FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982) > C3 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C3 Projekti Kertomukset Lukuisat Sharkkilaisten C3 projekti taltioinnit ovat kerätty tähän osioon.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 13.02.2018, 20:08
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,804
Rimfire on oikealla tiellä
MPÄ, kiitokset vinkistä koskien niittimutteria. Enpä tiennyt moisia olevan.

Mitä sanoo raati voisiko ton bensapumpun paikan lukita tohon?

Siellä kun auton alla pyörin niin hogasin, että sivumälleitä suojaa kuitenkin aika paljon takarengas ja puskurin sivuosa. Yo. virityksestä: jos pudottaa alemmas niin tulee aika jyrkkä mutka tohon lähtöön kohti kaasaria. Tämä versio mahdollistaisi pakoputkien vedon takaa ulos jos (kun) sitä jossakin vaiheessa tarvitaan.

Ahaa, ei regulaattiori voikaan olla ihan siinä missä se tossa yläkuvassa on. Tankki tulee eteen:


No sille varmaan löytyy paikka aika helposti.

On näköjään mulla sittenkin samanlainen syvennys tossa tankissa niin kuin Juke:lakin. Meinasin muuten maalata tankin mustaksi mutta jätänkin sen siitenkin noin. Siitä mustasta on niin vaikea nähdä jos vuotaa jostakin.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Pumppu ja bracketti kaksi vinossa.JPG
Views:	1441
Size:	122.2 KB
ID:	12811  Click image for larger version

Name:	Tankin sijainti ja kuinka syvällä se onkaan.JPG
Views:	1416
Size:	120.8 KB
ID:	12812  Click image for larger version

Name:	Tankin sijainti ja kuinka syvällä se onkaan kuva kaksi.JPG
Views:	1432
Size:	126.8 KB
ID:	12813  
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette

Last edited by Rimfire : 13.02.2018 at 21:41.
Reply With Quote
  #102  
Old 13.02.2018, 21:09
Juke's Avatar
Juke Juke is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ilmajoki, Finland
Posts: 4,442
Juke tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Rimfire
No niis, nyt näkyy. Kiitoksia kuvista. Vaikuttava projekti - hattu päästä:

Huomasin, että olit käyttänyt jotakin ovelaa "irtokierrettä" pumpun bracketin kiinnityksessä runkoaisaan. Minälainen systeemi se on, mistä saa ja vaatiiko hitsausta? Iso reikä ilmeisesti kuitenkin porataan?

Onko sinulla valved bensatankin korkki vai miten tuo tankki hengittää?

MPÄ jo kertoikin niittimuttereista. Mulla on kylkiputkien kannakkeiden kierteetkin rungossa niittimuttereista

Mulla on semmoinen kisamallin korkki ihan itse kehitellyllä kiinnityksellä koriin. Kaveri sorvasi alumiinista kiinnikkeet. Korkista puuttuu vielä tiiviste, joten siitäkin tulee korvausilmaa, jos en tiivistettä liimaa.
Mutta jätin alkuperäisen kaatumisventtiilin tankin vasempaan päätyyn ja uusin vaan letkut. Letku ei siitä mene hiilipöntölle vaan takarunkopalkin sisään.
__________________
Juke

Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition"
Corvette C5 Coupe -97 " Widebody"
Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17
Volvo V70 AWD Momentum -15
Audi Quattro -85 UrQuattro
Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica"
Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car
Opel Manta 2,7 gr.SS , long project
Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE !
Volvo PV 544 -62 , waiting project
Reply With Quote
  #103  
Old 17.02.2018, 15:07
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,804
Rimfire on oikealla tiellä
Sukujuhlat joten tämä viikonloppu menee muissa merkeissä.

Sain RP:stä imusarjan ja laitetaan tohon kuva muistoksi ja muistiinpano korkeudesta. Aika pelkistetty paketti. Imusarjan lisäksi kaksi jotakin mustaa proppua, en vielä tiedä mitä.





Vanha Super Victor: n. 14,3cm
Uusi Super Victor: n. 16,5cm

Siihen sitten Dominator -kaasarin lisäkorkeus päälle (1 cm?)

