FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply

Thread Tools
Old 24.03.2004, 09:45
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari

T72 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by WBBC
T72 kysyi kuka tekee pakoputkia.

Kojepaja Herttoniemessä. Äijä on ainakin 25 vuotta vääntänyt putkia jenkkeihin.

Miksi et muuten tilaa orkkispönttöjä. Näin saat alkup. pakoputkenpäät suoraan kiinni ja voit käyttää 2,5" putkia. nämä vaimentimet myös tulevat suoraan oikeaan asentoon ja niissä on kiinnikkeet valmiina

Tomppa

Kiitti vinkistä. Espoosta on jonkun verran matkaa ajaa Hertsikkaan pelkillä pakosarjoilla mutta toisaalta sehän on ihan . Mieluummin niin kuin että vie auton lahimmälle pajalle joka räkii putket kiinni niin että ne vuotaa ja kolisee runkoon joka montussa...

Isolohkon vakioputkistoa (vaimentimineen) mä alunperin ajattelinkin ja voi olla että sellaisen tilaankin, mutta kun ei ole tietoa miten hyvin ne vaimentajat virtaa niin ajattelin vähän kysellä vaihtoehtoja. Vaihtaa sitten vaikka pöntöt myöhemmin jos tuntuu että ahistaa...
Reply With Quote
Old 24.03.2004, 09:55
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari

WBBC on oikealla tiellä
Mä laitoin putket itse paikoilleen ahtaassa tallissa pelkästään nostamalla vuorotellen toisen kyljen pukin varaan 30 cm korkeudelle.

Ei tarvi hitsata kun liitokset ovat klemmareilla. Jopa peltisarjojen ja runkopalkin kohdalle päättyvien takaputkien välille tulevat putket – ihme kyllä, sain osumaan paikoilleen.

Sulla on vähän eri asia kun on automaattiloota, mutta ei niitä tosiaan tarvinnut hitsailla.

Tomppa
Reply With Quote
Old 24.03.2004, 11:06
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari

T72 on oikealla tiellä
Mielenkiintoista, mä luulin että peltisarjojen kanssa joutuu pakostakin vähän vääntelemään noita väliputkia. Täytyy kokeilla ensin ite, nehän voi sitten käydä hitsauttamassa pakosarjojen supistuskappaleisiin kun on ensi itse sovittanut ne paikoilleen...
Reply With Quote
Old 24.03.2004, 11:38
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari

WBBC on oikealla tiellä
Ne väliputket joutuu vääntämään tilanteen mukaan. Mulla on isoblokin hedmanin manuaaliversion peltisarjat jotka on valmiiksi oikeassa kohdassa. Ja joutui toista putkenpätkää kuitenkin taivuttamaan pari senttiä.

Helpointa olisi jos pystyisit käsintaivuteltavasta spiraaliputkesta
vääntämään mallit jonka mukaan paja taivuttaa kunnon kamasta putket.

silloin sulla pitää olla takaputket tietty paikoillaan
Reply With Quote
Old 24.03.2004, 12:10
KiRu's Avatar
KiRu KiRu is offline
Vakiokävijä

KiRu on oikealla tiellä
orkkis putkista senverran että oon katellu omia putkiani, nuo suorat osat on ovaali putkea (=niiku litistetty), mikäs juttu toi on? maavara ainaki kasvaa vähän..
Meinaan että mun putkisto on ainakin orkkis tyylinen.. 2" ja hiljaiset äänet.. ja auto oli kyllä C2 joten vähän väärään osastoon menee mut jos joku tietää..
Reply With Quote
Old 24.03.2004, 13:10
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari

T72 on oikealla tiellä
Okei, täytyy itse väännellä ja käännellä noi putket! Taitaa olla taas semmonen asennus jota etukäteen ihmettelee ihan liikaa, sitten kun on osat käsissä ja rupee hommiin niin asiat valkenee...

KiRu, noi orkkisputkien litistykset on mun tietääkseni ihan maavaran lisäämistä varten niinkuin arvelitkin.
Reply With Quote
Old 25.03.2004, 20:00
groovyjay's Avatar
groovyjay

Quote:
Originally Posted by T72
Okei, täytyy itse väännellä ja käännellä noi putket! Taitaa olla taas semmonen asennus jota etukäteen ihmettelee ihan liikaa, sitten kun on osat käsissä ja rupee hommiin niin asiat valkenee...

KiRu, noi orkkisputkien litistykset on mun tietääkseni ihan maavaran lisäämistä varten niinkuin arvelitkin.

Meinasitko minka kokoisen putkiston meinasit taivutella? Jos haluat materiaaliksi rosterin niin sekin onnistuu
Reply With Quote
Old 25.03.2004, 20:10
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari

T72 on oikealla tiellä
Tarkoitin että hommaan valmisputkiston (2,5") ja vääntelen sen keskiosan itse kohdalleen. Mulla oli sellainen (harha-)käsitys että peltisarjat ei kuitenkaan osu lähellekkään missä se vakioränni kulkee, ja että siinä tartvitsee pakostakin taivutella uutta putkea. Kokeillan ensin ite ja jos/kun homa kusee niin viedään se sitten ammattilaiselle
Reply With Quote
Old 25.03.2004, 20:26
groovyjay's Avatar
groovyjay

Quote:
Originally Posted by T72
Tarkoitin että hommaan valmisputkiston (2,5") ja vääntelen sen keskiosan itse kohdalleen. Mulla oli sellainen (harha-)käsitys että peltisarjat ei kuitenkaan osu lähellekkään missä se vakioränni kulkee, ja että siinä tartvitsee pakostakin taivutella uutta putkea. Kokeillan ensin ite ja jos/kun homa kusee niin viedään se sitten ammattilaiselle

:hahano: , onko toi 2.5" tarpeeks sun murha lohkolle?
Reply With Quote
Old 25.03.2004, 21:37
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari

T72 on oikealla tiellä
Kyl mä veikkaan että kakspuolikas ränni on riittävä
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules