FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996) > C4 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C4 Projekti Kertomukset Vikakoodeja ja Ruiskumoottoreita, vahvaa ja informatiivista C4 projekti kerrontaa.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #81  
Old 13.08.2022, 14:00
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,160
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Varmasti muuten hyvä valinta tuo MaxxEcu tuohon autoon. On niin paljon monipuolisempi kuin vakioboksi ja kun vakio mittaristokin vielä toimii niin hieno juttu!
__________________
***

GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

***
Reply With Quote
  #82  
Old 14.08.2022, 06:55
Tuiske's Avatar
Tuiske Tuiske is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jun 2018
Location: Lempäälä
Posts: 89
Tuiske on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Pekka Berkeles
Varmasti muuten hyvä valinta tuo MaxxEcu tuohon autoon. On niin paljon monipuolisempi kuin vakioboksi ja kun vakio mittaristokin vielä toimii niin hieno juttu!

Kyllä allekirjoitan tuon täysin. Vakio mittariston säilyttäminen oli tärkee juttu itselle. Kaikki mittarit toimivan niinkuin ennenkin. Maxxecun säädettävyys ja muokattavuus on ihan eri planeetalta verrattuna vakio boksiin. Maxxeculle menee tällähetkellä pakollisten anturitietojen lisäksi myös mm. öljynpaine ja lämpötila joiden pohjalta on tehtynä moottoria suojaavia karttoja. Esim öljynpaineen minimiarvot eri kierroksilla ja moottori sammuu jos ei painearvoa saavuteta sillä kohdalla, kierrostenrajoitin skaalautuu öljyn lämpötilan mikaan jne. Polttoaineen paineanturia ei vielä ole mutta sen ehkä laitan, pieni epäilys on että tuo nykynen paineanturi ei pidä paineita aivan tarkasti kohdillaan.

Niin ja onhan se nyt ehdoton juttu että mitä tahansa ecun asetusta ja arvoa voi vaihtaa lennosta moottorin käydessä.
__________________
C4 LT4 TURBO

Last edited by Tuiske : 15.08.2022 at 12:48.
Reply With Quote
  #83  
Old 07.12.2022, 12:21
Tuiske's Avatar
Tuiske Tuiske is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jun 2018
Location: Lempäälä
Posts: 89
Tuiske on oikealla tiellä
Autohan pääsi jo pari kk sitten onnellisesti lämpimään talvisäilöön. Jokusen tankillisenhan ehdin ajellakin loppukesällä ja syksyllä ilman isompia murheita. Tankin ajelin etanolista tyhjäksi ja tankkasin 98:sia täyteen talven ajaksi.

Öljynjäähdyttimen letkuihin prässäytin JIC liittimet kun pientä vuotoa esiintyi klemmarien kanssa :-\\\ ..loppui vuodot. Bensanpaineanturitin laitoin myös maxxecuun kiinni sillä oletuksella että paineissa oli vähän heittoa ajossa, mutta syy taisikin olla ihan hiukan pielessä olevat suuttimien dead time asetukset. Tästä johtuen pienillä suuttimien aukioloajoilla ilmeni lieviä säätöongelmia, mutta nämäkin sain jo säädeltyä pois ennen talvisäilöön laittamista.

Nyt ei ole talven aikana tarkoitus tehdä mitään isompaa autolle, perus pientä huoltoa, tiivisteiden rasvaukset, vaihteistoöljyt tulikin jo vaihdettua 50/50 seoksella Redlinen heavy shock prooffia ja MT90:iä. Takapyörien nopeustieto tuli myös vaihdettua mittaristolle menevästä vakio PCM:n käsittelemästä signaalista suoraa VSS anturin signaaliin. Tällä poistui PCM:n signaaliin tekemä viive ja epätarkkuus ja saa sutimisen eston reagoinnin toimimaan maxxecun kautta "reaaliajassa". Jos tällä sais nyt pitoa tarvittaessa takarenkaille. Testaaminen jää ensi keväälle.

Kevättä odotellessa.