Eli ilmeisesti pitää siirtyä 3" ilmanputsariin jos uusi drop base ilmanputsari muutoin pudottaa yhtä als kuin aikaisempi.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Super Victor imusarja toimituspakkaus avattuna lattialla.JPG
Views:	1314
Size:	176.5 KB
ID:	12820  Click image for larger version

Name:	Super Victor imusarja korkeus.JPG
Views:	1307
Size:	117.7 KB
ID:	12821  
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #104  
Old 25.02.2018, 19:06
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,804
Rimfire on oikealla tiellä
Nyt ei suju. Kävin tänään su pari tuntia ihmettelemässä ja toteamassa, että ideani keskikonsolin suhteen ei toiminutkaan. Sitten tuijottelin huonoissa fiiliksissä tilaa johon releet ajattelin sijoittaa ja mietin minkälainen braketti siihen voisi syntyä ja pääseekö niitä releitä jälkikäteen näpelöimään lainkaan. Äh, alkaa näyttämään siltä, että jonkinlainen ajokelpoinen versio syntyy vasta kesäloman aikana. Siis ajokelpoinen versio koko autosta.

Mulla oli tossa ilmoituksessa myynnissä vanha imusarja maininnalla porttaamaton. Täytyypä korjata tekstiä, kyllä se portatulta sittenkin vaikuttaa. Vanha sarjan imukanavan mitat n. 32x54mm ja uuden porttaamattoman mitat n. 31x50mm. Nyt olisi hyvä olla joku harjoituskappale tollaisen harjoittelua varten. Aika paljon on muuten ainesvaraa tolla porttaukselle:

Kuvittelen poraavani reiät NOS-suuttimia varten noihin klunsseihin jotka tossa on kätevästi valmiina. En nyt tosta kuvasta saa selvää mutta katsoin, että joko sisemmät tai ulommat eivät ole ihan keskellä mikä vähän oudoksuttaa. Lisäksi olen ymmärtänyt, että suutin saisi loppujen lopuksi mieluummin sojottaa pyttyyn päin eikä kaasarin suuntaan. Jonkinlainen vinoporaus siis kaiketi.

Jotenkin nihkeä vaihe menossa..
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Vertailu vanha Super Victor ja uusi Super Victor.JPG
Views:	1205
Size:	108.8 KB
ID:	12828  
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #105  
Old 04.03.2018, 13:02
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,804
Rimfire on oikealla tiellä
Jonkin aikaa sitten laitoin tänne kuvan kun imusarja lähti ilmojen teille - niitä nerokkaita saunanlauteella saatuja ideoita. Enpä silloin arvannut, että tämänkin kuvan tulen laittamaan:


Ja tällaiselta se alakerta näyttää:


Kirjataanpa vähän osanumeroa ylös.
Lohko: Dart Little M Sportsman (ei ole Comp-versio)
Bore & Stroke: 4.155 x 4.000 (tarkistamatta)
http://dartheads.com/wp-content/uplo...Packet-B03.pdf
Männät: Mahle 101P31U1
Kampura: Eagle S-06-05-054
4340
40040006000
Kiertokanki, h-beam: Eagle S5 10 3342 (joka kangessa vähän eri teksti)
Kiertokangen pultit: Eagle 1.6 ARP 8740 (63ft lbs), thread: 7/16", under
head length 1.6"
http://www.eaglerod.com/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemi d=25
Kiertokanki kiristysohe:
Always use ARP moly lube on the threads and under the head of the bolt when torquing!

Runkopukki 2-pulttiset pultit: DART A1
Runkopukki päissä 2-pulttiset: 11803
Runkopukki keskellä 4-pulttiset: 11803
Runkolaakerin väri: vaalea
Torque Specs w/ high pressure lube: Sportsman – 1–4 7/16” bolts – 65 ft lbs Rear – 1/2” bolts 100 ft lbs.
Runkolaakeri kiristysohje:
w/ high pressure lube

Yksi runkolaakeripukki on nyt irti ja kun löytäis jostakin 7/16" 12-kulmaisen hylsyn niin voisin ottaa 8-pytyn männän irti ja vielä vähän "arvioida" sitä.

Sain mentorilta vinkkiä, että toi alakerta voisi kestää tuhannen heppaa joka on ehkä vähän nirkoisesti lopullisiin suunnitelmiin mutta ensi kesä mentäis tuolla jos mitään outoa ei ilmene (ja jos tällä nyt edes ajetaan ensi kesänä).

