#1451
|
||||
|
||||
Quote:
Siellähän on ihan useammalla kameralla kuvausta ja nimet, aikatiedot jne. näkyvät samalla ruudulla, näyttää hyvältä!
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
#1452
|
||||
|
||||
Mistä voisi katsella tuloksia? Black list 2023 tulokset menee fyyran sivuille mistä ei löydy mitään.
|
#1453
|
||||
|
||||
BLACKLIST, MARATON 201M ETAPEIN, KAUDEN AVAUS KIIKALA 10.6.2023
Otsikolla viittaan tietenkin siihen, miten herkillä kotteromme ovatkaan viritetty. Kalusterikon uhka väijyy nurkan takana aina. SHAKEDOWN JA EKA VETO Loppujen lopuksi kauden avauksessa viivalle ilmoittautui kuusi autoa. Selkeä paikka sekoittaa pakka ja lähteä listan muodostukseen ”nollista”. Niinpä parit arvottiin kortilla. Meille vastustajaksi sattui Artemij Zarjanskij:n Subaru Impreza. Nopean oloinen neliveto. Olimme pari numero kolme, joten sain tarkkailla aitiopaikalta miten edelle olevat parit poistuvat viivalta. Mikko Puhan Whitey (pari #2) kohtaloksi koitui voimansiirtorikko n. 30m kohdalla. Sääliksi kävi ja lujaa. Työnsivät sitten joukolla Golfin radan oikean sivun kautta paluutielle. Joku tuntui tökkivän vähän väliä vastaan. Whitey-tiimin kohtalona kotimatka ja uuden vaihdelaatikon metsästys. Meidän vuoro vetää. Taktiikkana hyvä reaktio ja NOS. Tuttuun tyyliin ekassa lähdössä keltaiset (Pro Start) tulivat yllättävän nopeasti ja menoksi. Jaahas, sutii. Subarua ei näy ja vaihto kakkoselle. NOSsiako? Mielessä eurooppalaisten turbojen paha tapa tulla loppumatka niin peijoonisti. Mutta Subarua ei vaan näy ja päätän jättää napin väliin. Voitimmehan me? Aikamme oli 6.583s/183,68km/h reaktiolla 0,121s ja marginaalia taisi olla 2 tai kolme kymmenystä. Jatkossa, ou jee! TOISELLE KIERROKSELLE BYE JA SUORAAN BL-FINAALIIN Oho, me taistellaan taas pytystä, vastustajaksi Mika Hellberg, PikkiS:n uusi omistaja. Kylmää kyytiä siis tiedossa. Nyt otetaan hyvä lamppu ja pysytään pidoilla eikös niin? Viivalle siis. Mitä, mitä? Burniksen jälkeen jotakin ihme hämminkiä eikä komennusta viivalle meinaa tulla millään. Lämpömittari näyttää jo sataa astetta ja mietin mitä tehdä. Saan käskyn sammuttaa moottorin (hyvä niin) ja ongelma alkaa selviämään. Meidän numerolappu on irronnut. Sehän tuli liimattua suoraan edellisen Kiikalan lapun päälle ja oli näköjään lentänyt irti. Käsky uuteen burnikseen jonka jätän väliin lämpöongelmien vuoksi. Äkkiä se PikkiS stageen pliis! Henkinen uudelleen järjestäytyminen, nappulat oikeaan asentoon ja stageen. Keltaiset ja liikkeelle. Vähän parempi pito ja johdossa. Jiihaa! Käsi hakeutumassa NOS-nappulalle ja äh, PikkiS jo rinnalla, NOSa kehissä mutta PikkiS jo ohi. PikkiS maalissa kaksi, kolme auton mittaa(?) edellä. Tappion katkera kalkki meille. Aika 6,383s/196,53km/h reaktiolla 0,009s. Onnea uudelle numero ykköselle, Mika Hellberg, Chevy PikkiS! KAKKOSSIJAN PUOLUSTUS TONI NURMINEN; TWIN TURBO DART:A VASTAAN Palatessani finaalivedosta hydrotehostin katosi. Sulakeliitoksessa (4connect putkisulake) näkyi sulanutta muovia. 