FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982) > C3 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C3 Projekti Kertomukset Lukuisat Sharkkilaisten C3 projekti taltioinnit ovat kerätty tähän osioon.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 22.05.2018, 07:42
samulis's Avatar
samulis samulis is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 444
samulis on oikealla tiellä
Joko kaivoit naftaliinista? Säät on ainakin suosineet.
__________________
"As Mercedes-owners often say, the nearly two-meter long cambelt of the Porsche 928 V8 is only good for one thing: to tow the car home after it has snapped."
Reply With Quote
  #102  
Old 22.05.2018, 20:47
Harri S's Avatar
Harri S Harri S is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2009
Location: Esbo
Posts: 635
Harri S tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Tän auton olemassaolo on kas kummaa taas unohtunut kokonaan kaiken muun touhotuksen keskellä.
Se on siellä omassa lämpimässä tallissaan missä tulee käytyä max 2 kertaa vuodessa.
Kaipa tällekin joku aika kesällä lohkeaa, mutta luokattoman vähälle huomiolle on jäänyt.
__________________
Corvette stingray coupe 1975
Long nose spoiler II 1969
Blazer Moonshiner 1978
Possuvani Beauville 1978
Reply With Quote
  #103  
Old 24.05.2018, 21:16
Harri S's Avatar
Harri S Harri S is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2009
Location: Esbo
Posts: 635
Harri S tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Laitoin pökäleen seisontaan ja nappasin tämän ajoon kun kerran olemassaolo palautui mieleen.
Paksu pölykerros auton päällä ja takakumi tyhjänä, mutta ei kun akunkenkä kiinni, ilmaa renkaaseen ja tulille.
Joku käkkärin jousi lienee katkennut seisonta-aikana, joten huomenna puran vasemman takajarrun auki.
Ja korjaan myös tuon takarenkaan ilmavuodon.
Muutenhan tämä toimii kuin kello ja ihan kiva laite tuolla tienpäällä, mitä nyt muutaman 10 kilsaa ajelin.
Syksyllä joku oli ajanut parkkihallissa etukulmaan kiinni ja maalit on hieman ruvella. Kuidut on kuitenkin säilyneet ehjänä.
Kiekkamittari on död.
Elämä on.
__________________
Corvette stingray coupe 1975
Long nose spoiler II 1969
Blazer Moonshiner 1978
Possuvani Beauville 1978
Reply With Quote
  #104  
Old 28.05.2018, 14:24
Harri S's Avatar
Harri S Harri S is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2009
Location: Esbo
Posts: 635
Harri S tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Vajaa 500km pöristelyä ja koska leima alkaa olemaan ajankohtainen päätin varata ajan tälle päivälle.
Pissapojan pumppu ja letkut oli kuivettuneet tukkoon joten purkusavottaa tiedossa. Jotta sen säiliön saa pois sieltä etupyörän takaa pitää jarrupääsylkkä poistaa edestä. Pumppukin oli rikki joten uudentyyppistä tarvikepumppua väliin jotta sain pesurin toimimaan. Tästä tuli sanomista jo viime kesänä joten toistamiseen en leimalle samaa vikaa tarjoa vaikkei se otteessa lukenutkaan. Sen viikon aikana mitä heinäkuussa ajelin, en muistanut koko pesuriasiaa.
Vuotaa tuo paska vieläkin joten irti pitää käyttää ja uusi oikeanmallinen pumppu laittaa tässä jossakin välissä.
Pääsylkkää irrotellessa onnistuin sössimään autosta jarrutehostimen kokonaan mykäksi. Se ei ole erityisen herkkä ollut koskaan ja meinasin jo perua tuon leima-ajankin ja tilata uuden tehostimen jenkeistä, koska partsissa ei moista hyllyssä ollut.
Sen verran asia harmitti, että ennen osan tilaamista nappasin pääsylkän vielä kerran irti ja vika olikin siellä pääsylkän ja tehostimen välisessä tiivisteessä joka on ollut vuosikausia huonosti paikallaan ja lopullinen syy huononneeseen tehostukseen sekä myös viikonloppuna vaivanneeseen tyhjäkäyntiongelmaan, jota eilen epäilin syttäviaksi, selvisi.
