#591
|
||||
|
||||
Lainasarjojen tarve poistunut. Ei dynoteta lisää. RP:n pojat laskivat teoreettiset arvot sarjoille ja meillä sattui olemaan juuri sopivat dynossa. Oliko se sisähalkaisijan optimi 2,3". Lupasivat vielä vähän tutkia olisiko 3-steppiset koneelle optimit. Olivat saletissa ettei Hooker-mallistosta löydy sopivia. Dynossa käyttämämme sarjat oli alunperinkin suunniteltu juuri vastaavalle koneelle.
Pistin tietty kyselyn valmistajalla josko paljastaisivat dynosarjojensa mitoituksen. Sanoinko jo: mut on äänestetty kumoon. Ei tule sivuputkia. |
#592
|
||||
|
||||
Hieman liian iso primääri ei vaikuta huipputehoon, vaikka vääntökäyrään vaikuttaakin, eli sarjojen puolesta maksimaalinen vapariteho on varmaankin se minkä mittasittekin E/C85:lla.
Paljonko oli kerroin täkäläisen ja jenkkiläisen (vapari)konetehon välillä, 0,85..0,90?
__________________
"The world has gotten it into its head that wind power is the solution to everything, and I just don't think it is. Wind is just annoying, internal combustion is good." |
#593
|
||||
|
||||
Quote:
|
#594
|
||||
|
||||
Ehkä, ehkä ei.
Atomisaatiolle on enemmän aikaa (etäisyys, tilavuus) ja ehkä lisää turbulenssia seoksen sekoittumiseen homogeenisemmaksi, mutta esim. resonanssitaajuuden suhteen suoranaista varmuutta ei ole, sillä vaikuttavia muuttujia on niin paljon, ainoastaan kokeilemalla selviää. Olivatko kokeilleet sekä 1" että 2" spacerillä jenkkilässä, kertooko tarina?
__________________
"The world has gotten it into its head that wind power is the solution to everything, and I just don't think it is. Wind is just annoying, internal combustion is good." |
#595
|
||||
|
||||
Ameriikan dynocelleissä on suht usein iso puhallin puhaltamassa ilmaa sisään koppiin ja pakokaasut poistuu poistoilman mukana. Täällä korvausilma imetään usein pakokaasuimureilla alipaineella. Sitä en osaa sano kuinka paljon tuolla on vaikutusta mitattavaan tulokseen.
__________________
AC induction + PMSRM |
#596
|
||||
|
||||
Kun olin mun koneella dynossa niin 1 " spacerilla nousi teho alle prosentin ja samalla laski vääntö suunnilleen saman verran.
Eli en käytä spaceria koska torque is the word! Mutta mulla on vääntökone joka ei kierrä yli 6000 rpm ja sulla eri asia....
__________________
Chevrolet Chevelle Malibu sport coupe 1969 Former 1967 427 L-68, M-21, tripower, Marlboro maroon, Saddle tan, coupe owner Former 1969 572 Tremec TKO-600, Monaco orange "The Wounded Warrior" owner |
#597
|
||||
|
||||
Quote:
Dynosheetin mukaan dynotettu 2" spacerilla. Täähän oli pikkasen spessu mylly toiveidemme mukaan ja he sitten erikoistaidoillaan suunnittelivat / toteuttivat notta tulisi hyvä. Ja hyvähän siitä tuli Näyttäisi mulla olevan viimeisiä SR20 kannella toimitettuja myllyjä tästä pajassa. Ne on siirtynyt ilmeisesti x20 kansiin, mitä ikinä ne sitten ovatkaan. Tai no, videon mukaan ihan uusi valu heidän omaan R&D perustuen. 15,5 puristeinen paketti näemmä nyt tarjolla. Jos jotakuta koukuttaa niin ei muuta kuin x20-tyyppistä konetta tilaamaan. NOS muuttaa aika paljon kokoonpanoa. Ai joo, kiitos Autoracingille! Löytyi hyllystä AN12 liittimet alipaineletkuun mittaria varten. 1/8" NTP naaras ka mittarissa sitten 1/8" NTP Uros. Last edited by Rimfire : 20.01.2020 at 20:40. |
#598
|
||||
|
||||
Pakosarjalaskelma
RPn teoreettinen laskelma pakosarjoille tässä:
Sattu siis dynoon aika sopivat. Nehän olivat ulkomitoiltaan sen 2,4". Kollektoriksi tulisi käytännössä 3,5". Primäärit yllä siis yhteensä ihanteellisesti 29" ja maksimipituus olisi 31". Kaksi steppiset. Jos putkia oikeasti löytyisi sopivasti niin eikös noi menisi sisäkkäin jolloin olisi hyvät valmistaa. |
#599
|
||||
|
||||
Oliko dynon pakokaasuimurin paksumpi lähtö kiinni suoraan kollektorissa vai oliko kollektoreissa jatkot? Onko amerikan päästä tietoa siellä käytetyistä kollektorin jatkoista?
__________________
AC induction + PMSRM |
#600
|
||||
|
||||
Quote:
Moottori valmistaja on hiljaa koko pakosarjamitoituksesta. |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|