6mm2 johdon liitos lienee jotenkin huono. Hmm.. sulakkeen voisi ohittaa, jos saisi jostakin vähintäänkin keltaisen Apiko-liittimen lenkkipäällä. Ahti Roth juttusille, joka oli juuri säätämässä erään toisen auton NOS:a kohdilleen. Mutta joo, Adella oli Apiko-lajitelma mukana ja sopiva liitin löytyi. Jälleen kerran iso kiitos Adelle! No, pientä alustavirittelyä, lähtökierrokset purkkiin sisään ja viivalle Tonia vastaan. Toivottavasti ei tule lämpöongelmia taas ja saadaan nopea lähtörutiini. Kone käyntiin viime hetkellä mutta äh, joku viive ja siinä sitä istutaan ja seurataan lämpömittarin nousua. Kyllä tämä tästä, otetaan vain pikku burnis ja nopeasti stageen. Pullo auki ja burniksen jälkeen ja pakitus takaisin. Nyt tarkkana, kylvetetään Toni. Vaan ei, näytetään koneen sammuttamista. Mikä, mikä? Laskemme vettä radalle. Ylivuotosäiliöstä se tulee. Diskaus, tappio ja pudotaan kolmoseksi. Meidän kohtalona on körötellä melkein Mikon jälkiä pitkin paluutielle. Konevoimin onneksi. Onnea Tonille, komeasti hopealla, #2. Kaikilla meidän takana olevilla on myös tappio alla, joten haasteita ei ole tulossa ja päästään kotimatkalle ja olemme siis sijalla kolme. Mainittakoon, että kiihdytyshommissa jäähdytysnesteessä ei saa olla glykolia. Se pilaa radan. Me, niin kuin varmaan suurin osa, käytämme muita lisäaineita. Valintamme on Red Linen Water Wetter, joka antaa korroosiosuojan ja kaipa se parantaa lämmönjohtavuutta. Muitakin hyviä aineita lienee olemassa. Tota ainetta sattuu samaan lähikaupasta. SUMMAUS Kiitoksia omalle tiimille! Oli mahtavaa avata kisailukausi kimpassa. Ihmetystä herätti helteinen fiilis, vaikka lämpömittari taisi näyttä alle 20 astetta. Viikon päästä Vesivehmaalle on ennustettu oikeasti hellettä. Miksi se aurinko tuntuu niin kuumalta kisoissa? Janne Uskalille iso kiitos, kun saapui kaitsemaan meidän sekavaa BL-katrasta, vaikka Blacklist Buickissa tapahtui konerikko edellisenä päivänä. Siinä kun jutskailtiin niin Janne tuumi, että ehkä sai v-tuksen vähäksi aikaa taustalle hääriessään tämän tapahtuma ympärillä. Toni Nurmiselle kiitoksia vinkeistä lämpöongelmiemme suhteen. Viikon päästä on oikea helle ja eihän me tuollaisella kotterolla voida ajaa, ellei joku muutu. Kiitoksia myös tukijoille, kanssakilpailijoille ja kannattajille. On tää vaan niin nastaa puuhaa. Riverside Cruisers / Riverside Timers. Mahtava tapahtuma ja kaikki tuntui pelaavan mainiosti. Sanoisiko, että tuttua laatua ja kiitos jälleen kerran! TMC tiimissä oli kaksi uutta jäsentä Joni Merjovirta ja Petri Melander. Kiitokset teille, hienosti meni! Toivotaan, että oli kiva kokemus nähdä lajia tältä puolelta. Ai niin, siitä maratonista. Kestävyyslajihan tämä on. Tekniikkarikkoja jo ennen kauden avausta kokivat: -Marko Heikkinen, Suomen nopein Porche (moottori) -Pekka Hakulinen (vaihdelaatikko) -Janne Uskali (moottori) -Kiikalassa Mikku Puha, Whitey Racing Golf (vaihelaatikko) poistui muonavahvuudesta -Artemij Zarjanskij:n Subaru Impreza kärsi jarruongelmista päivän edetessä. Se on tällaista peliä näillä lakeuksilla. Kaikilla hajoaa ja meidän vuoro voi olla tänään. P.S. Artemij Zarjanskij ja Subaru Imprez. En saanut käsiini kuvaa Subarusta tätä kirjoittaessa. Pahoittelen. Jälkikäteen Faceen ei vissiin voi edes lisätä kuvia. |
#1454
|
||||
|
||||
Quote:
2. Toni Nurminen, TT Dart 3. Juha Rimmi, Time Machine Corvette 4. Jari Vesterbacka, Miami Vice Racing Pontiac (kävi vain hyvää hyvyyttään kirittämässä meitä) 5. Artemij Zarjanskij, Subaru Impreza 6. Mikko Puha, Whitey Racing Golf 7. sinä 8. sinä 9. sinä 10. sinä |
#1455
|
||||
|
||||
Hienoa tarinaa!! Kiitos pläjäyksestä
__________________
Corvette C4 -86 TPI Procharger ZF6 Megasquirt III Aquamist |
#1456
|
||||
|
||||
Jes!
Erinomaista rapoa jälleen Kiitoksia,että jaksat tänne sharkin puolellekin kirjoitella.
__________________
C3-81,L-98(-85),TH350 Pontiac trans am gta-88(sold) |
#1457
|
||||
|
||||
Kiitokset kommenteista.