Kone veti ilmaa tuolta välistä ja se ilmeni huonona tyhjäkäyntinä.
Tiivisteen asennus oikeaan kohtaan poisti koneen ilmavaivat ja palautti myös jarrutehostuksen sellaiseksi kuin se kuuluu alunperinkin olla.
Auto ehti lopulta leimalle ja jarrut ym. oli kunnossa ja leima vuodeksi paperiin.
Laittaako takas seisontaan vai ei, sillä Merkkurista pitäsi ottaa muutamia kuvia Ruåttallaisten lehtijuttua varten, nekin pitäis saada otettua joko tällä tai ensi viikolla. Autossa on leima vanhana...
Kesäloma alkaa hieman liian kiireisissä merkeissä.
__________________
Corvette stingray coupe 1975
Long nose spoiler II 1969
Blazer Moonshiner 1978
Possuvani Beauville 1978
Reply With Quote
  #105  
Old 28.05.2018, 15:29
barum's Avatar
barum barum is online now
Konkari
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 3,322
barum on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Harri S
Kesäloma alkaa hieman liian kiireisissä merkeissä.
Tuskinpa, olet vain mukavuusalueellasi. Kun kyseessä on noin aikaansaava kaveri, jos kiirettä olisi yhtään vähemmän, kävisi sinulla aika pitkäksi ja ostaisit (taas) jonkin menneen ajan soturin korjattavaksi.

Stressiherkempi kaveri olisi sen enempiä miettimättä siirtänyt konttorikeikkaa reilusti eteenpäin, kun tie olisi noussut tuolla tavalla pystyyn.
__________________
"The world has gotten it into its head that wind power is the solution to everything, and I just don't think it is. Wind is just annoying, internal combustion is good."
Reply With Quote
  #106  
Old 10.07.2018, 21:36
Harri S's Avatar
Harri S Harri S is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2009
Location: Esbo
Posts: 635
Harri S tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
On tullut pörräiltyä useampi sata kilsaa.
Takajarrut vikisee. Sellainen vmäinen kitkutus ollut jo pari kesää ja kuvittelin sen johtuvan käsijarrusta tai takapyörän laakerin välyksestä.
Viikonloppuna hitaassa vauhdissa jarruttaessa alkoi pirunmoinen ritinä rutina ja ajattelin joko perämurikan, ristikon tai navan laakerin antautuneen, mutta syynä olikin toisen takajarrulevyjen kierous. Heittoa apparin puolella muutama kymmenys, mutta sen rutinan aiheutti kuskin puoli jossa heittoa olikin noin kolme milliä joka lämmetessään edelleen kasvoi!
"Ajelin" nimittäin autolla pihassa, perä ilmassa ilman vanteita, koripukkien päällä (toki jarrulevyt pultattuna napaan) ja kun jarruja hieman käytteli ne tietty lämpeni. Annostelin jarruvoimaa metrisellä puurimalla ja ruuvarin ja heittokellon kanssa seurasin takajarrujen toimintaa niiden lämpenemisen aikana.
Kuskin puolen levy äityi lämmettyään sellaisen vatkaamisen että se rouskuttava ääni tulikin jarrupaloista jotka vatkas levyn kanssa samassa tahdissa satulan sisässä ja palojen syrjät rouskutti satulan metallia vasten.
Katsurin alkukesäinen käsijarrujen notkistus tais olla viimeinen niitti jarrulevyille, jotka meni paloineen saman tien tilaukseen.
Samalla tilasin autoon kaikki uudet puslat ja helat koko etuakselistoon.
__________________
Corvette stingray coupe 1975
Long nose spoiler II 1969
Blazer Moonshiner 1978
Possuvani Beauville 1978
Reply With Quote
  #107  
Old 11.07.2018, 15:05
poppamies's Avatar
poppamies poppamies is offline
Colaholist
 
Join Date: Jun 2005
Location: Tuussula
Posts: 5,822
poppamies on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Harri S
Samalla tilasin autoon kaikki uudet puslat ja helat koko etuakselistoon.
Oikein
__________________
kohta -75 avo racerin kimppuun
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:06.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.