FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982) > C3 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C3 Projekti Kertomukset Lukuisat Sharkkilaisten C3 projekti taltioinnit ovat kerätty tähän osioon.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1431  
Old 14.11.2022, 12:03
kipi79's Avatar
kipi79 kipi79 is offline
White Dwarf
 
Join Date: Sep 2009
Location: Kotona
Posts: 2,785
kipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääkipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Rimfire
Ei ole, pelkkä pickup vai (mikä sen osan nimi onkaan). Keskipakokin on jo tehtaan lukitsema. Äly sitten sytkäboxissa.
Millä ennakkoasteilla pyörijän nasta on vuorossa olevan piipun kohdalla?

Kumpaan suuntaan menee pieleen? Onko ilokaasujen ennakon vähennys jonkun napin tai kytkimen takana ja paljonko silloin otetaan pois?
__________________
AC induction + PMSRM
Reply With Quote
  #1432  
Old 16.11.2022, 06:05
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,796
Rimfire on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by kipi79
Millä ennakkoasteilla pyörijän nasta on vuorossa olevan piipun kohdalla?

Kumpaan suuntaan menee pieleen? Onko ilokaasujen ennakon vähennys jonkun napin tai kytkimen takana ja paljonko silloin otetaan pois?
NOS retard on 8 astetta isolla laipalla ja se on napin (sekä WOT-kytkimen) takana. Noita muita, täytyypä katsoa viikonloppuna.

MSD:n ohjelma läppärillä taitaa näyttää hieman siitä mitä se tekee retardin suhteen. Ja on kuulemma olemassa analysaattoreita joilla näkee mitä sytkäboxi oikeasti tekee. Sen suhteen olen tehnyt hieman tiedusteluja.
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #1433  
Old 29.01.2023, 06:18
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,796
Rimfire on oikealla tiellä
Päivitellään taas välillä. Aika hidasta tahtia tullut pidettyä yllä. Tosiaan, kaikki vanhat sähköt hylätään ja tulee ainoastaan uutta johdotusta. Näin ollen valot, vilkut yms. jäävät pois käytöstä ensi kesänä. Katsotaan myöhemmin tulisiko ne otettua uudelleen käyttöön.

Päädyin tilaamaan K & R Performance:lta "Super Duty Complete Wiring Kit" ja onneksi Jegs:llä oli 1kpl hyllyssä, joten toimitusaika oli viikon. Kuljetuskulut olivat $100 kun valmistajalta suoraan tilatessa ne olisivat olleet $400. Taitaa Jegs:llä olla paremmat prosessit.

KR Super Duty Complete Wiring Kit pöydällä

No, johtoahan riittää joten päätin aloittaa paksujen johtojen uudelleen vedolla. Mulla oli päävirtakatkaisin maa-puolella ja vaihdan sen nyt plussan puolelle. Katkaisijaksi tulee Laukkanen Motorsportilta tilattu 4-napainen AllStar. Olisin ottannut vähän toisen valmistajan kamaa, mutta ei ole oikein saatavuutta. Katotaan miten sen kanssa käy. Laitan luultavasti puolan sen taakse jolloin auto oikeasti sammmuu katkaisinta käännettäessä. Täytyy vielä miettiä mitä teen laturin kanssa.
Startin kytkentäkaava K & R mukaan. Nyt lisään tuon Remote Startin, että saa venttiilit säädettyä kätevämmin.

Tuli hommattua Makitan 18V pumppu. Saas nähdä miten se pärjää sliksien kanssa:
Makita, 5min maksimi käyttöaika ja sitten jäähdyteltävä.

Bidenin Corvette
Eikös meillä olekin täällä Sharkissa video Bidenin Corvettesta. 67. Hesarilla kävi tänän aamuna kämmi kuvituksessaan:
HS 29.01.2023 sivu A22

No, onhan tossa kaikenlaista pientä meneillään koko ajan. Nämä johdotukset tässä on kuitenkin juuri nyt eniten mielessä. Tsemppiä kaikille omiin projekteihin.

