FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982) > C3 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C3 Projekti Kertomukset Lukuisat Sharkkilaisten C3 projekti taltioinnit ovat kerätty tähän osioon.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #591  
Old 20.01.2020, 12:15
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,796
Rimfire on oikealla tiellä
Lainasarjojen tarve poistunut. Ei dynoteta lisää. RP:n pojat laskivat teoreettiset arvot sarjoille ja meillä sattui olemaan juuri sopivat dynossa. Oliko se sisähalkaisijan optimi 2,3". Lupasivat vielä vähän tutkia olisiko 3-steppiset koneelle optimit. Olivat saletissa ettei Hooker-mallistosta löydy sopivia. Dynossa käyttämämme sarjat oli alunperinkin suunniteltu juuri vastaavalle koneelle.

Pistin tietty kyselyn valmistajalla josko paljastaisivat dynosarjojensa mitoituksen.

Sanoinko jo: mut on äänestetty kumoon. Ei tule sivuputkia.
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #592  
Old 20.01.2020, 12:56
barum's Avatar
barum barum is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 3,812
barum on oikealla tiellä
Hieman liian iso primääri ei vaikuta huipputehoon, vaikka vääntökäyrään vaikuttaakin, eli sarjojen puolesta maksimaalinen vapariteho on varmaankin se minkä mittasittekin E/C85:lla.

Paljonko oli kerroin täkäläisen ja jenkkiläisen (vapari)konetehon välillä, 0,85..0,90?
__________________
"The world has gotten it into its head that wind power is the solution to everything, and I just don't think it is. Wind is just annoying, internal combustion is good."
Reply With Quote
  #593  
Old 20.01.2020, 14:47
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,796
Rimfire on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by barum
Hieman liian iso primääri ei vaikuta huipputehoon, vaikka vääntökäyrään vaikuttaakin, eli sarjojen puolesta maksimaalinen vapariteho on varmaankin se minkä mittasittekin E/C85:lla.

Paljonko oli kerroin täkäläisen ja jenkkiläisen (vapari)konetehon välillä, 0,85..0,90?
Noin 0,88 Mulla ei ole vielä ihan tarkkoja tietoja parhaasta vaparivedosta. Kummassakin sama dyno, vain ohjelmaversiossa eroa. 2" spacerilla olisi arvatenkin tullut vähän lisää. Ne oli mitannut sillä.
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #594  
Old 20.01.2020, 15:55
barum's Avatar
barum barum is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 3,812
barum on oikealla tiellä
Ehkä, ehkä ei.

Atomisaatiolle on enemmän aikaa (etäisyys, tilavuus) ja ehkä lisää turbulenssia seoksen sekoittumiseen homogeenisemmaksi, mutta esim. resonanssitaajuuden suhteen suoranaista varmuutta ei ole, sillä vaikuttavia muuttujia on niin paljon, ainoastaan kokeilemalla selviää. Olivatko kokeilleet sekä 1" että 2" spacerillä jenkkilässä, kertooko tarina?
__________________
"The world has gotten it into its head that wind power is the solution to everything, and I just don't think it is. Wind is just annoying, internal combustion is good."
Reply With Quote
  #595  
Old 20.01.2020, 16:48
kipi79's Avatar
kipi79 kipi79 is offline
White Dwarf
 
