralataus voisi olla hyvä idea, jottei tule starttiongelmia. Tätä funtsintaa vielä vahvisti se, että eilen mulla unohtui valot päälle 3-4 tunniksi.

Mainittakoon, että tähän mennessä käynnistymisessä ei ole ollut mitään ongelmaa. Pari pyörähdystä ja hörähtää käyntiin. Mutta, vara ei venettä kaada.

Eilen päivällä siis Polar kiinni, auton ja lumihiutaleen kuva palamaan ja tänään aamupäivällä menin ottamaan sen irti. No, siellä palaa huutomerkki ja nro 5. Eli oliskohan vajaa 2v Boschin akku ei läpäissyt sitä akun varauksenpito -analyysiä. Suosituksena uuden akun hommaaminen.

Great...tieto lisää tuskaa. No, koska olen hieman skeptinen näiden älyvehkeiden kanssa, jatkan kuitenkin kuten ennenkin - kunnes itsekin totean, ettei akku tosiaan enää tosielämässäkään pidä varausta.

Koitappas ladata vähän virtaa oikealla laturilla ja testaa sen jälkeen. Itsekin olen todennut nämä älyvapaalaturit aivan paskoiksi.
__________________
Keeway Hurricane 50cc + kuristin poistettu OUTLAW
Ford Scorpio Wagon GHIA 2,3L 97 - kemppilukolla
https://www.youtube.com/watch?v=XDm4KdX99wM
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:32.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.