Kasi on uusi vartti
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	KR Super Duty Complete Wiring Kit pöydällä.jpg
Views:	731
Size:	1.63 MB
ID:	17252  Click image for larger version

Name:	Startin kytkentäkaava.JPG
Views:	766
Size:	170.7 KB
ID:	17253  Click image for larger version

Name:	Makita pumppu päydällä.jpg
Views:	738
Size:	781.6 KB
ID:	17254  Click image for larger version

Name:	Bidenin 67 Corvette.JPG
Views:	749
Size:	184.6 KB
ID:	17255  
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #1434  
Old 22.04.2023, 13:01
jopex's Avatar
jopex jopex is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 721
jopex on oikealla tiellä
Mitenkäs siellä kaluston kanssa?
Viime päivityksestä jo aikaa....ajokausihan jo kohta alkaa
__________________
C3-81,L-98(-85),TH350
Pontiac trans am gta-88(sold)
Reply With Quote
  #1435  
Old 29.04.2023, 08:41
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,796
Rimfire on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by jopex
Mitenkäs siellä kaluston kanssa?
Viime päivityksestä jo aikaa....ajokausihan jo kohta alkaa
Kiitos kysymästä. Ollaan me Peten kanssa duunailtu TMC:ä. Sähköhommia lähinnä. Ehkä toukokuun puolessa välissä saadaan kone käyntiin ja sitten ihmetellään mitä sytkäkäyrälle kuuluu. Blacklistiä ajetaan jos kone on ehjä.

Ei ole tullut postailtua kun mitään valokuvauksellista ei ole tapahtunut ja olen ehkä vähän odotellut koska Sharkin etusivu saadaan taas toimimaan. Tää Sharkin nykyinen toiminnallisuus ei oikein tyydytä.

Alustavaa ja tähän mennessä lukkoon lyötyä Blacklist Street Race 2023 kalenteria:
10.6.2023 Testaa &Rassaa, Kiikala
17.6.2023 Amerikan Rauta kiihdytystapahtuma, Vesivehmaan lentokenttä
22.7.2023 NNC Streetslide, Hyvinkään lentokenttä
12.8.2023 Burnout Party , Kiikala
26.8.2023 V8-Magazine & Gti-Magazine kiihdytyspäivä, Vesivehmaan lentokenttä
2.9.2023 Testaa &Rassaa, Räyskälä
P.S. BL varaa oikeudet mahdollisiin kalenterin muutoksiin tai lisä ajopäivien tuloon.
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #1436  
Old 29.04.2023, 22:49
jopex's Avatar
jopex jopex is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 721
jopex on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Rimfire
Tää Sharkin nykyinen toiminnallisuus ei oikein tyydytä.
Jep,samaa itsekkin harmitellut
__________________
C3-81,L-98(-85),TH350
Pontiac trans am gta-88(sold)
Reply With Quote
  #1437  
Old 30.04.2023, 10:14
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,796
Rimfire on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by jopex
Jep,samaa itsekkin harmitellut
Jep, Face tykkäysnappulallaan ja muun sosiaalisuuden avulla uhkaa hävittää Sharkin tyyppiset sivustot/yhteisöt. Kuitenkin Sharkki olisi niin mieluisa formaatti meille Hard Core -Vetteilijöille. Toivotaan, että sivuston vetäjiltä löytyisi into ja raha saada Sharkki vormuun. Jopa kehitettyä.

Hyvää vappua kaikille!
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette

Last edited by Rimfire : 30.04.2023 at 10:20.
Reply With Quote
  #1438  
Old 21.05.2023, 15:14
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,796
Rimfire on oikealla tiellä
Rapoa Kiikala Testaa @ Rassaa 20.5.2023

Jotenkin kaksijakoiset fiilikset päivän jälkeen. Ai miksi? Tarinoidaan, ehkä se siitä selviää.