Imusarjan porttaus ja porailu lienee seuraavaksi edessä. Eiköhän se suju ja ihan kiva tutustua siihenkin aiheeseen.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	SBC 434 ilman öljypohjaa 2018.JPG
Views:	1116
Size:	204.4 KB
ID:	12836  Click image for larger version

Name:	SBC 434 ilmojen teillä.JPG
Views:	1132
Size:	126.6 KB
ID:	12837  
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette

Last edited by Rimfire : 11.03.2018 at 08:25.
Reply With Quote
  #106  
Old 04.03.2018, 13:26
chevette's Avatar
chevette chevette is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 302
chevette on oikealla tiellä
Sain mentorilta vinkkiä, että toi alakerta voisi kestää tuhannen heppaa joka on ehkä vähän nirkoisesti lopullisiin suunnitelmiin mutta ensi kesä mentäis tuolla jos mitään outoa ei ilmene (ja jos tällä nyt edes ajetaan ensi


Hmm,kuulin varrmalta taholta että ensi kesä on aurinkoinen ja lämmin joten Corvettea ei kannata purkaa että hyvät ajokelit tiedossa ja auto nippuun että pääsee vielä Alastarolla kokeilee ennen kuin loppuu
Reply With Quote
  #107  
Old 04.03.2018, 17:18
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Rimfire
Mitä sanoo raati voisiko ton bensapumpun paikan lukita tohon?
Muista, että sähköiset inline-bensapumput yleensä eivät ime tai imevät todella huonosti. Siksi ne kannattaa/pitää asentaa niin alas, että painovoima varmasti hoitaa bensan pumpulle, josta se voi työntää sen eteenpäin kaasarille/ruiskulle.

Toiseksi näitä kumpaakin ketjun asennusta kattellen tulee mieleen, että joku ~100 micronin suodatin ennen pumppua voisi olla hyvä ajatus. Näin ne isoimmat skeidat jäävät siihen eivätkä mene pumppuun. Sitten johonkin pumpun jälkeen se varsinainen suodatin.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #108  
Old 04.03.2018, 22:08
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,804
Rimfire on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ToniH
Muista, että sähköiset inline-bensapumput yleensä eivät ime tai imevät todella huonosti. Siksi ne kannattaa/pitää asentaa niin alas, että painovoima varmasti hoitaa bensan pumpulle, josta se voi työntää sen eteenpäin kaasarille/ruiskulle.
Täytyy ottaa tää vakavasti huomioon. En saa tankkia paikalleen vielä kuukauteen joten saattaa jäädä asia hautumaan siksi aikaa. Pudottanen kuitenkin alaspäin.

Quote:
Originally Posted by ToniH
Toiseksi näitä kumpaakin ketjun asennusta kattellen tulee mieleen, että joku ~100 micronin suodatin ennen pumppua voisi olla hyvä ajatus. Näin ne isoimmat skeidat jäävät siihen eivätkä mene pumppuun. Sitten johonkin pumpun jälkeen se varsinainen suodatin.
Tossa mun systeemissä on iso suodatinpatruuna ennen pumppua. En kyllä heti osaa sanoa, että monen mikronin mutta eiköhän se juuri tuon homman aja. Tai sitten mä oon missannut jotakin (taas). Jaa, onko Jukella mitään suodatinta?
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #109  
Old 04.03.2018, 22:21
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,804
Rimfire on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by chevette
Hmm,kuulin varrmalta taholta että ensi kesä on aurinkoinen ja lämmin joten Corvettea ei kannata purkaa että hyvät ajokelit tiedossa ja auto nippuun että pääsee vielä Alastarolla kokeilee ennen kuin loppuu
Ai, että hellettä pukkaa? No niin mäkin luulen joka kevät...

Joo, se Alastaro olisi tosi hyvä. Josko saisi siitä motivaatiota parille ekstratunnille / viikko.
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #110  
Old 04.03.2018, 23:04
Juke's Avatar
Juke Juke is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ilmajoki, Finland
Posts: 4,442
Juke tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Rimfire
Täytyy ottaa tää vakavasti huomioon. En saa tankkia paikalleen vielä kuukauteen joten saattaa jäädä asia hautumaan siksi aikaa. Pudottanen kuitenkin alaspäin.

Tossa mun systeemissä on iso suodatinpatruuna ennen pumppua. En kyllä heti osaa sanoa, että monen mikronin mutta eiköhän se juuri tuon homman aja. Tai sitten mä oon missannut jotakin (taas). Jaa, onko Jukella mitään suodatinta?

Mulla on Holleyn suodatin pumpun jälkeen. Mulla konsulttina Drag Race tiimin huoltomies, jonka suosituksilla tein koko bensalinjat ja häntä uskoin tuossa kokoonpanossa.
__________________
Juke

Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition"
Corvette C5 Coupe -97 " Widebody"
Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17
Volvo V70 AWD Momentum -15
Audi Quattro -85 UrQuattro
Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica"
Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car
Opel Manta 2,7 gr.SS , long project
Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE !
Volvo PV 544 -62 , waiting project
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:20.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.