__________________
C4 LT4 TURBO
Reply With Quote
  #84  
Old 23.05.2023, 17:06
Tuiske's Avatar
Tuiske Tuiske is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jun 2018
Location: Lempäälä
Posts: 89
Tuiske on oikealla tiellä
Autohan on ollut muutaman viikon jo satunnaisessa ajossa. Maxxecun hoitamana sutimisenesto toimii hienosti liikkeelle lähtöjä lukuunottamatta. Uutena ominaisuutena tuli nyt pari kertaa isommalla vaihteella luistanut kytkin. Tarkotus onkin nyt katsella jokin toimiva kytkin+mahdollisesti myös vauhtipyörä paketti. Onkos kerholaisilla ehdotuksia pitäväksi kytkimeksi ZF6:sen kaveriksi?
McLeodin street twiniä ei ole enää valikoimissa. Specin super twinin speksit olisi riittävät. Ehkä myös stage 3+:ssan. Specin kytkimien laadusta ja asiakaspalvelusta vain on melko pahasti haukkuja google arvosteluissa niin en oikein osaa sanoa luottaako vaiko eikö Speciin. Itsellä ei ole muita vaihtoehtoja edes tiedossa. Väännön kestoa sais olla mieluummin lähemmäs 1000Nm.



__________________
C4 LT4 TURBO
Reply With Quote
  #85  
Old 23.05.2023, 20:18
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,011
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mulla on specin super twin ja joo asiakaspalvelu on todella huonoa tai sit vain teeskentelevät typerää, näin ainakin joitain vuosia sitten. Esim kun pistin tarkat kuvat kuinka kytkin ei mahtunut paikoilleen vaikka piti, ja selitin tarkkaan mistä ottaa kii niin toistelivat vaan "i don't really understand what the problem is" heh kolmeen kertaan selitettyäni sama vastaus toistui niin lopulta luovutin ja koneistin ne osat sopimaan.
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #86  
Old 23.05.2023, 22:40
Tuiske's Avatar
Tuiske Tuiske is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jun 2018
Location: Lempäälä
Posts: 89
Tuiske on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Macho
Mulla on specin super twin ja joo asiakaspalvelu on todella huonoa tai sit vain teeskentelevät typerää, näin ainakin joitain vuosia sitten. Esim kun pistin tarkat kuvat kuinka kytkin ei mahtunut paikoilleen vaikka piti, ja selitin tarkkaan mistä ottaa kii niin toistelivat vaan "i don't really understand what the problem is" heh kolmeen kertaan selitettyäni sama vastaus toistui niin lopulta luovutin ja koneistin ne osat sopimaan.

Juurikin tämän tyyppisiä kommentteja löytyy googlen arvosteluista paljon. Joiltakin myös kytkinlevyistä lähtenyt pinta parinsadan mailin ajon aikana. Mutta vaihtoehdot on aika vähiassä. Onko sulla Macho toiminut super twin kuitenkin hyvin jos asentamista ei ajattele? Millä trimmillä sulla se on? Trimmejä tais olla ainakin neljä erilaista. Kysyin specin asiakaspaövelusta että mistä eri trimmien erot tulee niin vastasivat vain että yleensä kaikki ottaa tuon pitävimmän version ja silläkin pystyy kyllä ajamaan.
__________________
C4 LT4 TURBO
Reply With Quote
  #87  
Old 23.05.2023, 23:39
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,011
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Tuiske
Onko sulla Macho toiminut super twin kuitenkin hyvin jos asentamista ei ajattele? Millä trimmillä sulla se on? Trimmejä tais olla ainakin neljä erilaista. Kysyin specin asiakaspaövelusta että mistä eri trimmien erot tulee niin vastasivat vain että yleensä kaikki ottaa tuon pitävimmän version ja silläkin pystyy kyllä ajamaan.

Joo toiminut ihan ongelmitta ja työnjälki oli kyllä hyvää.

