FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C5 (vuosimallit 1997-2004)
User Name
Password

C5 (vuosimallit 1997-2004) Corvette C5 & Z06

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28.12.2019, 22:46
Rocckk's Avatar
Rocckk Rocckk is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2009
Location: Oulu
Posts: 539
Rocckk on oikealla tiellä
Yank SS3600 + 3.73 vakioon vitoseen?

Kellään kokemuksia n. vastaavasta yhdistelmästä?
Lisää 0-200kmh kiihtyvyyttä kaipaisi ja kuulostaa että best bang for buck bubba-foorumien perusteella joku tämän tyyppinen kombo.

Auto 99% katukäytössä ja koneelle ei olisi ajatuksia tehdä mitään (tuolla stallilla kai vähä tulis ennakoitua mahdollista jyrkempää nokkaa tosin joskus sitten ehkä...?)

Edit. Ja kyseessä siis vakio 4L60.

Kommentteja kiitos!!
__________________
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää.
C -06 Z06
H -99 tomaatti
H -87 tomaatti
H -87 manuaali

Last edited by Rocckk : 29.12.2019 at 00:06.
Reply With Quote
  #2  
Old 09.01.2020, 20:18
Japso's Avatar
Japso Japso is offline
Tulokas
 
Join Date: Jun 2008
Location: Susiraja
Posts: 12
Japso on oikealla tiellä
Mielenkiinnolla odottelen kommentteja minäkin samasta turbiinista, perävälitys kylläkin 3.15 tässä tapauksessa, askiin tulossa shiftkit ja moottoriin joku hieman räyhempi nokka ym. pientä.
__________________
www.500whp.net
Reply With Quote
  #3  
Old 09.01.2020, 22:06
Juke's Avatar
Juke Juke is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ilmajoki, Finland
Posts: 4,442
Juke tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Rocckk
Kellään kokemuksia n. vastaavasta yhdistelmästä?
Lisää 0-200kmh kiihtyvyyttä kaipaisi ja kuulostaa että best bang for buck bubba-foorumien perusteella joku tämän tyyppinen kombo.

Auto 99% katukäytössä ja koneelle ei olisi ajatuksia tehdä mitään (tuolla stallilla kai vähä tulis ennakoitua mahdollista jyrkempää nokkaa tosin joskus sitten ehkä...?)

Edit. Ja kyseessä siis vakio 4L60.

Kommentteja kiitos!!

Mulla oli omassa vakio femmassa nimimerkin TOMAS tekemät softamuutokset laatikon softassa, lähinnä vaihtokierroksissa, vaihtopaineissa, jne. Ja kun vielä vaihdoin 3:90 perävälityksen, niin auton luonne oli kyllä täysin eri, kuin vakiosoftalla ja alkuperäisellä 2:73 välityksellä. Väittäisin, että noilla eväillä pääsee jo aika pitkälle ilman turbiinin vaihtoakin, vaikka sitten myöhemmin päätyisit kireämpää nokkaakin laittamaan.

Myöhemmin sitten vaihdoin laatikon Z06 mallin vahvistettuun T56 manuaalin, jonka kanssa 3:90 välitys oli jo liian tiuha, kun Zetan laatikossa 1 ja 2 välitys on tiuhempi kuin coupen ja convertiblen Manuaalissa, joten perä tuli sitten vaihdettua harvempaan 3:42 välitykseen, joka Zetassa on vakiona.
__________________
Juke

Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition"
Corvette C5 Coupe -97 " Widebody"
Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17
Volvo V70 AWD Momentum -15
Audi Quattro -85 UrQuattro
Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica"
Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car
Opel Manta 2,7 gr.SS , long project
Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE !
Volvo PV 544 -62 , waiting project
Reply With Quote
  #4  
Old 11.01.2020, 17:58
Rocckk's Avatar
Rocckk Rocckk is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2009
Location: Oulu
Posts: 539
Rocckk on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Juke
Mulla oli omassa vakio femmassa nimimerkin TOMAS tekemät softamuutokset laatikon softassa, lähinnä vaihtokierroksissa, vaihtopaineissa, jne. Ja kun vielä vaihdoin 3:90 perävälityksen, niin auton luonne oli kyllä täysin eri, kuin vakiosoftalla ja alkuperäisellä 2:73 välityksellä. Väittäisin, että noilla eväillä pääsee jo aika pitkälle ilman turbiinin vaihtoakin, vaikka sitten myöhemmin päätyisit kireämpää nokkaakin laittamaan.

Myöhemmin sitten vaihdoin laatikon Z06 mallin vahvistettuun T56 manuaalin, jonka kanssa 3:90 välitys oli jo liian tiuha, kun Zetan laatikossa 1 ja 2 välitys on tiuhempi kuin coupen ja convertiblen Manuaalissa, joten perä tuli sitten vaihdettua harvempaan 3:42 välitykseen, joka Zetassa on vakiona.

Joo mullakin nyt pari kesää ollut JM garaken & co. sorvaama softa lootas ja ohan se ihan eri maailmasta koko auto sen myötä jo ollut. Optiolistalta on tehtaalla ruksattu 3.15 perä joten kyllä se ihan kivasti näinkin on mennyt. Nyt vaan jos momentinmuuntimen vaihtaisi, eli voimalinajan laskisi lattialle, niin perä olisi hollilla "kätevästi" ja carrieriki ois 3.73 yhteensopiva (käsittääkseni, koska 3.15 nyt), joten pelkät rattaat riittäisi.. Ja vakiolle koneelle + A4 ehkä vähä yläkanttiin 3.15 välitys kun ottaa kii flash stall ~3600rpm muuntimella, 3.73 ehkä antais armoa vähä lootalleki luulisin..
__________________
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää.
C -06 Z06
H -99 tomaatti
H -87 tomaatti
H -87 manuaali
Reply With Quote
  #5  
Old 01.04.2020, 22:47
Japso's Avatar
Japso Japso is offline
Tulokas
 
Join Date: Jun 2008
Location: Susiraja
Posts: 12
Japso on oikealla tiellä
https://www.summitracing.com/dom/parts/ape-49433

Tässä kun näitä turbiineja pähkäillyt, niin tuohon nyt olen näillä näkymin päätymässä. Onko kellään kokemuksia vastaavasta?
__________________
www.500whp.net
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:10.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.