FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 20.03.2018, 19:23
vette-91's Avatar
vette-91 vette-91 is offline
Irwinismi
 
Join Date: Mar 2006
Location: millo missäkin
Posts: 772
vette-91 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by LT-1
Onko 1990-91 mittariston oikeassa laidassa nappula "gauges". Mitä siitä tapahtuu.


Tuollainen on mun 91, gauges nappulan tilalla range joka muistaakseni näyttää paljonko tankillisella vielä pääsee.

91 ei saa mistään näppäimestä nopeusmittari näyttöön tietoa jännitteestä tai lämmöistä.
(en ainakaan koskaan ole löytänyt)

http://batee.com/corvette/dcrg/photocell_9096/
__________________
Avonainen -91
Reply With Quote
  #22  
Old 20.03.2018, 20:33
ossi's Avatar
ossi ossi is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 188
ossi on oikealla tiellä
Samanlainen on vuosimallissa 1990, itekään en ole löytänyt lämpötiloja. ENG MET ja RANGE -nappeja räpläämällä pystyy sammuttamaan CHANGE OIL -valon
Reply With Quote
  #23  
Old 20.03.2018, 20:36
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Back in Black
 
Join Date: May 2006
Location: Kestävää vaparimoottoria etsimässä
Posts: 11,581
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by LT-1
Onko 1990-91 mittariston oikeassa laidassa nappula "gauges". Mitä siitä tapahtuu.

Ei ole, vaan "range". Siitä saa sen matkan, mihin tankissa oleva bensa riittää. Ei muuta. Tai siis uudelleen painettaessa häviää rangekin näkyvistä. Seuraavalla uudella painalluksella tulee range taas näkyviin.

Quote:
Originally Posted by LT-1
LT1 mallissa siitä saa näkyviin nopeusmittariin akun jännitelukeman/ veden/ öljyn lämpötilan celsius tai fahrenheit lukuina (eng/met).

Ei saa 90/91:ssä
__________________
6-speed Jetblack 1991 Corvette Coupé

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

Reply With Quote
  #24  
Old 20.03.2018, 20:49
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
H-kaavio rules
 
Join Date: Feb 2004
Location: Porometsä
Posts: 1,769
LT-1 on oikealla tiellä
Selvis tämäkin, eli Range napin tilalla on LT1 mallissa Gauges jota hiplaamalla näkyviin tulee voltit, veden ja öljyn lämpö kukin vuorollaan, sitten myös yksi vaihtoehto ettei näy mitään. Sitten toisesta napista kulutus, hetkellinen ja keskikulutus sekä jäljellä oleva matka näkyy myös nopeusmittarissa ja nämäkin lukemat eng/met napilla saa gallonat/litrat.

Gauges nappi on ylivoimaisesti eniten painettu nappi minun autossa, painelen sitä jokaisen käynnistyksen jälkeen, ja myös ajon aikana syystä että öljyn lämpö pitää olla aina yli 75 astetta ennen kuin annan koneelle hanaa.
Reply With Quote
  #25  
Old 24.04.2018, 10:30
SamiS's Avatar
SamiS SamiS is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Jul 2017
Location: Tampere
Posts: 48
SamiS on oikealla tiellä
Moi kaikille, olen uusi täällä. Onkohan kenelläkään 'Low Temperature Cooling Fan Kit' kokemusta? Noita saa useammillekin lämpötiloille jolloin flekti lähtee aiemmin päälle kuin vakio 108C mikä on aika korkea. Ilmeisesti nuo lämpötilat voi säätää myös PCM:n ohjelmoinnilla 94-96. Omani käy kesällä kaupunkiajossa aika kuumana ja ajattelin kokeilla ensin PCM:n säätöä + uusi termostaatti ettei pääsisi tulemaan kansipahvivaurioita.
Reply With Quote
  #26  
Old 24.04.2018, 16:39
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
H-kaavio rules
 
Join Date: Feb 2004
Location: Porometsä
Posts: 1,769
LT-1 on oikealla tiellä
Kaikki kolme on kokeiltu. Eli erillinen lämpökytkin kanteen ja vähän sähkötöitä niin toimii tuokin mutta huono kun ei voi säätää. Toinen oli joskus manuaalinen kytkin keskikonsolissa, siinä huonoa se että ei sitä aina muista kytkeä päälle.
Paras vaihtoehto PCM säätö. Voi asettaa alle asteen porrastuksella mitä haluaa, ja voi myös asettaa niin että kun auto lähtee liikkeelle esim. valoissa seisonnan jälkeen, ropelit sammuu ettei turhaan pyöri, ja voi myös asettaa millä nopeudella sammuu/ kytkeytyy. Muistaakseni vanhemmissa malleissa sammuu
jotain 35 mph vauhdissa, mutta esim. ysivitosessa taitaa sammua heti kun auto lähtee liikkeelle eli asetus on 0 mph. Toki sitten kun lämpö jatkaa nousua ja jos vauhti ei kasva niin ropelit käynnistyy uudelleen, ja tätäkin muutaman asteen nousua voi säätää miten haluaa. Nämä säädöt voi lisäksi tehdä erikseen puolinopeudelle ja täysnopeudelle. Jotkut Jenkkivirittäjät tosin ottavat tämän toiminnon kokonaan pois että ainoastaan lämpö ohjaa, ei nopeus. Tehdas tavoitteli tuolla vain bensan säästöä.
Omassa kiesissä termostaatti (160 F ) pitää ajossa lämmöt aika tarkkaan tasan 80 astetta. Flektin puolinopeus olen asettanut 86 astetta ja täysnopeus 91 jotta termostaatti on kokonaan auki ennen täyttä puhallusta. Näiden lisäksi voi vielä säätää että montako astetta lämpö pitää laskea kytkeytymislämpötilan alapuolelle jotta ropelit sammuu. Tehtaan asetus luokkaa 5 astetta mutta itse olen pienentänyt tuota eroa koska käynnistyy vakiota alempana suhteessa termostaattiin. Muuten voi käydä niin että flektit jauhaa vaikka termari on jo sulkeutunut.

Last edited by LT-1 : 24.04.2018 at 17:03.
Reply With Quote
  #27  
Old 24.04.2018, 21:55
SamiS's Avatar
SamiS SamiS is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Jul 2017
Location: Tampere
Posts: 48
SamiS on oikealla tiellä
Kiitos yksityiskohtaisista tiedoista ja vinkeistä. Taidan jättää toistaiseksi nuo lämpökytkimet ja kokeilen säätöä PCM:n kautta. Täytyy hieman muitakin säätöjä kokeilla samalla.
Reply With Quote
  #28  
Old 16.05.2018, 12:47
red89's Avatar
red89 red89 is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2005
Location: Meri-Pori
Posts: 796
red89 on oikealla tiellä
Mullakin muutettu tietsikalle niin että lähtee päälle 95c ja sammuu 90c.
__________________
Corvette 89 Procharger Intercooler.
710Nm @ 4500 rpm
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:14.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.