No, eihän me olla vissiin koskaan päästy testaamaan ennen kisailukauden alkua – nyt päästiin. Saatiin auto ajokuntoiseksi perjantaina siinä klo 19 maissa, joutui pitämään ihan vapaapäivän. Onkohan mosa ehjä? Miten toimii uusi hieno Burnout nappula johon olin asettanut 6500rpm? Ajetaanko me uusi lentokenttäenkka vai palataanko heti kotiin kun mosa ei sittenkään vedä?
TMC ja sekarengastus, arvatkaa miksi.

Pelipaikoille ja ekaan vetoon. Luisteluksi meni ja 6.5/183km/h. Mosa ehjä? Vähän räpellystä ja tokaan vetoon. Burnis oli kätevä vetää kun käyttelin sitä uutta nappulaa. Sitten viivalle ja ihan kohtalaisesti lähti liikkeelle mutta miksei vaihtovalo syty? Hetken odottelin ja törkkäsin kakkosta tupaan. Heikosti meni ja ihmettelin siinä paluutiellä, että mitähän siinä tapahtui. Ahaa, burnisnappula oli jäänyt päälle ja meillä oli siten rajoitin käytännössä 6500 rpm kohdalla. Tää keksintö taitaa olla liian riskialtis joten ei jatkoon.
Masa ja Pete

Taas vähän ihmeteltiin lähtökierroksia, ilmanpaineita ja iskareiden säätöä. Kolmas veto olkoon vika vapari. No, sehän meni meidän mittapuulla ihan mukavasti 6,36s/186,8kmh. Taisi syntyä samalla uusi Kiikalan enkkamme.

No nyt sitten katsotaan mistä kana pissii. NOS:a kehiin neljänteen vetoon! Minulla mielessä, että ykkösen aikana sitä tarjoillaan. Oma fiilis jo vähän kireämpi. Tähän se laukeaa jos on hajotakseen. Vähän räpellyksen oloinen meininki kabiinissa vedon aikana. Vaihtovalo syttyy heti napin painalluksen jälkeen ja tösäytän kakkosen silmään. Tämä GoProsta katsottuna, en mä siinä vedoan aikana oikein tajunut, että mitä tapahtuu. Se siis lähti sutimaan. No, jarrutukseen ja paluutiellä. Semmoinen kevyt pajavasaran tyyppinen ääni. Menikö laakeri. Voi tsiisös.
Burnikset vedetään ykkösellä nykyään

Päätettiin varikolla rahoittua, antaa koneen vähän jäähtyä ja evästellä. Kone varovasti käyntiin ja ha, haa! Ihan kuin olisi pakopuolen vuotoa. Oltiin siinä haaveiltu, että olisi pakosarjan tiiviste poksahtanut mutta tämähän olikin vielä parempaa. Apparin pakoputken liitoksen manttelityyppinen panta oli liukunut pois paikaltaan. Se olin vain sitä. Ou jee!

Ehdittiin vetää vielä yksi NOS veto mutta siinäkin huono 60 jalkainen ja sutimista NOSsien aikana: 6,347s. Päivän parhaaksemme jäi se neljäs veto 6,322s/200,90km/h. Sillä oltiin näköjään päivän neljänneksi nopeimpia.

Meillähän TMC lähtee kuin rusakko Lyytikäisen puskasta. Pomppien. Juuri nyt on mielessä rälläkkä. Ehkä se auttaa.
Jäykkä perä, eikö?

Ei sitä näköjään ehdi edes testipäivänä juuri seuraamaan muiden suorituksia. Jengiä kävi mukavasti juttumassa meitä ja pikaisesti ehdin käydä moikkaamassa kanssakisailijoita. Kaiposen Jarin uusi Mustang näytti upealta ja soundit olivat todella messevät. Hieno peli ja mahtavaa kun Jari on taas mukana kiihdyttelemässä. Kuva alla.
Kuka arvaa miksi sininen risti takalasissa?

