FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982) > C3 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C3 Projekti Kertomukset Lukuisat Sharkkilaisten C3 projekti taltioinnit ovat kerätty tähän osioon.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #371  
Old 02.12.2020, 09:35
JJ66's Avatar
JJ66 JJ66 is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 860
JJ66 on oikealla tiellä
Kyllähän siitä hieno tulee, musta on komeeta joka paikassa.

Flekti ja tunneli ei tue toisiaan ollenkaan eli tunnelista ei ole mitään hyötyä ilmavirtaukselle. Jos haluat laittaa tuon tunnelin, vaikka ulkonäöllisesti niin saat ehkä parhaan hyödyn siitä kun suljet tuon isomman aukon. Kennon läpi tuleva kuuma ilma ohjautuisi tuosta alemmasta reiästä ehkä auton alle eikä siis lämmittäisi konehuonetta. Kuvakulma ei ehkä kerro koko totuutta mutta näin näkisin asian olevan.

Flektin pitäisi olla tunnelin suuaukon kohdilla ja kohtuu tiiviistikkin vielä, että saisi aiheutettua imua kennon läpi.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	flekti.jpg
Views:	395
Size:	51.7 KB
ID:	15692  
__________________
"The early bird may get the worm, but the second mouse gets the cheese"
Reply With Quote
  #372  
Old 02.12.2020, 09:51
MPÄ's Avatar
MPÄ MPÄ is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2010
Location: Jyväskylä (Tikkakoski)
Posts: 2,812
MPÄ on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by JJ66
Kyllähän siitä hieno tulee, musta on komeeta joka paikassa.

Flekti ja tunneli ei tue toisiaan ollenkaan eli tunnelista ei ole mitään hyötyä ilmavirtaukselle. Jos haluat laittaa tuon tunnelin, vaikka ulkonäöllisesti niin saat ehkä parhaan hyödyn siitä kun suljet tuon isomman aukon. Kennon läpi tuleva kuuma ilma ohjautuisi tuosta alemmasta reiästä ehkä auton alle eikä siis lämmittäisi konehuonetta. Kuvakulma ei ehkä kerro koko totuutta mutta näin näkisin asian olevan.

Flektin pitäisi olla tunnelin suuaukon kohdilla ja kohtuu tiiviistikkin vielä, että saisi aiheutettua imua kennon läpi.
Late C3:ssakin tuo sähköflekti on vain lisänä ilmastointia varten, ei ole siis tarkoitettukaan varsinaisesti moottorin jäähdytykseen.
__________________
Corjaamo@vettepeikko.fi
MPA@cfc.fi
http://www.vettepeikko.fi

1969 C3 cabriolet, C31, C60, M21, J50, N37, U69, 973/zQ4 1 out of 6. Myydään.... Ehkäpä.
1968 C3 coupe 427 L71, F41, M21, N40, U79, A01, 978/Black valmistuu pikkuhiljaa.
1987 C4 coupe 350 autom black since 1995
1984 Jaguar XJS V12 projekti MYYDÄÄN! Hp 2500¤
1967 Tiger 289cid projekti
1971 Honda Monkey Z50A
Reply With Quote
  #373  
Old 02.12.2020, 10:02
JJ66's Avatar
JJ66 JJ66 is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 860
JJ66 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by MPÄ
Late C3:ssakin tuo sähköflekti on vain lisänä ilmastointia varten, ei ole siis tarkoitettukaan varsinaisesti moottorin jäähdytykseen.
Olet oikeassa. Tässä autossa ei kompuraa näkyny, mutta jees, viskohan siellä tosiaan on edelleen paikallaan, katoin huonosti, eli älä tuki sitä isoa reikää vaan se pienempi
__________________
"The early bird may get the worm, but the second mouse gets the cheese"
Reply With Quote
  #374  
Old 02.12.2020, 11:37
jopex's Avatar
jopex jopex is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 725
jopex on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by JJ66
Olet oikeassa. Tässä autossa ei kompuraa näkyny, mutta jees, viskohan siellä tosiaan on edelleen paikallaan, katoin huonosti, eli älä tuki sitä isoa reikää vaan se pienempi
Hmm,meinaatko ettei tuo iso reikä vaikuta viskon imutehoon heikentävästi?
__________________
C3-81,L-98(-85),TH350
Pontiac trans am gta-88(sold)
Reply With Quote
  #375  
Old 04.12.2020, 00:14
jopex's Avatar
jopex jopex is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 725
jopex on oikealla tiellä
Naputtelin ohjauspylvään lyhyemmäksi ja mallasin paikoilleen.Hyvin naittui borgesonin kanssa.Yksin vähän hankala homma.
__________________
C3-81,L-98(-85),TH350
Pontiac trans am gta-88(sold)

Last edited by jopex : 04.12.2020 at 03:14.
Reply With Quote
  #376  
Old 04.12.2020, 07:02
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,804
Rimfire on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by jopex
Naputtelin ohjauspylvään lyhyemmäksi ja mallasin paikoilleen.Hyvin naittui borgesonin kanssa.Yksin vähän hankala homma.
Kabiinihommat ovat oikeastaan aina pita.

