#101
|
||||
|
||||
Quote:
Saisi lähtökierrokset paremmin "alueelle" turbiinin luistolla... ei se sitten enää liikkeelle päästyään jaksa lähteä sutimaan.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
#102
|
||||
|
||||
Maililla ei tarvitse stressata lähtöä, matkaa ja maaliintuloa sitäkin enemmän.
__________________
"The world has gotten it into its head that wind power is the solution to everything, and I just don't think it is. Wind is just annoying, internal combustion is good." Last edited by barum : 26.08.2022 at 22:14. |
#103
|
||||
|
||||
Quote:
Juu, aikalailla sama, mitä tapahtuu ensimmäisen muutaman kymmenen metrin aikana, kun ei siellä loppupäässä nopeus enää näillä vakiokinnereillä juurikaan muutu viimeisen 50-100 metrin matkalla. Tietty, jos on joku tavoitenopeus ja se jää kilsan-parin päähän... mutta eipä se loppunopeus vartillakaan paljoa muutu, vaikka 60-jalkainen heittäisi useamman kymmenyksen verran samalla autolla.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
#104
|
||||
|
||||
Takaluukku on aukeillut omia aikojaan, kuten kyselin aiheesta tuolla toisaalla ja yhtenä mahdollisuutena tuli vastaan takaluukun aukaisunappi rekkarin yläpuolella. Periaatteessa FOBin pitäisi olla takaluukun vieressä, että luukku aukeaa siitä napista, mutta ihmeellisimpiäkin asioita maailmassa tapahtuu ja homma ei ole kummoinen.
Takavalo irti, (vaatii yhden torxin avaamisen) ja polttimo irti, niin valon rungon saa irralleen ja pelkkä polttimo jää johtojen varaan roikkumaan: Käpälä takapalan sisäpuolelle ja avausnapin liitin irti, sitten napin kiinnityskauluksesta pitää puristaa kiinnityskynsiä, että napin saa pois, koska liitin ei mahdu reiästä: Nappi pöydälle ja osiksi. Kuten näkyy, pölyä ja hiekkaa on ihan liittimen sisällä kontaktipinnoilla asti: Putsaus ja kasaus. Nyt sitten vaan odotellaan, oliko apuja...
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
#105
|
||||
|
||||
Veikkaan 99% että tuo putsaus auttoi ongelmaan.
__________________
Voihan Vette! Nykyisin teipillä kasassa. |
#106
|
||||
|
||||
Kannattaa aina kiittää jos joku oikein pikaviesteillä laittaa korjausohjeet.
|
#107
|
||||
|
||||
HUD saapui neljän kuukauden odottelun jälkeen, joten asentamaan. Maailmalla on paljon ketjuja ja lähestulkoon kaikissa on menty nopeampaa reittia purkamalla mittaristo pois tieltä, katkaisemalla vasemmalle ikkunalle menevä ilmaputki ja sullomalla HUD-projektori paikalleen ilman kojetaulun irroitusta.
Minä taas ajattelin mennä pitkän kaavan mukaan ilman putkien katkomisia seuraamalla Service Manualin ohjeistusta. Samalla purkamisella sain myös ratin vaihdettua sellaiseen versioon, missä on nappulat soittimen ohjaamista varten. Purkaminen on helppoa muuten, mutta mittariston kehyksessä liittimet ovat mallia "äärimmäisen v1ttumaiset irroittaa", kun johdotukset eivät anna paljoa tilaa. Nyt ei vielä ole oikealla puolella HUD:n näppäimiä, niin kehyksen saa kääntymään tarpeeksi, että liittimiin pääsee hyvin kiinni: ... ja aika nopeasti tilanne oli ns. vedenjakajalla: Siis tästä vaan putki poikki, HUD paikalleen, kytkennät ja takaisin läjään. Mutta en halunnut mennä siitä, mistä aita on matalin. Keskikonsolin jouduin joka tapauksessa purkamaan soittimen ohjainjohdotuksien takia, niin samallahan sitä purkaa sitten pelkääjän puolelta kojelaudankin. Mutkuei. N. viiden tunnin kuluttua meni hermot, kun kojelauta vaan jumitti jostain keskikonsolin oikealta puolelta, enkä löytänyt Service Manualista mitään syytä, miksei se irtoa. Joskus juubituubissa tuli vastaan hyvä video kojelaudan irroituksesta, mutta nyt ei enää löytynyt millään. Joten ei muuta kuin "hacksaw" kouraan ja putki poikki. Paitsi, että siinä sitten kiukkuillessani katkaisin ensin väärän (tuon alemman/ohuemman) putken ja eihän se HUD mahtunut paikalleen. Ylempi litteä ja leveä putki on se, mikä pitää katkaista No, eihän siinä mennyt montaakaan minuuttia, kun putki oli poikki ja revitty ulos kojetaulun sisältä. Pari kiinnikettä siinä ulosvetämisessä katkeaa, mutta niille ei voi mitään. Sitten paketin mukana tulleiden rosvoliittimien sekä ohjeiden avulla kytkennät ja testaamaan: Ja sitten putket sovitellaan takaisin paikalleen, A-pilarin sisään menevä putki oli ehkä hankalin saada asettumaan, mutta kun sen irroitti tuosta levestä/litteästä putkesta, niin sitten homma onnistui helpohkosti. Katkenneiden kiinnikkeiden takia putket jäivät hieman "hölskymään", mutta pienillä tilkkeillä pysyivät äänettöminä. Ilman HUDia Sport-moodissa läpillä valittu vaihde näkyy mittariston alareunassa aina, kun vaihdetta vaihtaa, vaikka välillä hakisi näyttöön jotain muuta, esim. öljyn tai vaihteiston lämmön. Kun lisää HUDin, niin vieläkin mittariston alareunassa näkyy vaihdetieto aina, kun läpistä vaihtaa vaihdetta ja pitää mittariston oikeasta laidasta painaa napista se aiempi näyttö takaisin. Raivostuttava omituisuus. Positiivisena puolena on se, että HUDissa näkyy kyllä valittu näkymä, vaikka vaihdetta vaihtaisikin. Ja vaihdetietohan näkyy HUDissa aina, kun käytetään läppävaihteita. MUTTA kun VetteManin avulla koodattiin Tech2:lla HUD BCM:ään aktiiviseksi, niin läpillä valittu vaihde näkyy nyt vain ja ainoastaan HUD:ssa eikä tule enää laisinkaan näkyviin mittariston alareunaan. Siis HUD:ssa voi olla näkyvissä esim. vaihteiston lämpötila, mittariston alareunassa öljyn lämpötila ja viisarimittarista näkee sitten öljynpaineen, veden lämmön ja latausjännitteen. Pari fotoa aurinkoisena päivänä tien päältä:
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
Last edited by Yorcci : 28.09.2022 at 19:25. Reason: Kuvan kääntö |
#108
|
||||
|
||||
Ja jossain vaiheessa HUDia paikalleen sovitellessa ja irroitellessa projektori oli penkillä ja räikästä putosi 7 mm hylsy osuen siihen HUDin pölysuojapleksiin ja tietysti muovissa halkeama.
Halkeama ei näy projisoidussa kuvassa, jos ei nosta kuvaa ihan ylös, joten se ei haittaa käyttöä. Mutta tieto siitä, että se halkeama on olemassa, haittaa henkisesti Ja saattaahan se halkeama jossain vaiheessa edetä lämpötilanvaihteluiden avittamana niin pitkälle, että haittaa jo ihan oikeasti näkyvyyttä. Maailmaltahan toki löytyy noita muoveja ihan pikkurahalla: https://www.ebay.com/itm/155178739835 https://www.2040-parts.com/c6-corvet...ense-i1472880/ Eikä vaihto ole mikään monimutkainen toimenpide (kiinnitetty kaksipuoleisella teipillä, irtoaa hiustenkuivaajalla lämmittämällä)... mutta kun tuli mieleen, että eihän tuollainen muovilipare mikään kauhean vaikea ole itse sahata mallikappaleen kanssa, niin onko tietoa, mitä materiaalia pitäisi/kannattaisi lähteä metsästämään? Polykarbonaattia? Akryylia? Paksuus 1 mm? 2 mm? 0.5 mm?
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
Last edited by Yorcci : 29.09.2022 at 21:51. |
#109
|
||||
|
||||
Itse tekisin tuon tuosta polykarbonaatista. Tuolta löytyy varmaan tosi edullisesti joku jämäpala sulle mistä saat sen tehtyä.
https://muovicenter.com/pc-polykarbonaatti/
__________________
Voihan Vette! Nykyisin teipillä kasassa. |
#110
|
||||
|
||||
Quote:
Biltsusta lähtis lätty (3 mm x 300 mm x 300 mm) 7,90 ¤ https://www.biltema.fi/rakentaminen/...evy-2000043868 Täytyy käydä jonain päivänä tsekkaamassa, miten helposti tuo kolmemmillinen taipuu
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|