Pilttuu naapurina meillä oli Mikko Puha Whitey Racing ja niinhän siinä kävi, että Golfin kardaani hajosi jo ekasssa vedossa. Mikko lähti kotio ihmeen nopeasti. Ei jäänyt seuraamaan muiden kisailua. Varmaan otti pattiin ja himpsukkaan murjottamaan? Mutta mitä Max. Kolmen maissa puhelin soi ja siellä Mikko. Kardaani oli jo vaihdettu ja matkalla takaisin. Pyysi varaaman paikkaa, ovat takasin ehkä 15:45. Aivan mahtavaa! Kävin varmuuden vuoksi kysymässä järjestäjiltä, että moneen saakka saadaan ajaa. Klo 16 oli kuulemma tarkoitus lopettaa mutta lupasivat antaa Mikolle mahkun ajaa 16:30 asti. ”Ei me porttia suljeta kaverin nenän edestä”. Kiitos ja kumarrus! Whitey ehti vetää kolme vetoa mutta oli viissiin jotakin laatikon Software -ongelmaa ja aika jäi 6.5s hieppeille.

Kesä on siis koittanut. Blacklist -kausi alkaa 10.6.2023 Kiikalassa. Ei muuta kuin ilmoittaumaan haialtaaseen ja kisailemaan. Käy tsekkaamassa Blacklist Street Racers TV ja innostu.

Kiitokset Riverside Cruisers ry tapahtuman järjestämisestä! Sujuvasti meni ja kivaa oli. Pete ja Masa, meillä oli hieno tiimi ja saatiin vedettyä kauden avaus mainiosti. Kiitos!

P.S. Ei tullut oikein otettua kuvia. Pyrin piakkoin vähän elävöittämään tätä kuvien kera.


Kiitokset kuvista Veskun Kuvatukset! Tässä rapossa ei sitten muita kuvia käytettykään
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	TMC sekarengastus Kiikala 20052023 by Veskun kuvatukset.jpg
Views:	259
Size:	372.1 KB
ID:	17441  Click image for larger version

Name:	TMC Pete ja Masa Lineup at Kiikala 20052023 by Veskun kuvatukset .jpg
Views:	246
Size:	716.7 KB
ID:	17442  Click image for larger version

Name:	TMC Pete ja Masa burnout at Kiikala 20052023 by Veskun kuvatukset .jpg
Views:	243
Size:	512.8 KB
ID:	17443  Click image for larger version

Name:	TMC Pete ja Masa lähtö at Kiikala 20052023 by Veskun kuvatukset .jpg
Views:	250
Size:	364.2 KB
ID:	17444  Click image for larger version

Name:	Jari Kaiponen Mustang Lineup at Kiikala 20052023 by Veskun kuvatukset .jpg
Views:	229
Size:	901.3 KB
ID:	17445  
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette

Last edited by Rimfire : 26.05.2023 at 18:22.
Reply With Quote
  #1439  
Old 22.05.2023, 12:18
jopex's Avatar
jopex jopex is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 721
jopex on oikealla tiellä
Noniin,siitähän se kausi lähtee!
Eipä vaan ole tuokaan harrastus niin helppoa,kuin luulisi videoiden perusteella.
Niissä kun ei välttämättä nuo ylimääräiset sutimiset näy.

Juu,laitahan kuvia tännekin,niin pysytään myö facettomat ja instattomat edes vähän kärryillä
__________________
C3-81,L-98(-85),TH350
Pontiac trans am gta-88(sold)
Reply With Quote
  #1440  
Old 22.05.2023, 15:02
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,205
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Rimfire
Rapoa Kiikala Testaa @ Rassaa 20.6.2023

Time Machine on nimensä veroinen aikakone??
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:49.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.