FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #31  
Old 14.04.2018, 22:28
Meto's Avatar
Meto Meto is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Mar 2018
Location: Liminka
Posts: 75
Meto on oikealla tiellä
Takaputkistosta tuli hyvä,sopivan matalat ääneet ja ei liian kovat.
Pakosarjat säksätti molemmilta puolilta, etuputket vuotaa pakosarjan liitoksesta.
Kuskin puolelta sain kirittyä liitoksen mutta toiselta puolen meni pultti poikki.. väänsin sitten loputkin pultit poikki jotta saa pakosarjan irroitettua korjausta varten..
Pitää porata pois katkennet pultit ja korjata kierteet.

Samalla lähtee nuo ilmapumppu putket pois
__________________
C4 -86
Reply With Quote
  #32  
Old 14.04.2018, 23:13
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: Deep south
Posts: 7,451
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Usein pakosarjassa on halkeamia. Kannattaa tarkistaa samalla.
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #33  
Old 14.04.2018, 23:25
Meto's Avatar
Meto Meto is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Mar 2018
Location: Liminka
Posts: 75
Meto on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Macho
Usein pakosarjassa on halkeamia. Kannattaa tarkistaa samalla.

Ok pitää tarkistella. Peltisarjat tulee jossain vaiheessa mutta nyt pitää auto saada ajoon
__________________
C4 -86
Reply With Quote
  #34  
Old 14.04.2018, 23:48
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,726
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Kun otin orkkispakosarjat irti noin 120th ajetusta autosta niin ne pinnapultit ja alalaipat olivat todella ruosteessa. Niin ruosteessa, että laipoista lähti kierteet. Jouduin niputtamaan takaisin normipulteilla ja kiristysvaiheessa korkkasi toiselta puolelta laippa irti pakosarjasta, eikä mielestäni vaatinut edes voimaa. Tarkista siis myös, että alalaipan sauma on vielä kunnossa.

Kyseessä mun tapauksessa oli siis '91, joissa on rosteri lyhyet peltisarjat jo tehtaalta vakiona varustettuna ruostuvalla laipalla
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #35  
Old 15.04.2018, 09:53
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
H-kaavio rules
 
Join Date: Feb 2004
Location: Porometsä
Posts: 1,839
LT-1 on oikealla tiellä
Mulla on nykyään pakosarjan ja putken välisessä laipassa läpipultit, eli laipassa ei ole kierteitä vaan yläpuolella on prikka ja mutteri. Alapuolella kannan puolella on prikka ja jousi (ei löysty) joka on otettu vanhasta kytkinlevystä. Nyt ei haittaa vaikka kierteet menisi jumiin, vääntää pultit poikki ja hakee pulttiliikkeestä uudet. Pultit ja mutterit ovat rosteria ja kuumankestävän rasvan kanssa asennettu, ei ole vielä jumittanut. Ei ne tehtaalla tämmösiä mutteriasennuksia tee koska kierremalli helpompi asentaa.
Reply With Quote
  #36  
Old 15.04.2018, 12:55
Meto's Avatar
Meto Meto is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Mar 2018
Location: Liminka
Posts: 75
Meto on oikealla tiellä
Ihan vähän on huonot kierteet
Click image for larger version

Name:	_20180415_125214.JPG
Views:	82
Size:	1,005.5 KB
ID:	12930
__________________
C4 -86
Reply With Quote
  #37  
Old 15.04.2018, 14:38
Meto's Avatar
Meto Meto is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Mar 2018
Location: Liminka
Posts: 75
Meto on oikealla tiellä
Lähtihän se irti,aika ahtaat paikat..
Click image for larger version

Name:	_20180415_143430.JPG
Views:	78
Size:	951.1 KB
ID:	12931

Click image for larger version

Name:	_20180415_143353.JPG
Views:	90
Size:	1.08 MB
ID:	12932

Edit:
Kierteet korjattu ja egr ja ilmalinjat poistettu. Oli paljon helpompi asentaa takaisin kun ei ollut noita ylimääräisiä putkia.
Koeajettu ja ei vuoda enää.
Click image for larger version

Name:	_20180415_223721.JPG
Views:	53
Size:	1.04 MB
ID:	12935
Click image for larger version

Name:	_20180415_223814.JPG
Views:	54
Size:	953.8 KB
ID:	12936
__________________
C4 -86

Last edited by Meto : 15.04.2018 at 22:45.
Reply With Quote
  #38  
Old 22.04.2018, 11:24
Meto's Avatar
Meto Meto is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Mar 2018
Location: Liminka
Posts: 75
Meto on oikealla tiellä
Autolla jonkin verran ajeltu. Käynnistyvyys lämpimänä hetken seisomisen jälkeen huono. Yleensä lähtee toisella starttauksella käyntiin. Suutinvika vai polttoainepainevika..?
Pitää mittailla paineita kunhan ehtii.

Yritin saada vikakoodeja luettua mutta ses valo ei vilku ja polttimo on ehjä.
Skanneri kiinnostaisi, mistähän löytyis sopiva välikaapeli?

Luin että jotkut on asentaneet megasquirtin ohjaamaan moottoria, voi olla että itsekin asennan sellaisen.
Näyttää aika hankalalta ohjelmoida tuota alkuperäistä systeemiä..
Edellisessä harrasteautossa oli Atecu ohjain jossa Mega 2 ohjelma sisässä. Itse rakentelin ruiskun alusta loppuun kaasari autoon..

Tämmöistä mietiskelyä..
__________________
C4 -86
Reply With Quote
  #39  
Old 22.04.2018, 11:48
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,726
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Meto
Autolla jonkin verran ajeltu. Käynnistyvyys lämpimänä hetken seisomisen jälkeen huono. Yleensä lähtee toisella starttauksella käyntiin. Suutinvika vai polttoainepainevika..?
Kokeile ensikerralla niin, että ennen lämpimänä starttausta pidät kaasupoljinta pohjassa 30-45 sekkaa, päästä poljin ja kokeile sitten. Jos starttaa heti niin sulla on vuotavat suuttimet. Toi kaasupolkimen pohjassapito päästää bensanhöyryjä haihtumaan eikä se ole ihan ylirikkaalla startatessa.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #40  
Old 22.04.2018, 11:59
Meto's Avatar
Meto Meto is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Mar 2018
Location: Liminka
Posts: 75
Meto on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ToniH
Kokeile ensikerralla niin, että ennen lämpimänä starttausta pidät kaasupoljinta pohjassa 30-45 sekkaa, päästä poljin ja kokeile sitten. Jos starttaa heti niin sulla on vuotavat suuttimet. Toi kaasupolkimen pohjassapito päästää bensanhöyryjä haihtumaan eikä se ole ihan ylirikkaalla startatessa.

Juu pitääpä kokeilla
__________________
C4 -86
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:06.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.