Vesivehmaalle lähdössä ja BL jatkuu siellä. Lämpöongelmat näyttäisivät olevan korjattu mutta helteinen päivä luvassa. |
#1458
|
||||
|
||||
BLACKLIST #2, VESIVEHMAA 18.6.2023
Teksti: Juha Rimmi Kuvat: Petteri Laine Etelä-Suomen kauden ensimmäinen yleisölle avoin tilaisuus houkutti katsojat paikalle helteiselle (29C) Vesivehmaan lentokentälle. Ajokuntia kuitenkin vaikutti olevan tavanomaista vähemmän, joten kaikki saivat vetää sielunsa kyllyydestä. TMC:N LÄMPÖONGELMAT SELÄTETTY Texasissa asuu omanlaistaan porukkaa ja heillä on mottona: ”Älä usko mitään mitä kuulet ja vain puolet siitä mitä näet”. Järjensiemen? Ainakin hyvin puoleensavetävää. No, vuonna 2022 meillä oli pieniä lämpöongelmia ja ajateltiin kokeilla, miten jäähdytys toimii ilman termostaattia. Olimme toki kuulleet/lukeneet, että voi olla, ettei toimi. Juu, ei. Uskotaan sitten, ei se toimi niin. Hommattiin sitten viikolla High Flow 82C termostaatti ja pihalla käytellessä lämmöt pysyivät kurissa. Pudotettiin vielä tyhjäkäyntikierroslukua alhaisemmaksi ja muutettiin tyhjäkäyntialueen ennakkoa. Taisi tulla riittävän hyvä. EKA VETO OLI HETI EKA FINAALI Koska Mika Hellberg / PikkiS oli estynyt ja lista vielä vajaa kuskeista, päätettiin poikkeuksellisesti aloittaa paremmuuden ratkominen siten, että hävinneet saivat haastaa ylöspäin. Näin meiltä lähti haaste Toni Nurmiselle / TT Dart. Oli sovittu, että kaikki 1/8:a vetävät lähtevät Por Startilla. Hyvä juttu, tuntuu sopivan meille. Stageen, valkoiset palamaan, kaasu pohjaan ja odottamaan keltaisia. Liikkeelle ja huomasin, että Toni jää heti jälkeen. Pientä sivuluisua mutta kisan suhteen hyvältä näyttää. Johdossa. Ei passaa kuitenkaan himmailla, käsi hapuilee NOS-nappia ja palaa sittenkin takaisin. Sen verran huolettaa pidon menetys. Taidettiin voittaa? Varikolla Toni tulee onnittelemaan mutta mihin hän oikein jäi? Selvisi, ettei hän ehtinyt nostaa paineita riittävän ylös. En ollut tästä ongelmasta tietoinen ja lupasin, että jos tänään vielä ajetaan vastakkain, päästän hänet ensin stageen puhkumaan painetta pyttyyn. Himoittu Blacklist pokaali kuitenkin meille. Riemunkiljahduksia, naurunremakkaa ja suu messingillä. Poika kotona mutta kenties vain lainassa. TESTINEPPI JA TOKA BL-FINAALI Odotellessamme haastajaa meille koitui mahdollisuus vetää testi. Kiristettiin hieman tunea ja toisessa ajaksi tuli vähän nihkeä 6.39s. Pikkasen tuli suhautettuakin mutta vedon loppuvaiheessa taisi mennä lieville rengasvärinöille. Outoa täristystä. Sitten olikin jo vuorossa uusi BL-finaali ja vastassa Toni. Sovitut lähtökierrokset purkkiin ja eikun vetämään. Meillä vasen rata ja nyt Toni sai tarpeeksi aikaa nostaa paineita. Tarkkana nyt Juha! Hyvin tasainen lähtö ja harmaa Dart alkaa loittonemaan. 50m hieppeillä pito vähän karkaa mutta NOSsia tässä nyt tarvitaan. Juna kuitenkin meni jo ja TMC taipuu hopealle. Varikolla selvisi, että Toni veti kovan 5.9s ajan vastaan meidän 6.2386s / 195,72km/h. Onnea uudelle numero ykköselle, Toni Nurminen ja Twin Turbo Dart! Toi meidän aika uupui yhden tuhannesosan lentokenttäenkastamme, joten ei kai sitä passaa marista huonosta vedosta. TESTINEPPI TAAS JA KAMPPAILU KAKKOS-SIJASTA Meille jäi taas mahku vetää testineppi ja sen tuneen kuljettaja sai mahti-idean. Jääköön nyt salaisuudeksi minkälainen, hyvin aggressiivinen neronleimaus kuitenkin. Reisillehän se meni, pito irti pahasti. Tämä arpa ei voittanut. Seuraavaksi