Ostetaan osat ja tarvikkeet Vara- ja viriosien sekä muiden romppeiden ostoilmoitukset. (Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tänne viestejä.) |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
C3 Hot water shut off Valve
Löytyykö joltain käyttämätöntä?
|
#2
|
||||
|
||||
Ilmastoinnilla vai ilman?
|
#3
|
||||
|
||||
Ilman.
|
#4
|
||||
|
||||
Jos tässä tarkoittaan sitä, että lämminvesikierto kabiinin kautta katkaistaan, niin itse ostin LVI-liikeestä ihan tavallisen sulkuventiilin, jossa muovipäällystetty käsikahva.
Sahasin moottorista kabiiniin menevän kumisen lämminvesiletkun poikki ja sulkuventiili väliin ja metallipannoilla kiinni. Eli silloin, kun venttiili on kiinni, kabiinin kohdalla kiertävä letku/vesikanava on tyhjä vedestä. Kesällä auton sisälämpötila on siedettävä jopa kaupunkiajossa ikkunat kiinni. Tämä viritelmä on ihan pakollinen ilmastoimattomissa C3.ssa. Last edited by Puman : 22.04.2019 at 10:55. |
#5
|
||||
|
||||
Moi,
Kiitos tiedosta! Eli tästä venttiilistä on kyse: http://repairs.willcoxcorvette.com/1...1969-1970-wac/ Itse en ihan täysin tätä ilmanvaihdon systeemin rakennetta ymmärrä. Onko siis niin, että jos sulkuhanaa ei ole, niin lämmintä ilmaa tulee ohjaamoon vaikka säätäisi puhalluksen kylmälle? |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Kuuma vesi kiertää kennossa koko ajan, lämppärin säätimillä käännetään vaan läppää lämppärin kotelon sisällä niin, ettei lämmin ilma virtaa suuttimista. Tokihan se kuuma kenno apparin jalkatilan yläpuolella lämmittää kabiinia silti. Itse rakensin ilmastoidun mallin alipainetoimisesta venttiilistä sulkuventtiilin kennolle tulevaan letkuun. Helpompi tehdä manuaalisesta vaijerikäyttöisestä yleismallin lämppärin venttiilistä, tein sellaisesta ensin.
__________________
Juke Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition" Corvette C5 Coupe -97 " Widebody" Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17 Volvo V70 AWD Momentum -15 Audi Quattro -85 UrQuattro Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica" Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car Opel Manta 2,7 gr.SS , long project Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE ! Volvo PV 544 -62 , waiting project |
#7
|
||||
|
||||
Täsmennetään vielä, että ilmastoidun kennossa ei kierrä vesi kokoajan, kuten Juken kirjoituksesta voi päätelläkin
__________________
Corjaamo@vettepeikko.fi MPA@cfc.fi http://www.vettepeikko.fi 1969 C3 cabriolet, C31, C60, M21, J50, N37, U69, 973/zQ4 1 out of 6. Myydään.... Ehkäpä. 1968 C3 coupe 427 L71, F41, M21, N40, U79, A01, 978/Black valmistuu pikkuhiljaa. 1987 C4 coupe 350 autom black since 1995 1984 Jaguar XJS V12 projekti MYYDÄÄN! Hp 2500¤ 1967 Tiger 289cid projekti 1971 Honda Monkey Z50A |
#8
|
||||
|
||||
Kiitos tiedoista! Täytyy siis itsekin rakentaa kyseinen venttiili.
Sanotteko vielä miten tuon vesikierron kuuluu mennä, kun autostani on purettu lämmityslaitteeseen tulevat vesiletkut. Eli kun venttiilillä katkaisee lämpimän veden tulon kennoon, niin eikö sinne kennoon ja letkustoon jää siis vettä joka vähitellen jäähtyy? |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Kyllä, juuri noin.
__________________
Juke Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition" Corvette C5 Coupe -97 " Widebody" Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17 Volvo V70 AWD Momentum -15 Audi Quattro -85 UrQuattro Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica" Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car Opel Manta 2,7 gr.SS , long project Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE ! Volvo PV 544 -62 , waiting project |
#10
|
||||
|
||||
Eli jos nyt oikein ymmärsin, niin ilmastoidun auton hot water shut off walve katkaisee veden kierron kennoon.
Millainen ilmastoimattoman auton rakenne on? |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|