Join Date: Sep 2009
Location: Kotona
Posts: 2,785
kipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääkipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Ameriikan dynocelleissä on suht usein iso puhallin puhaltamassa ilmaa sisään koppiin ja pakokaasut poistuu poistoilman mukana. Täällä korvausilma imetään usein pakokaasuimureilla alipaineella. Sitä en osaa sano kuinka paljon tuolla on vaikutusta mitattavaan tulokseen.
__________________
AC induction + PMSRM
Reply With Quote
  #596  
Old 20.01.2020, 17:31
Former67er's Avatar
Former67er Former67er is offline
smooth ride
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 2,164
Former67er on oikealla tiellä
Kun olin mun koneella dynossa niin 1 " spacerilla nousi teho alle prosentin ja samalla laski vääntö suunnilleen saman verran.
Eli en käytä spaceria koska torque is the word!
Mutta mulla on vääntökone joka ei kierrä yli 6000 rpm ja sulla eri asia....
__________________
Chevrolet Chevelle Malibu sport coupe 1969
Former 1967 427 L-68, M-21, tripower, Marlboro maroon, Saddle tan, coupe owner
Former 1969 572 Tremec TKO-600, Monaco orange "The Wounded Warrior" owner
Reply With Quote
  #597  
Old 20.01.2020, 20:23
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,796
Rimfire on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by barum
Olivatko kokeilleet sekä 1" että 2" spacerillä jenkkilässä, kertooko tarina?
Juu ja ei. Ovat päätyneet suosittelemaan 2" spaceria tälle setupille aivan ilmeisesti tuotekehityksensä kautta. Konehan on aika puhdas DR-mylly jossa puristuksia on kesytetty. Sitähän ei tiedä vaihtuiko nokka samalla kun puristuksia on laskettu. ADP 2" Black Widow Spacer taisi olla $200 optio jota en valinnut korkeusongelmien vuoksi.

Dynosheetin mukaan dynotettu 2" spacerilla. Täähän oli pikkasen spessu mylly toiveidemme mukaan ja he sitten erikoistaidoillaan suunnittelivat / toteuttivat notta tulisi hyvä. Ja hyvähän siitä tuli

Näyttäisi mulla olevan viimeisiä SR20 kannella toimitettuja myllyjä tästä pajassa. Ne on siirtynyt ilmeisesti x20 kansiin, mitä ikinä ne sitten ovatkaan. Tai no, videon mukaan ihan uusi valu heidän omaan R&D perustuen. 15,5 puristeinen paketti näemmä nyt tarjolla. Jos jotakuta koukuttaa niin ei muuta kuin x20-tyyppistä konetta tilaamaan. NOS muuttaa aika paljon kokoonpanoa.

Ai joo, kiitos Autoracingille! Löytyi hyllystä AN12 liittimet alipaineletkuun mittaria varten. 1/8" NTP naaras ka mittarissa sitten 1/8" NTP Uros.
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette

Last edited by Rimfire : 20.01.2020 at 20:40.
Reply With Quote
  #598  
Old 22.01.2020, 15:49
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,796
Rimfire on oikealla tiellä
Pakosarjalaskelma

RPn teoreettinen laskelma pakosarjoille tässä:



Sattu siis dynoon aika sopivat. Nehän olivat ulkomitoiltaan sen 2,4".

Kollektoriksi tulisi käytännössä 3,5".
Primäärit yllä siis yhteensä ihanteellisesti 29" ja maksimipituus olisi 31".
Kaksi steppiset. Jos putkia oikeasti löytyisi sopivasti niin eikös noi menisi sisäkkäin jolloin olisi hyvät valmistaa.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	pakosrjalaskelma.JPG
Views:	426
Size:	41.9 KB
ID:	14818  
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #599  
Old 22.01.2020, 17:04
kipi79's Avatar
kipi79 kipi79 is offline
White Dwarf
 
Join Date: Sep 2009
Location: Kotona
Posts: 2,785
kipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääkipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Oliko dynon pakokaasuimurin paksumpi lähtö kiinni suoraan kollektorissa vai oliko kollektoreissa jatkot? Onko amerikan päästä tietoa siellä käytetyistä kollektorin jatkoista?
__________________
AC induction + PMSRM
Reply With Quote
  #600  
Old 22.01.2020, 17:30
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,796
Rimfire on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by kipi79
Oliko dynon pakokaasuimurin paksumpi lähtö kiinni suoraan kollektorissa vai oliko kollektoreissa jatkot? Onko amerikan päästä tietoa siellä käytetyistä kollektorin jatkoista?
Kollektoreissa oli kiinni paksua putkea kuten aikaisemmasta kuvasta näkyy. En osaa sen tarkemmin sanoa.

Moottori valmistaja on hiljaa koko pakosarjamitoituksesta.
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:47.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.