Koko ajan mennään eteenpäin. Loisto juttu ja laatu on priimaa. Muistelen, että vietit aikaa tallilla viime jouluna. Joku maininta siitä? Ehkäpä tänä jouluna uudestaan.
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #377  
Old 04.12.2020, 09:09
MPÄ's Avatar
MPÄ MPÄ is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2010
Location: Jyväskylä (Tikkakoski)
Posts: 2,812
MPÄ on oikealla tiellä
Borgesonin c3 sarjassa se paluuletkun liitin ei sitten ole kovin hyvä, kierreosa on liian lyhyt ja letkukin tietysti. Helpointa korvata AcDelcon lähdöllä ja siihen pidempi letku. Säiliön päähän parasta tehdä 180 asteen mutka esim. Polttoaineputkesta.
__________________
Corjaamo@vettepeikko.fi
MPA@cfc.fi
http://www.vettepeikko.fi

1969 C3 cabriolet, C31, C60, M21, J50, N37, U69, 973/zQ4 1 out of 6. Myydään.... Ehkäpä.
1968 C3 coupe 427 L71, F41, M21, N40, U79, A01, 978/Black valmistuu pikkuhiljaa.
1987 C4 coupe 350 autom black since 1995
1984 Jaguar XJS V12 projekti MYYDÄÄN! Hp 2500¤
1967 Tiger 289cid projekti
1971 Honda Monkey Z50A
Reply With Quote
  #378  
Old 04.12.2020, 10:15
jopex's Avatar
jopex jopex is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 725
jopex on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by MPÄ
Borgesonin c3 sarjassa se paluuletkun liitin ei sitten ole kovin hyvä, kierreosa on liian lyhyt ja letkukin tietysti. Helpointa korvata AcDelcon lähdöllä ja siihen pidempi letku. Säiliön päähän parasta tehdä 180 asteen mutka esim. Polttoaineputkesta.
Totta,paluu joutuu tosi jyrkälle mutkalle säiliön päässä.Laitoin letkun sisään tukijousen varmistamaan ettei mene lyttyyn.Mutta kyllähän kova putki olisi vielä parempi.Bensalinjojen rakentelun jäljitä taitaakin olla helmiliittimiä jäljellä,jolla pääsisi pumppuun kiinni.
__________________
C3-81,L-98(-85),TH350
Pontiac trans am gta-88(sold)
Reply With Quote
  #379  
Old 04.12.2020, 12:09
MPÄ's Avatar
MPÄ MPÄ is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2010
Location: Jyväskylä (Tikkakoski)
Posts: 2,812
MPÄ on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by jopex
Totta,paluu joutuu tosi jyrkälle mutkalle säiliön päässä.Laitoin letkun sisään tukijousen varmistamaan ettei mene lyttyyn.Mutta kyllähän kova putki olisi vielä parempi.Bensalinjojen rakentelun jäljitä taitaakin olla helmiliittimiä jäljellä,jolla pääsisi pumppuun kiinni.
Letkuliitoskin riittää, koska paluulinjassa ei ole niin paljon painetta
__________________
Corjaamo@vettepeikko.fi
MPA@cfc.fi
http://www.vettepeikko.fi

1969 C3 cabriolet, C31, C60, M21, J50, N37, U69, 973/zQ4 1 out of 6. Myydään.... Ehkäpä.
1968 C3 coupe 427 L71, F41, M21, N40, U79, A01, 978/Black valmistuu pikkuhiljaa.
1987 C4 coupe 350 autom black since 1995
1984 Jaguar XJS V12 projekti MYYDÄÄN! Hp 2500¤
1967 Tiger 289cid projekti
1971 Honda Monkey Z50A
Reply With Quote
  #380  
Old 04.12.2020, 14:57
JJ66's Avatar
JJ66 JJ66 is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 860
JJ66 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by jopex
Hmm,meinaatko ettei tuo iso reikä vaikuta viskon imutehoon heikentävästi?
Joo en. "isolla reiällä" tarkoitin viskon rupelin aukkoa eli sitä alkuperäistä aukkoa. Mutta sulje se ylimääräinen "pieni reikä" sieltä alareunasta se heikentää imua. Luulin ensin, että se kuvassa näkyvä sähköflekti on ainoa mikä autossa tulee olemaan mutta olihan sielä se viskokoin vielä paikallaan.

Kyllähän tunneli kannattaa laittaa paikoilleen jo senkin takia, ettei saa niin helposti sormiaan viipaloitua.
Näyttää näissä loppupään kolmosissa olevan jo piuhojakin eriin malliin kabiinissa. Hieno ratti, onkohan tuo liukas?
__________________
"The early bird may get the worm, but the second mouse gets the cheese"
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:13.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.