Mulla P trim alumiinisella vauhtipyörällä 153 hampaalla eli kaksi kytkinlevyä ilman mitään jousia. Siitä on ollut erinäisiä ongelmia koska pyörivät massat on mun 350 koneessa tuolla alumiinisella limpulla sit niin kevyet että moottori sammuu helposti jos ei ole tottunut kuski (esim katsuri). lisäksi lähettäminen on tarkkaa puuhaa, kun pitoa on mutta toisaalta pitää luistattaa. Uutena pitoa on erityisen paljon, sisäänajon jälkeen vähän inhimillisempi.
Ilman mitään painoja vauhtipyörä on sisäisesti tasapainotettu ja mukana tuli lisäpaino minkä voi asentaa jos haluaa tehdä siitä ulkoisesti painotetun.
Mulla on ZF black tag loota ja vitos ja kutos vaihteella jos vähänkin painaa kaasua alle 3000 kierroksen niin alkaa pirunmoinen rallatus rattaista, eli jonkinlainen resonanssi. Sitähän se tehtaan 2 massa painava vauhtipyörä ehkäisi, ja varmaan ne kytkinjousetkin auttaa, en osaa sanoa mikä on niiden vaikutus, en ole koskaan kokeillut tätä samaa jousien kanssa olevilla kytkinlevyillä.

Eri trimmit taitaa olla vähän vaihtunutkin vuosien saatossa, voi olla että on eri materiaaleja. Mistä näkee ne hevosvoimarajat niillä? Muistaakseni aikanaan tälle P trimmille luvattiin 1200hp.
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #88  
Old 24.05.2023, 10:12
Tuiske's Avatar
Tuiske Tuiske is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jun 2018
Location: Lempäälä
Posts: 89
Tuiske on oikealla tiellä
On kyllä sekavaa. Jos Specin osanumerolla katsoo kytkimien specsejä Summitin sivulta (koska Specin omilla sivuilla ei ole mitään muuta speciä kun väännön kesto) niin E Trim olisi jousittamaton. P, SS ja ST trimmit taas olisi jousitettuja mutta erityyppisillä levyillä. Speciltä kyselemällä näiden eroista tuli tosiaan vain tieto että useimmat valitsee P trimmin jonka väännön kesto on 1571 ft lbs vaikka nettisivun mukaan sekin on 1156 ft lbs Pitänee jatkaa kyselyä.
__________________
C4 LT4 TURBO
Reply With Quote
  #89  
Old 24.05.2023, 11:44
kipi79's Avatar
kipi79 kipi79 is online now
White Dwarf
 
Join Date: Sep 2009
Location: Kotona
Posts: 2,785
kipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääkipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Tuiske
On kyllä sekavaa. Jos Specin osanumerolla katsoo kytkimien specsejä Summitin sivulta (koska Specin omilla sivuilla ei ole mitään muuta speciä kun väännön kesto) niin E Trim olisi jousittamaton. P, SS ja ST trimmit taas olisi jousitettuja mutta erityyppisillä levyillä. Speciltä kyselemällä näiden eroista tuli tosiaan vain tieto että useimmat valitsee P trimmin jonka väännön kesto on 1571 ft lbs vaikka nettisivun mukaan sekin on 1156 ft lbs Pitänee jatkaa kyselyä.
Eikös tuo 1156lb-ft ole likimain sama kuin tuo tarjottu lukema (1571) newton metreinä?
__________________
AC induction + PMSRM
Reply With Quote
  #90  
Old 24.05.2023, 19:01
IsoDee's Avatar
IsoDee IsoDee is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2012
Posts: 521
IsoDee on oikealla tiellä
Mulla on ollut hetken aikaa nyt Specin Stage 3+ ja Specin vauhtipyörä.
Vaihdoin omaan TH700 tilalle ZF än ja viime kesän jälkeen olen nyt ajellut joku 400 km vasta ja hyvin skulaa.

Totuttelua vaatii liikkeelle lähtö mutta kyllä se nyt pikku hiljaa alkaa onnistumaan, luistattaminen vaatii hieman harjoittelua vielä...

Tehon kestoa silmällä pitäen tohon päädyin jos joskus voimaa rupeen nostamaaan lähelle 1000 ta.
__________________
Corvette C4 -86 TPI Procharger ZF6 Megasquirt III Aquamist
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:06.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.