otimmekin vastaan haasteen vanhalta BL-mestarilta, Pekka ”Holo” Hakuliselta, harmaa Chevy Nova. Voittajasta tulee kakkonen ja pääsee haastamaan ykköstä eli Toni Nurmista. Tunea oli taas laskettu. Pannaas kattoen miten tässä käy – stageen. Sitten tapahtui jotakin outoa. Sytytimme stage-valot lähes samanaikaisesti ja jotenkin ne keltaiset syttyivät tällaisille ikämiehille ihan liian nopeasti. Just ehdin potkaista kaasun pohjaan, kun piti jo lähteä. Ehdin hyvin nähdä, että Holo jäi jonnekin kauas taakse. Näissä BL-vedoissa meillä on aina tavoitteena vain voitto, enkat tulkoon siinä sivussa jos ovat tullakseen. Pistin NOSsia kehiin toki, mutta hieman varmistellen meille selvä voitto ajalla 6,309s/195.72km/h. Varikolla sitten ihmeteltiin mitä tapahtui. Meidän reaktio oli 0.5327s ja Hololla 0.8s. Tällä kaudella keskiarvomme on ollut luokkaa 0.1s joten olipa outo kuusi ja veto. UUSI FINAALIVETO SIIRTYI NNC STREET SLIDEEN HYVINKÄÄLLE No, meillä oli nyt voitto taskussa ja päästiin siis haastamaan Tonia. Ei kun haastetta kehiin. Ahaa, Tonin tiimi kertoi, että heillä laatikkoöljyt kiehahti eivätkä voi ottaa haastetta vastaan. Hmm.., pikainen tuumaus ja päätös, että tämä on meidän puolesta OK. Tonihan oli jo ajanut kahteen kertaan meitä vastaan, niin riittäköön tältä erää. Jatketaan Hyvinkäällä, NNC Street Slide 2023, 22.07.2023. BLACK LIST VESIVEHMAAN JÄLKEEN Haialtaaseen oli tullut mukavasti väkeä ja lista on nyt taas täynnä. Polskijoista mieleen jäi erityisesti Hra Laakson turbotettu T-Ford josta varmasti kuullaan vielä paljon lisää. Kevyt auto jossa on paljon voimaa. Voittava resepti. Tässä listan voimassa oleva tilanne: 1. Nurminen, 4D Dart 2. Rimmi, Corvette 3. Hakulinen, Nova 4. Laakso, T-Ford 5. Arte, Subaru 6. Puha, Whitey Golf 7. Luts, diesel Audi 8. Uusitalo, M4 BMW 9. Hellberg, Pikkis 10. Vesterbacka, T1000 Listalaisista Mikko Puha, Whitey Golf oli jälleen tehnyt ihmepalautumisen mutta loppujen lopuksi voimansiirto-ongelmat riivasivat jälleen. Arte Zarjanskij Subarullaan taisi vetää kardaanin solmuun. TMC-tiimiin uudet jäsenet isä ja poika Petri Melander / Markus Melander vetivät todella vahvan kisan. Aktiivinen positiivinen asenne. Sillähän pärjää kaikessa elämässä, myös TMC-tiimissä. Iso kiitos teille ja noin kuukauden päästä vedetään taas. Kiitokset perheelle, lepovuorossa oleville TMC-tiimiläisille, kilpakumppaneille ja tukijoille. Erikoiskiitos järjestäjille FHRA sekä Janne Uskalille joka irrottautui Blacklist Buick:n koneremontin keskeltä kaitsemaan BL-ryhmää. Ei nyt summailla tällä kertaa tämän enempää. Vetäydytään tauolle ja ihmetellään miten saataisiin 6-linkin lähtöä paremmaksi. Juuri nyt tuntuu niksit loppuvan, mutta ehkä se siitä. Asioilla on tapana järjestyä. Vauhdissa mukana Sports Car Center, https://www.facebook.com/sportscarcenter Veli Nopea Oy, https://www.velinopea.fi/ Lahtinen Investments Oy Last edited by Rimfire : 21.06.2023 at 06:05. |
#1459
|
||||
|
||||
Komeeta! Komeeta taas, kiitos!
Tubesta tsiigailin livenä hieman kun ei päässyt paikalle. Tullaan Hyvinkäälle sitten kannustamaan.
__________________
Corvette C4 -86 TPI Procharger ZF6 Megasquirt III Aquamist |
#1460
|
||||
|
||||
Todella,on komeeta menoa
Ja rapo edelleen ensiluokkaista kuvien kera! Eikä vain,katso Instasta kommenttia!
__________________
C3-81,L-98(-85),TH350 Pontiac trans am gta-88(sold) |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|