|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kiitti vinkistä. Espoosta on jonkun verran matkaa ajaa Hertsikkaan pelkillä pakosarjoilla mutta toisaalta sehän on ihan Isolohkon vakioputkistoa (vaimentimineen) mä alunperin ajattelinkin ja voi olla että sellaisen tilaankin, mutta kun ei ole tietoa miten hyvin ne vaimentajat virtaa niin ajattelin vähän kysellä vaihtoehtoja. Vaihtaa sitten vaikka pöntöt myöhemmin jos tuntuu että ahistaa... |
|
|
||||
|
||||
|
Mä laitoin putket itse paikoilleen ahtaassa tallissa pelkästään nostamalla vuorotellen toisen kyljen pukin varaan 30 cm korkeudelle.
Ei tarvi hitsata kun liitokset ovat klemmareilla. Jopa peltisarjojen ja runkopalkin kohdalle päättyvien takaputkien välille tulevat putket – ihme kyllä, sain osumaan paikoilleen. Sulla on vähän eri asia kun on automaattiloota, mutta ei niitä tosiaan tarvinnut hitsailla. Tomppa |
|
|
||||
|
||||
|
Mielenkiintoista, mä luulin että peltisarjojen kanssa joutuu pakostakin vähän vääntelemään noita väliputkia. Täytyy kokeilla ensin ite, nehän voi sitten käydä hitsauttamassa pakosarjojen supistuskappaleisiin kun on ensi itse sovittanut ne paikoilleen...
|
|
|
||||
|
||||
|
Ne väliputket joutuu vääntämään tilanteen mukaan. Mulla on isoblokin hedmanin manuaaliversion peltisarjat jotka on valmiiksi oikeassa kohdassa. Ja joutui toista putkenpätkää kuitenkin taivuttamaan pari senttiä.
Helpointa olisi jos pystyisit käsintaivuteltavasta spiraaliputkesta vääntämään mallit jonka mukaan paja taivuttaa kunnon kamasta putket. silloin sulla pitää olla takaputket tietty paikoillaan |
|
|
||||
|
||||
|
orkkis putkista senverran että oon katellu omia putkiani, nuo suorat osat on ovaali putkea (=niiku litistetty), mikäs juttu toi on? maavara ainaki kasvaa vähän..
Meinaan että mun putkisto on ainakin orkkis tyylinen.. 2" ja hiljaiset äänet.. ja auto oli kyllä C2 joten vähän väärään osastoon menee mut jos joku tietää.. |
|
|
||||
|
||||
|
Okei, täytyy itse väännellä ja käännellä noi putket! Taitaa olla taas semmonen asennus jota etukäteen ihmettelee ihan liikaa, sitten kun on osat käsissä ja rupee hommiin niin asiat valkenee...
KiRu, noi orkkisputkien litistykset on mun tietääkseni ihan maavaran lisäämistä varten niinkuin arvelitkin. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Meinasitko minka kokoisen putkiston meinasit taivutella? Jos haluat materiaaliksi rosterin niin sekin onnistuu |
|
|
||||
|
||||
|
Tarkoitin että hommaan valmisputkiston (2,5") ja vääntelen sen keskiosan itse kohdalleen. Mulla oli sellainen (harha-)käsitys että peltisarjat ei kuitenkaan osu lähellekkään missä se vakioränni kulkee, ja että siinä tartvitsee pakostakin taivutella uutta putkea. Kokeillan ensin ite ja jos/kun homa kusee niin viedään se sitten ammattilaiselle
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
:hahano: , onko toi 2.5" tarpeeks sun murha lohkolle? |
|
|
||||